جستجو در بیتفا
  • شرایط بیت کوین پس از تایید صندوق‌های ETF
  • قرار گرفتن شاخص ترس و طمع بیت کوین در محدوده خنثی
  • تغییر احساسات معامله‌گران، آیا این اتفاق مهمی است؟
ریزش شاخص ترس و طمع پس از تأیید ETFهای بیت کوین

ریزش شاخص ترس و طمع پس از تأیید ETFهای بیت کوین

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
۴ دقیقه
۰
۲۸۷
توسط :
مبین رزمخواه

شاخص ترس و طمع بیت کوین پیش از تأیید رسمی صندوق‌های قابل معامله بیت کوین (BTC ETF) رشد سریعی به محدوده طمع داشت. این شاخص که نشان دهنده احساسات معامله‌گران است پس از اینکه صندوق‌های ETF نتوانستند موفقیت چشمگیری در افزایش قیمت بیت کوین داشته باشند، با ریزش مواجه شد. ما در صفحه اختصاصی اخبار بیت کوین امروز به بررسی مهم‌ترین رویدادها و اتفاقات پیرامون اولین ارز دیجیتال بازار می‌پردازیم. در این مقاله به ریزش شاخص ترس و طمع پس از تأیید ETFها می‌پردازیم و ابعاد مختلف آن را بررسی می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

شرایط بیت کوین پس از تایید صندوق‌های ETF

پس از اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) پس از ماه‌ها انتظار بالاخره صندوق‌های ETF بیت کوین را به صورت رسمی تأیید کرد، قیمت بیت کوین با اصلاح مواجه شد. ریزش قیمت بیت کوین پس از تأیید ETFها توسط SEC دلایل مختلفی داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به عدم وجود شفافیت در مورد این صندوق‌ها، مخالفت‌های صورت گرفته توسط قانون گذاران و نمایندگان آمریکایی و همچنین هک شدن اکانت SEC و شایعه دست‌کاری بازار توسط این نهاد اشاره کرد. 

قیمت بیت کوین که در آستانه تأیید ETFها تا محدوده ۴۹ هزار دلار نیز بالا رفت، پس از تأیید این صندوق‌ها نتوانست انتظارات را برآورده کند. البته جذب سرمایه صندوق‌های ETF بیت کوین در روزهای اخیر به طرز قابل توجهی رشد داشت. پیشتازی کمپانی‌های بلک راک و فیدلیتی در جذب سرمایه ETFهای بیت کوین می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر آینده رمز ارزها داشته باشد. 

حواشی ایجاد شده باعث شد تا بیت کوین در روزهای اخیر با نوسانات زیادی همراه شود. قیمت بیت کوین اکنون در محدوده ۴۲۶۰۰ قرار دارد. در تصویر پایین نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه را مشاهده می‌کنید.

نمودار قیمت بیت کوین

اتفاقات این روزها باعث شد تا نوسانات زیادی در بازار ایجاد شود. شاخص ترس و طمع نیز به این نوسانات واکنش نشان داد و اکنون در محدوده خنثی قرار دارد. ریزش شاخص ترس و طمع پس از تأیید ETFها اتفاق جالب توجهی است. در ادامه توضیحات بیشتری در این مورد ارائه می‌کنیم.

 

قرار گرفتن شاخص ترس و طمع بیت کوین در محدوده خنثی

شاخص ترس و طمع یکی از ابزارهایی است که با استفاده از آن می‌توانید درکی کلی نسبت به احساسات معامله‌گران در بازار پیدا کنید. این شاخص از ۱۰۰ نمره به احساسات معامله‌گران نمره می‌دهد و هرچه بالاتر باشد، طمع و قدرت خریداران در بازار بیشتر است.

در ۱۰ ژانویه و در روز اعلام شده برای تأیید ETFهای بیت کوین، این شاخص با ثبت یک رکورد سالانه جدید در محدوده ۷۶ قرار گرفت. این اتفاق نشان دهنده خوش بینی شاید بیش از اندازه برخی از افراد به موضوع تأیید ETFها بود. 

اکنون اما پس از گذشت چند روز از تأیید ETFها این شاخص در محدوده خنثی قرار گرفته است. تصویر شاخص ترس و طمع بیت کوین را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. 

ریزش شاخص ترس و طمع پس از تأیید ETFها

اما علت ریزش شاخص ترس و طمع پس از تأیید ETFها چه بود؟ آیا احساسات معامله‌گران در مورد بیت کوین تغییر کرده است؟ این اتفاق چه تأثیری روی آینده بیت کوین دارد؟ در بخش پایانی این مقاله سعی می‌کنیم به این پرسش‌ها پاسخ دهیم. 

 

تغییر احساسات معامله‌گران، آیا این اتفاق مهمی است؟

مهم‌ترین کاربرد شاخص ترس و طمع شناسایی احساسات معامله‌گران است. هرچه عدد این شاخص بیشتر باشد، نشان دهنده این است که معامله‌گران نسبت به آینده یک ارز خوش‌بین‌تر هستند. از آن طرف، هرچه شاخص اعداد پایین‌تری را به ثبت برساند، نشان دهنده این است که معامله‌گران تمایل چندانی به آن ارز ندارند. 

اکنون اما این شاخص در محدوده ۵۲ قرار دارد. ریزش شاخص ترس و طمع پس از تأیید ETFها و رسیدن آن به این محدوده نشان دهنده قرار داشتن معامله‌گران در فاز تصمیم‌گیری است.

شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال، داده‌ها را از شش شاخص عملکرد کلیدی بازار جمع‌آوری می‌کند تا به احساسات بازار را هر روز امتیاز دهد. نوسانات (۲۵٪)، حرکت و حجم بازار (۲۵٪)، رسانه‌های اجتماعی (۱۵٪)، نظرسنجی‌ها (۱۵٪). سلطه بیت کوین (۱۰٪) و روندها (۱۰٪) در تعیین این شاخص نقش دارند. 

ریزش شاخص ترس و طمع پس از تأیید ETFها

به نظر می‌رسد پس از اینکه بیت کوین نتوانست خود را در بالای محدوده ۴۷ هزار تثبیت کند معامله‌گران به ارزش و فایده واقعی صندوق‌های ETF برای بازار کریپتو پی بردند. اکنون معامله‌گران در حال رصد بازار برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ETFها و تأثیرات واقعی آن‌ها هستند. 

انتظار می‌رود مدتی بیت کوین بین محدوده‌های ۴۲ تا ۴۴ هزار دلار نوسانات خنثی را از خود نشان دهد. شکست این محدوده رنج به هر سمت می‌توان بهترین نشانه برای تعیین روند بعدی بازار باشد. 

در این فاصله اکثر معامله‌گران روی بازار آلت‌کوین‌ها تمرکز می‌کنند و سعی می‌کنند فرصت‌های موجود در آن را شکار کنند. توصیه ما نیز این است که با نگاه به بیت کوین سعی کنید آلت‌کوین‌های پر پتانسیل را نیز زیر نظر داشته باشید تا از روندهای خوبی که در آن‌ها شکل می‌گیرد به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد