جستجو در بیتفا
  • ارسال ۳۰۰ میلیون دلار بیت کوین به بایننس
  • افزایش بیت کوین‌های صرافی بایننس
  • حرکت بیت کوین به سمت ۲۶ هزار دلار
واریز ۳۰۰ میلیون دلار بیت کوین به صرافی بایننس؛ نهنگ‌ها آماده فروش!

واریز ۳۰۰ میلیون دلار بیت کوین به صرافی بایننس؛ نهنگ‌ها آماده فروش!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
۵ دقیقه
۱
۳۳۶
توسط :
مبین رزمخواه

بیت کوین دوباره در یک روند نزولی قرار گرفته و اخبار و تحرکات بازار نیز به نحوی نیست که بتوان به اتمام این روند امیدوار بود. در روزهای اخیر عواملی مانند وقوع جنگ در اسرائیل و ریزش بورس آمریکا باعث شد تا بازار ارزهای دیجیتال نیز تحت تأثیر این اتفاقات قرار بگیرد و باز هم شاهد ریزش ارزش اکثر رمز ارزهای بزرگ باشیم. اکنون بر اساس گزارشات منتشر شده برخی از نهنگ‌ها حدود ۳۰۰ میلیون دلار بیت کوین را به صرافی بایننس ارسال کردند. ارسال یک دارایی به صرافی معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که سرمایه‌گذاران قصد نقد کردن و فروش دارایی‌های خود را داشته باشند. ارسال بیت کوین به بایننس می‌تواند موج بعدی ریزش در بازار کریپتو را آغاز کند و به همین دلیل بسیاری از تحلیل‌گران اهداف پایین‌تری را برای بیت کوین متصور هستند. در این مقاله به جزئیات اقدام اخیر نهنگ‌ها می‌پردازیم و نگاهی به اخبار بیت کوین داشته باشیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

ارسال ۳۰۰ میلیون دلار بیت کوین به بایننس

در شرایطی که بیت کوین مدت‌هاست نتوانسته از فاز نزولی خارج شود و بازارهای سرمایه تحت تأثیر جنگ اخیر در اسرائیل، دچار ریزش شده‌اند، نهنگ‌های بازار کریپتو ترجیح می‌دهند که دارایی‌های خود را نقد کنند تا از ضررهای احتمالی جلوگیری کنند.

بر اساس اخبار و گزارشات منتشر شده، در ۴۸ ساعت اخیر حدود ۳۰۰ میلیون دلار بیت کوین به صرافی بایننس ارسال شده است. ارسال این حجم از بیت کوین به یک صرافی متمرکز که معمولاً به منظور آماده شدن برای فروش صورت می‌گیرد، می‌تواند نگرانی‌های موجود در مورد شرایط بیت کوین را افزایش دهد.

بایننس اما شاید از این اتفاق به سود خود استفاده کند و بتواند ذخایر بیت کوین خود را تقویت کند. در ادامه توضیحات بیشتری در این مورد ارائه خواهیم کرد.

 

افزایش بیت کوین‌های صرافی بایننس

بایننس در شرایطی که دیگر مجوز صدور استیبل کوین اختصاصی خود یعنی بی یو اس دی (BUSD) را ندارد، از این اتفاقات استقبال می‌کند؛ زیرا می‌تواند با جمع کردن بیت کوین نهنگ‌ها، ذخایر خود را تقویت کند. صرافی بایننس پس از شکایت SEC از شعبه آمریکایی آن یعنی Binance US دچار مشکلاتی شد که مجبور شد تا از ایالات متحده خارج شود. این اتفاق ضررهای مالی زیادی به این صرافی وارد کرد و اکنون مسئولین آن قصد دارند که این ضررها را جبران کنند.

در حال حاضر بایننس حدود ۶۸۲ هزار رمز ارز بیت کوین در اختیار دارد، این تعداد از ماه می تا کنون حدود ۷۰ هزار واحد کاهش پیدا کرده است. بر اساس گزارشات منتشر شده، این تعداد بیت کوین حدود ۳.۵ درصد از کل موجودی بیت کوین‌هایی است که در اختیار صرافی‌های متمرکز قرار دارد. اهمیت ذخیره بیت کوین برای بایننس در ماه‌های اخیر و به خصوص پس از مشکلاتی که برای پلتفرم‌های متمرکز ایجاد شد افزایش پیدا کرده است. در تصویر پایین نمودار میزان ورود بیت کوین به بایننس را مشاهده می‌کنید که توسط پلتفرم گلس نود (Glassnode) طراحی شده است:

ارسال بیت کوین به بایننس

به هر حال به نظر می‌رسد هولدرهای کوتاه مدت بیت کوین در حال نقد کردن دارایی‌هایشان قبل از پایان سال ۲۰۲۳ هستند. در یک گزارش دیگر عنوان شده است که اکثر خریداران بیت کوین در سال جاری مجبور شده‌اند دارایی‌هایشان را با ضرر بفروشند. این اتفاق می‌تواند یک آمار منفی را برای کل بازار کریپتو در سال ۲۰۲۳ به ثبت برساند.

با افزایش فروش بیتکوین بسیاری اهداف قیمتی پایین‌تری را برای آن متصور هستند. در ادامه سعی می‌کنیم هدف قیمتی بعدی بیتکوین را شناسایی کنیم و احتمال رسیدن به آن را محاسبه خواهیم کرد.

 

حرکت بیت کوین به سمت ۲۶ هزار دلار

در زمان نوشتن این مقاله بیت کوین در محدوده قیمت ۲۶۸۰۰ دلار قرار دارد. اگر به نمودار قیمتی آن نگاه کنید متوجه خواهید شد که حمایت چندان قدرتمندی برای بازگرداندن قیمت تا نواحی ۲۶ هزار دلار وجود ندارد. برای آشنایی بهتر با مفهوم حمایت و مقاومت در بازار ارزهای دیجیتال می‌توانید به مقاله حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال تصویر چارت قیمتی بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته را در پایین مشاهده می‌کنید.

نمودار بیت کوین

نکته قابل توجه دیگر این است که در همین بازه 48 ساعته که افزایش بیت کوین به صرافی‌ها شدت گرفته، حدود 200 میلیون دلار سرمایه وارد بازار بورس آمریکا شده است. به نظر می‌رسد یکی از اصلی‌ترین دلایل این اتفاق این باشد که مردم و سرمایه‌گذاران با توجه به شرایط اقتصادی که در آن قرار داریم سعی می‌کنند دارایی‌هایشان را در یک بازار کم‌خطرتر مانند بورس آمریکا سرمایه گذاری کنند و بسیاری در تلاش هستند تا از بازار کریپتو و نوسانات بالای آن دوری کنند.

نکته‌ای که اکنون باید به آن توجه داشته باشید این است که اخبار بیت کوین همچنان در جهت تقویت بازار نزولی به نظر می‌رسد و تا کنون شایعاتی که در مورد تأیید صندوق‌های ETF توسط SEC منتشر شده نتوانسته حجم زیادی از سرمایه را وارد بازار آن کند. با این اوصاف اکثر تریدرها سعی می‌کنند معامله خرید روی بیتکوین باز نکنند و از هر اصلاح روبه‌بالا برای ورود به پوزیشن فروش (Sell Short) استفاده خواهند کرد. البته لازم به ذکر است که با توجه به نوسانات بالا از باز کردن معاملات فیوچرز با اهرم بالا خودداری کنید و با مدیریت سرمایه مناسب اقدام به ترید کنید تا بتوانید از دارایی‌های خود به بهترین نحو ممکن محافظت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد