جستجو در بیتفا
  • بیدار شدن یک نهنگ بیت کوین پس از ۱۰ سال
  • حدس و گمان‌ها در مورد بیدار شدن نهنگ ۱۰ ساله بیت کوین!
  • هاوینگ بیت کوین نزدیک است!
بیدار شدن یک نهنگ دوره ساتوشی پس از ده سال!

بیدار شدن یک نهنگ دوره ساتوشی پس از ده سال!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
۴ دقیقه
۱
۱۸۰
توسط :
مبین رزمخواه

یکی از نهنگ‌های بیت کوین که به دوره ساتوشی، خالق بیت کوین تعلق دارد، پس از ۱۰ سال دوباره یک تراکنش را از ولت خود انجام داد. این کیف پول که حجم زیادی از بیت کوین را در اختیار دارد با فروش بیت کوین‌هایش اکنون چند هزار درصد سود کسب کرده است. وقوع این اتفاق در شرایط فعلی می‌تواند پیامدهای زیادی در بازار داشته باشد. برخی این کار را یک تصمیم شخصی می‌دانند و برخی دیگر نیز معتقد هستند که فروش این حجم از بیت کوین نشان دهنده ضعف روند صعودی بیت کوین است. در این مقاله از سری اخبار بیت کوین به بیدار شدن نهنگ بیت کوین پس از ۱۰ سال می‌پردازیم و ابعاد آن را بررسی می‌کنیم؛ تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید.

 

بیدار شدن یک نهنگ بیت کوین پس از ۱۰ سال

بر اساس داده‌هایی که توسط پلتفرم WhaleAlert، ابزار ردیابی بلاکچین که تراکنش‌های بزرگ بین بلاک‌چین‌های مختلف را تجزیه و تحلیل می‌کند، یک آدرس غیرفعال حاوی ۱۱۵.۴ میلیون دلار بیت‌کوین را شناسایی کرد که برای اولین بار در بیش از یک دهه در روز شنبه دوباره فعال شد.

بیت کوین در ده سال پیش تنها با ۴۴۰ دلار معامله می‌شد. این به این معنی است که این نهنگ بیت کوین شاهد افزایش سرسام آور ۱۵۶۰۰ درصدی ثروت خود بودند. در زمان انتشار این مقاله، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار در حوالی ۶۹۲۰۰ دلار معامله می‌شود و نوسانات مختلفی را تجربه می‌کند.

بیت کوین اکنون در تلاش است تا بتواند سطح 69 هزار دلار را به یک حمایت برای خود تبدیل کند تا بتواند در ادامه حرکت خود را به سمت 70 هزار دلار و رقم‌های بالاتر ادامه دهد. اگر این فروش‌های گسترده ادامه پیدا کند به احتمال زیاد این ارز دیجیتال در این هدف خود ناکام خواهد بود.

گمانه زنی‌های مختلف در مورد بیدار شدن این آدرس پس از این همه سال در بازار کریپتو در حال شکل گرفتن است‌. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

نهنگ بیت کوین

 

حدس و گمان‌ها در مورد بیدار شدن نهنگ ۱۰ ساله بیت کوین!

آدرس نهنگ که اخیراً مجدداً فعال شده، توجه قابل توجهی را از سوی جامعه ارزهای دیجیتال به خود جلب کرده است و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال در مورد دلایل احتمالی بیداری مجدد ناگهانی آن گمانه زنی‌های مختلفی می‌کنند.

برخی استدلال می‌کنند که این کیف پول می‌تواند متعلق به یک سرمایه گذار متعصب بیت کوین باشد که در طول این سال‌ها نیازی به این حجم از دارایی پیدا نکرده است! برخی دیگر بر این باورند که این سرمایه گذار به علت ضررهایی که کرده تلاش می‌کند اکنون با ذخیره بیت کوین‌هایش آن را جبران کند! علاوه بر این، این احتمال وجود دارد که این اتفاق صرفاً یک تصمیم شخصی بوده و ارتباطی با شرایط آینده بیت کوین نداشته باشد.

این اتفاق در نزدیکی هاوینگ بیت کوین که به عقیده بسیاری مهم‌ترین هاوینگ تاریخ بیت کوین تا کنون خواهد بود رخ داده و این دو مسئله می‌تواند به یکدیگر مرتبط باشد. در بخش بعدی و نهایی این متن در این مورد صحبت خواهیم کرد.

 

هاوینگ بیت کوین نزدیک است!

نهنگ بیت کوین

هاوینگ بیت کوین این بار قرار است پاداش استخراج کنندگان این ارز دیجیتال را از ۶.۲۵ به ۳.۱۲۵ بیت کوین برساند. این اتفاق به دلیل اینکه برای اولین بار در تاریخ کاهش پاداش استخراج از نظر دلاری رکورد تازه‌ای به ثبت می‌رساند اهمیت بالایی دارد.

این سرمایه‌گذار ممکن است دیدگاه منفی نسبت به شرایط بیت کوین پس از هاوینگ داشته باشد. همچنین ممکن هم هست که این اتفاق کاملاً بدون برنامه و بدون توجه به رویداد هاوینگ رخ داده باشد. به هر حال همیشه ردیابی نهنگ‌های ارز دیجیتال برای کاربران و رسانه‌ها اتفاق جذابی است. کاربران تلاش می‌کنند تا با رمزگشایی تحرکات سرمایه‌گذاران بزرگ، نسبت به تحلیل بیت کوین و شرایط بازار اطلاعات به‌روزتری به دست بیاورند.

با این اوصاف باید دید در روزهای آینده این اتفاق‌ها باز هم تکرار خواهد شد یا خیر. بیدار شدن نهنگ‌های چندین ساله اتفاق تازه‌ای در بازار کریپتو نیست و به طور معمول هر چند هفته یک بار شاهد فعال شدن یکی از آن‌ها خواهیم بود. فروش دارایی‌های یک نهنگ شاید رویداد ویژه‌ای نباشد، اما اگر چند نهنگ بزرگ تصمیم به فروش یکباره دارایی‌های خود بگیرند، شرایط برای قیمت بیت کوین متفاوت خواهد شد.

نکته حائز اهمیت این است که نباید صرفاً بر اساس انتشار این اخبار تصمیم‌گیری کنید. زیرا بسیاری از این رویدادها تأثیر چندانی بر روند کلی بیت کوین نخواهند داشت. پس باید همیشه خود را با سایر اطلاعات موجود تقویت کنید و سپس اقدام به فعالیت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد