جستجو در بیتفا
  • استقبال نهنگ‌ها از اتریوم
  • اطلاعات خرید اتریوم توسط نهنگ‌های بزرگ
  • تحلیل شرایط اتریوم
فعال شدن نهنگ‌ها برای خرید اتریوم در محدوده ۳۰۰۰ دلار

فعال شدن نهنگ‌ها برای خرید اتریوم در محدوده ۳۰۰۰ دلار

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
۳ دقیقه
۰
۱۱۶
توسط :
مبین رزمخواه

پس از اتفاقات شب گذشته و حمله ایران به اسرائیل، بازار ارزهای دیجیتال با ریزش گسترده‌ای مواجه شد. این اصلاح قیمت باعث شد تا بسیاری از نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگ قیمت‌های ایجاد شده را برای خرید مناسب بدانند. از ارزهایی که توجه نهنگ‌های بزرگ را به خود جلب کرد اتریوم بود. دومین ارز دیجیتال بازار تا ۲۸۵۰ دلار نیز پایین آمد و همین مسئله باعث شد نهنگ‌های بزرگ نسبت به خرید آن در قیمت‌های پایین اقدام کنند. در این مقاله استقبال نهنگ‌ها از اتریوم را مورد بررسی قرار می‌دهیم و ابعاد مختلف آن را مرور می‌کنیم؛ تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید.

 

استقبال نهنگ‌ها از اتریوم

در ۲۴ ساعت گذشته بازار ارزهای دیجیتال ریزش گسترده‌ای را ثبت کرد. حمله ایران به اسرائیل برای اولین بار در تاریخ باعث شد تا شوک بزرگی به بازارهای مالی وارد شود. در طی اصلاح شدید بازار کریپتو، بیت کوین بیش از ۵ درصد و اتریوم حدود ۱۰ درصد از ارزش خود را از دست داد.

البته اکنون شرایط کمی بهتر شده دو ارز دیجیتال بزرگ بازار یعنی بیت کوین و اتریوم در حال بازگشت از حمایت‌های مهم خود هستند. این ریزش اما نهنگ‌های بازار را فعال کرد. یک نهنگ با نام 0x435 حدود ۸۰ میلیون دلار خرج کرد و اتریوم را در محدوده ۲۹۴۰ دلار شکار کرد. این شخص توانست حدود ۲۳۰۰ واحد ارز اتریوم را به دارایی‌های خود اضافه کند.

بر اساس داده‌های آنچین، خرید اتریوم توسط نهنگ‌های بزرگ از روزهای قبل آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. در بخش بعدی این مقاله نگاهی به اطلاعات موجود از خرید اتریوم توسط نهنگ‌ها خواهیم داشت.

 

اطلاعات خرید اتریوم توسط نهنگ‌های بزرگ

شرکت تحلیل داده‌های بلاکچینی Lookonchain گزارش داد که یکی از معاملات بزرگ در بازار اتریوم، شامل برداشت ۳۷,۰۱۸ اتریوم به ارزش ۱۲۰.۷ میلیون دلار از بایننس بوده است. این نهنگ، ۶۰,۸۰۸ اتریوم به ارزش ۱۹۱ میلیون دلار را از بایننس و صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) در پی هر کاهش شدید قیمت در ۲۴ ساعت گذشته جمع‌آوری کرده و ۶۲,۱۴۱ اتریوم به ارزش ۲۰۲.۶ میلیون دلار را در پنج روز گذشته از بایننس برداشت کرده است.

استقبال نهنگ‌ها از اتریوم

در حال حاضر، این نهنگ دارای ۸۵,۹۳۱ اتریوم به ارزش ۲۷۸ میلیون دلار، به علاوه ۱۳۶ میلیون دلار از استیبل کوین‌های تتر (USDT) و USDC در بلاکچین AAVE است. اقدامات این نهنگ با روند گسترده‌تری از انباشت اتریوم توسط دارندگان بزرگ همزمان بوده است. یک نهنگ مرموز دیگر، کیف پول تازه‌ای با برچسب "۰xE347" است که گفته شده ۷,۳۰۰ اتریوم به ارزش ۲۳.۸ میلیون دلار را از بایننس برداشت و به Pendle Finance منتقل کرده است. طبق گزارش Spot On Chain، یک نهاد با نام cVault.finance، حدود ۶ میلیون استیبل کوین DAI پرداخت کرد تا تقریباً ۲,۰۱۸ اتریوم به ارزش ۲,۹۷۳ دلار را خریداری کند‌.

این خریدها نشان دهنده این است که این احتمال وجود دارد قیمت‌های فعلی کف قیمت برای اتریوم باشد و به نظر می‌رسد از این نواحی شاهد بازگشت قیمت اتریوم رو به بالا باشیم. در ادامه سعی می‌کنیم به تحلیل اتریوم بپردازیم.

 

تحلیل شرایط اتریوم

 

در زمان نگارش این متن، اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۶.۰۵٪ کاهش یافته و به ۳,۰۶۰ دلار رسیده است که از کمترین قیمت روزانه با ۲,۹۱۱ دلار مقداری بالاتر است. این کاهش قیمت منعکس‌کننده سقوط گسترده‌تر بازار رمزارزها است. اتریوم در سه روز متوالی از بالاترین قیمت ۳,۶۱۷ دلار به پایین‌ترین قیمت در ۲,۸۵۰ دلار در ۱۳ آوریل رسید و سپس اکنون کمی بهبود یافته است. در تصویر پایین نمودار قیمت اتریوم در تایم فریم یک ساعته را مشاهده می‌کنید:

استقبال نهنگ‌ها از اتریوم

با این حال هنوز در تایم فریم‌های هفتگی و ماهانه شرایط بیت کوین و اتریوم همچنان صعودی است‌‌. به نظر می‌رسد روند صعودی بازار همچنان به حرکت خود ادامه دهد. اما سرعت این حرکت ممکن است با کندی مواجه شود. در شرایط فعلی توصیه می‌کنیم تا مشخص شدن روند کوتاه مدت بعدی و تثبیت روند از انجام معامله خودداری کنید و یا ریسک معاملات خود را تا اندازه ممکن کاهش دهید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد