جستجو در بیتفا
  • ریکاوری بازار کریپتو آغاز شد؛ این روند تا کجا ادامه خواهد داشت؟
  • رسیدن شاخص ترس و طمع به ۷۳
  • ورود نقدینگی به بازار ETFهای بیت کوین
ریکاوری بازار کریپتو؛ تثبیت بیت کوین بالای ۶۵ هزار دلار

ریکاوری بازار کریپتو؛ تثبیت بیت کوین بالای ۶۵ هزار دلار

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
۴ دقیقه
۰
۱۳۹
توسط :
مبین رزمخواه

شرایط بازار کریپتو به نظر دوباره در حال ریکاوری است. بیت کوین توانسته تا این لحظه خود را بالای ۶۵ هزار دلار نگه دارد که می‌تواند نشانه خوبی برای ایجاد روند صعودی در بازار باشد. شاخص ترس و طمع اکنون در محدوده طمع قرار گرفته و احساسات بازار نسبت به آینده مثبت شده است. در این سری مقالات از اخبار بیت کوین به شرایط ریکاوری بازار کریپتو اشاره می‌کنیم و سعی می‌کنیم اهداف آینده بازار را ترسیم کنیم؛ تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید. 

ریکاوری بازار کریپتو آغاز شد؛ این روند تا کجا ادامه خواهد داشت؟

بیت کوین پس از هاوینگ روزهای نه چندان صعودی، اما آرامی را تجربه می‌کند. اولین ارز دیجیتال بازار دیروز توانسته بود خود را به ۶۵ هزار دلار برساند. در مقاله روز گذشته عنوان کردیم که اگر بیت کوین بتواند بالای این محدوده خود را تثبیت کند شاهد رشدهای بیشتری از آن خواهیم بود. امروز و تا این لحظه بیت کوین توانسته خود را بالای این محدوده تثبیت کند و حتی ساعاتی را بالای ۶۶ هزار دلار معامله شد. در تصویر زیر نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم یک ساعته را مشاهده می‌کنید. 

نمودار قیمت بیت کوین

با حفظ این روند می‌توانیم امیدوار باشیم که بیت کوین حرکت صعودی خود را به سمت اهداف بالاتر ادامه دهد. در گام بعدی قیمت ۶۷۸۰۰ هزار دلار و سپس ۶۸۵۰۰ دلار مهم‌ترین مقاومت‌هایی هستند که بیت کوین برای رسیدن به مقاومت روانی و بزرگ ۷۰ هزار دلار در پیش رو دارد. 

قرار گرفتن شاخص ترس و طمع در محدوده ۷۳ و نشان دهنده طمع معامله‌گران از دیگر اتفاقات مهمی است که باید به آن اشاره کنیم. در بخش بعدی توضیحات بیشتری در این مورد ارائه خواهیم کرد.

 

رسیدن شاخص ترس و طمع به ۷۳

امروز پس از رشدی که بیت کوین تجربه کرد، احساسات معامله‌گران نسبت به آینده رمز ارزها و بیت کوین بهبود پیدا کرد و شاخص ترس طمع توانست به محدوده ۷۳ برسد. این شاخص برای تعیین احساسات بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد و نشان دهنده این است که کاربران تا چه اندازه به خرید یا فروش در بازار تمایل دارند. در تصویر زیر اطلاعات مربوط به این شاخص را مشاهده می‌کنید:

شاخص ترس و طمع

از این اطلاعات می‌توان فهمید که نسبت به هفته گذشته احساسات بازار به طرز محسوسی بهتر شده و تریدرها امیدوار هستند تا در روزهای آینده شاهد رشد بیشتر بیت کوین باشیم.

در کنار بیت کوین برخی از آلت کوین‌های بازار نیز روند خوبی داشتند و توانستند ارزش خود را بهبود بخشند. اتریوم اکنون توانسته خود را بالای ۳۲۰۰ دلار برساند و پس از ریزشی که تا محدوده ۲۹۰۰ دلار تجربه کرد توانست شرایط خود را بهبود بخشد. در تصویر پایین نمودار قیمت اتریوم در تایم فریم یک ساعته را مشاهده می‌کنید:

نمودار قیمت اتریوم

ورود سرمایه به صندوق‌های ETF بیت کوین از عوامل مهمی است که پس از هاوینگ می‌تواند تاثیرات زیادی روی ارزش بیت کوین داشته باشد. در بخش بعدی اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه خواهیم کرد. 

 

ورود نقدینگی به بازار ETFهای بیت کوین

جریان نقدینگی صندوق‌های ETF بیت کوین پس از رویداد هاوینگ اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است. در این شرایط که احتمال می‌رود ماینرهای بیت کوین به دلیل کاهش درآمدشان بیت کوین‌های بیشتری را در بازه‌های ماهانه نقد کنند، تزریق پول به بازار بیت کوین از طریق صندوق‌های ETF می‌تواند سرمایه‌های موجود در آن را حفظ کند. 

بر اساس گزارشات منتشر شده، جریان نقدینگی صندوق‌های ETF کمپانی BlackRock برای ۶۹ روز متوالی همچنان مثبت است و این اتفاق می‌تواند نشان دهنده اعتماد کاربران به این صندوق‌ها و حضور قدرتمند یکی از برترین کمپانی‌های مدیریت دارایی دنیا در بازار کریپتو و بیت کوین باشد. 

کمپانی گری اسکیل، که باسابقه‌ترین شرکت مدیریت دارایی در زمینه ارائه صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطر پذیر بیت کوین است نیز در هفته گذشته اعلام کرد کارمزد صندوق‌های خود را تا اندازه قابل توجهی کاهش داده است. 

همه این اتفاقات می‌تواند منجر به افزایش جریان نقدینگی در صندوق‌های ETF بیت کوین باشد. هر چه ورود سرمایه به بازار ETFهای بیت کوین بیشتر باشد شاهد افزایش تقاضا برای آن و در نتیجه رشد قیمت بیت کوین خواهیم بود. 

شرایط بازار کریپتو و بیت کوین

در حال حاضر بیت کوین لازم دارد تا شرایط صعودی خود را تثبیت کند. باقی ماندن این ارز دیجیتال بالای محدوده ۶۵ هزار دلار می‌تواند آن را برای رسیدن به اهداف بالاتر آماده کند. از طرفی اگر بیت کوین با اصلاح عمیقی پایین ۶۵ هزار دلار قرار بگیرد، شاهد حرکت آن به سمت حمایت‌های پایین‌تر در محدوده ۶۳۷۰۰ دلار، ۶۲۰۰۰ دلار و سپس ۶۰ هزار دلار خواهیم بود. از دست رفتن هر یک از این حمایت‌ها کار بیت کوین را برای ادامه روند صعودی دشوار خواهد کرد. 

در روزهای آینده توصیه می‌کنیم که حواستان به محدوده‌های حمایت و مقاومت بیت کوین باشد تا بتوانید با اطمینان بیشتری وارد معاملات شوید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد