جستجو در بیتفا
  • صرافی بینگ ایکس یا مکسی؟ 
  • بررسی امکانات و قابلیت‌های صرافی مکسی (MEXC)
  • بررسی ویژگی‌ها و امکانات صرافی بینگ ایکس
  • مقایسه کوتاه صرافی بینگ ایکس و مکسی
  • نتیجه گیری و انتخاب نهایی بین صرافی‌های بینگ ایکس و مکسی
صرافی بینگ ایکس یا مکسی - کدام یک بهتر است؟

صرافی بینگ ایکس یا مکسی - کدام یک بهتر است؟

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
۵ دقیقه
۴
۱,۱۸۱
توسط :
تیم بیتفا

صرافی‌های ارز دیجیتال در سال‌های گذشته رقابتی جدی با یکدیگر داشتند و رتبه‌بندی آن‌ها مدام در حال تغییر است. امکانات و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهند در کنار حجم معاملات از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید در بررسی یک صرافی به آن توجه داشته باشید. در این مقاله سعی می‌کنیم بین دو پلتفرم مشهور در این حوزه یک مقایسه انجام دهیم و ببینیم که صرافی بینگ ایکس یا مکسی کدام یک برای تریدرهای ایرانی می‌تواند گزینه بهتری باشد. این دو صرافی در سال‌های اخیر تغییرات مثبت زیادی را در خود ایجاد کرده‌اند و توانسته‌اند جایگاه مناسبی در بازار کریپتو پیدا کنند. بینگ ایکس و مکسی در ایران نیز بسیار مورد توجه تریدرها قرار دارند و اگر می‌خواهید بین این دو بهترین انتخاب را داشته باشید تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید‌.

 

صرافی بینگ ایکس یا مکسی؟ 

در بازار ارزهای دیجیتال صرافی‌های متمرکز زیادی ایجاد شده‌اند و مدام به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود‌‌. در این میان تعداد کمی از صرافی‌ها هستند که سال‌ها دوام می‌آورند و می‌توانند فعالیت قابل توجهی در حوزه کریپتو داشته باشند. 

در بین این تعداد اندک، باز تنها برخی از آن‌ها به ایرانی‌ها اجازه فعالیت می‌دهند و می‌توان گفت چنین صرافی‌هایی اکنون انگشت شمار هستند. در این مقاله و در بررس دو صرافی بینگ ایکس (BingX) و مکسی (MexC) باید به این نکته اشاره کنیم گه صرافی مکسی تا چندی پیش مشکلی با فعالیت ایرانی‌ها نداشت اما در روزهای اخیر به نظر می‌رسد که تحریم‌ها علیه ایران را به صورت جدی جدی دنبال می‌کند و حساب‌های مرتبط با ایرانی‌ها ممکن است با مشکلاتی ایجاد شود.

bingx

از آن طرف صرافی بینگ ایکس هنوز فعالیت برای ایرانی‌ها را مجاز می‌شمارد و می‌توانید در آن بدون مشکل ترید کنید. پس اولین امتیاز مثبت در این مقایسه به صرافی بینگ ایکس تعلق می‌گیرد و تا اینجا توانسته یک گام از رقیب خود پیشتاز باشد. 

برای مقایسه بهتر لازم است شناخت بهتری از قابلیت‌های هر کدام از صرافی‌های بینگ ایکس و مکسی داشته باشید تا بتوانید تصمیم بهتری در انتخاب خود بگیرید‌. در ادامه امکانات این دو صرافی‌ را مرور می‌کنیم. ابتدا با صرافی مکسی آغاز خواهیم کرد‌.

 

بررسی امکانات و قابلیت‌های صرافی مکسی (MEXC)

صرافی مکسی

صرافی مکسی یا ام ای ایکس سی،‌ فعالیت خود را در سال ۲۰۱۸ با نام MXC آغاز کرد و چند سال پس از آغاز به کار نامش را به MEXC تغییر داد. این صرافی توانست مسیر رو به رشدی را طی کند و در طی سال‌های گذشته رتبه بسیار خوبی را در بین صرافی‌های متمرکز به دست آورده است‌. 

در حال حاضر این صرافی بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال دارد و فعالیت بین المللی خود را در بسیاری از کشورها به صورت رسمی ادامه می‌دهد. امکانات بالا در کنار زیرساخت مناسب باعث شده است که صرافی MEXC در هر ثانیه توانایی پردازش ۱.۴ میلیون تراکنش را داشته باشد که آمار بسیار خوبی برای آن به شمار می‌رود. 

کارمزد معاملات در این صرافی بسیار پایین است و به نوعی طراحی شده است که می‌تواند به سادگی هر کاربری را به خود جلب کند. همچنین در حال حاضر بیش از ۱9۰۰ ارز دیجیتال در این پلتفرم پشتیبانی می‌شود و بیش از ۱۶۰۰ جفت ارز برای تریدرها قرار داده شده که امکان کم نظیری است. 

در این صرافی نیاز به احراز هویت اجباری وجود ندارد و می‌توانید بدون انجام احراز هویت تا ۳۰ بیت کوین از این پلتفرم به صورت روزانه برداشت کنید. البته لازم به ذکر است که در روزهای گذشته اخباری مبنی بر به مشکل خوردن برخی حساب‌های ایرانی با این پلتفرم شده و گفته می‌شود در راستای رعایت تحریم‌های آمریکا این صرافی حساب‌های ایرانی‌ها را مسدود خواهد کرد‌. هر چند تا کنون خبر قطعی در این مورد منتشر نشده اما توصیه می‌شود جوانب احتیاط را برای فعالیت در این صرافی رعایت کنید. 

رتبه فعلی مکسی در سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) 11 است که البته روزانه ممکن است تغییراتی در آن ایجاد شود. چنین رتبه‌ای نشان دهنده حجم معاملات بالا و همچنین کاربران فعال بسیار زیاد است که می‌تواند اعتبار ویژه‌ای به این صرافی ببخشد.

در ادامه به بررسی ویژگی‌های صرافی بینگ ایکس می‌پردازیم. 

 

بررسی ویژگی‌ها و امکانات صرافی بینگ ایکس

صرافی بینگ ایکس

صرافی متمرکز بینگ ایکس فعالیت خود را در سال ۲۰۱۸ با نام Bingbon آغاز کرد و دفتر اصلی آن در کشور سنگاپور قرار دارد. در سال‌های اول فعالیت این صرافی نتوانست حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. اما در سال ۲۰۲۱ با تغییر رویکردها و ساختار مدیریتی و همچنین تغییر نام خود به BingX توانست رونق قابل توجهی را در کسب و کار خود تجربه کند. 

در حال حاضر این صرافی یکی از بهترین صرافی‌های متمرکز کریپتویی به شمار می‌رود که توانسته قابلیت‌های بسیار جذابی را در پلتفرم خود ایجاد کند. از قابلیت‌های متمایز کننده بینگ ایکس می‌توان به کپی تریدینگ و همچنین ربات هوشمند معامله‌گری اشاره کرد. 

این صرافی تا کنون مشکلی با فعالیت ایرانی‌ها نداشته و گفته می‌شود که می‌توان با استفاده از مدارک ایرانی مانند پاسپورت و یا کارت ملی مراحل احراز هویت را در این پلتفرم تکمیل کرد. این یک ویژگی قابل توجه برای ما ایرانی‌ها به شمار می‌رود و می‌تواند برگ برنده بزرگی برای این صرافی محسوب شود

در حال حاضر رتبه حدودی بینگ ایکس در سایت کوین مارکت کپ در محدوده 19 قرار دارد که رتبه خوبی محسوب می‌شود‌. امکانات مناسب در کنار رابط کاربری ساده باعث شده است که این صرافی در بین تریدرها از محبوبیت بالایی بهره‌مند شود.

 

مقایسه کوتاه صرافی بینگ ایکس و مکسی

در قسمت‌های قبلی با ویژگی‌ها و امکانات دو صرافی بینگ ایکس و مکسی آشنا شدیم. در اینجا مقایسه‌ای کوتاه بین ویژگی‌های این دو انجام می‌دهیم تا انتخاب ساده‌تری بین آن‌ها داشته باشیم. برای این کار به برخی از مولفه‌های مهم اشاره می‌کنیم:

  • رتبه جهانی: رتبه جهانی مکسی اکنون 11 و بینگ ایکس 19 در بازار معاملات اسپات است. از این نظر تفاوت چندانی با هم ندارند و می‌توان گفت که رتبه هر دو در بین صرافی‌های معتبر خوب است.
  • حجم معاملات: در حال حاضر حجم معاملات این دو صرافی در بازه روزانه در محدوده 2 میلیارد دلار قرار دارد که از این نظر نیز با هم برابری دارند.
  • تعداد ارز پشتیبانی شده: در صرافی مکسی اکنون تعداد رمز ارزهای قابل معامله به بیش از 1900 عدد رسیده است. این در حالی است که در بینگ ایکس می‌توانید تنها حدود 700 ارز دیجیتال را معامله کنید.
  • دسترسی برای ایرانی‌ها: همان‌طور که اشاره شد، صرافی بینگ ایکس مشکلی با فعالیت ایرانی‌ها ندارد. صرافی مکسی نیز تا مدتی پیش مشکلی نداشت اما برخی از کاربران گزارش داده‌اند که دارایی‌هایشان در این صرافی مسدود شده است. پس می‌توان گفت بینگ ایکس دسترسی بهتری برای ایرانی‌ها فراهم می‌کند و ریسک فعالیت کمتری دارد.

با توجه به این مقایسه در بخش پایانی مقاله نتیجه‌گیری نهایی خود را اعلام می‌کنیم.

 

نتیجه گیری و انتخاب نهایی بین صرافی‌های بینگ ایکس و مکسی

در نهایت به این پرسش می‌رسیم که کدام گزینه برای ایرانی‌ها صرافی بهتری است، صرافی بینگ ایکس یا مکسی؟! با توجه به نکات مطرح شد می‌توان گفت مکسی صرافی کامل‌تر و پر امکانات‌تری است اما مشکلاتی که احتمالاً با ایرانی‌ها پیدا خواهد کرد، فعالیت در آن را کمی برای ما پر خطر می‌سازد.

از طرفی صرافی بینگ ایکس با اینکه ممکن است تعداد ارزهای کمتری را در خود داشته باشد یا زیرساخت‌هایش در اندازه‌های مکسی نباشد، اما به دلیل فعالیت ساده ایرانی‌ها در آن و همچنین عدم نیاز به احراز هویت می‌تواند گزینه مطمئن‌تری برای ترید باشد. بدون انجام احراز هویت می‌توانید تا ۵۰ هزار دلار در روز از بینگ ایکس برداشت داشته باشید که رقم بسیار قابل توجهی است و می‌تواند نیازهای اکثر تریدرهای ایرانی را برطرف کند.

البته در استفاده از بینگ ایکس و همه صرافی‌های متمرکز خارجی باید توجه داشته باشید که همیشه از یک VPN با آی‌پی ثابت استفاده کنید تا اگر در آینده سیاست‌های صرافی تغییر کرد با مشکل مواجه نشوید.

در این مقاله سعی کردیم تا مقایسه‌ای بین این دو صرافی انجام دهیم و ببینیم که صرافی بینگ ایکس یا مکسی کدام یک برای استفاده ما ایرانی‌ها مناسب‌تر است. با توجه به مطالب مطرح شده بینگ ایکس در حال حاضر شرایط بهتری را برای ما فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید در آن ثبت نام کنید می‌توانید از این لینک مراحل افتتاح حساب خود را انجام دهید تا در کارمزدهای خود تخفیف بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد