جستجو در بیتفا
  • لیست شدن ETF اتریوم شرکت فرانکلین تمپلتون
  • اقدامات صورت گرفته در زمینه ارائه ETFهای اتریوم
  • تاثیر ETFهای اتریوم بر بازار این ارز دیجیتال
لیست شدن ETF اسپات اتریوم شرکت فرانکلین تمپلتون

لیست شدن ETF اسپات اتریوم شرکت فرانکلین تمپلتون

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
۳ دقیقه
۰
۱۵۸
توسط :
مبین رزمخواه

صندوق‌های قابل معامله در بورس یا همان ETFها به یکی از پر طرف‌دارترین مباحث فضای کریپتو تبدیل شده‌اند. تایید شدن ETFهای بیت کوین و ورود جمعی از کمپانی‌های مطرح مدیریت دارایی در این حوزه توانسته توجه بسیاری از فعالان بازارهای مالی را به این حوزه جلب کند. اکنون خبری مبنی بر لیست شدن ETF اتریوم شرکت فرانکلین تمپلتون منتشر شد که می‌تواند برای طرف‌داران بازار کریپتو و اتریوم مهم باشد. تا انتهای این مقاله همراه بیتفا باشید تا ابعاد مختلف این خبر را بررسی کنیم.

 

لیست شدن ETF اتریوم شرکت فرانکلین تمپلتون

مدت‌ها است که اخبار صندوق‌های ETF اتریوم منتشر می‌شود و تقریباً همه منابع و کارشناسان بر این باورند که SEC به این زودی‌ها این صندوق‌ها را تایید نخواهد کرد. ETFهای بیت کوین حدود یک سال زمان لازم داشت تا با ورود کمپانی‌های بزرگی مانند BlackRock، Fidelity و GrayScale سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا مجاب شود تا این صندوق‌ها را تایید کند.

اکنون اتفاقی که رخ داده این است که شرکت فرانکلین تمپلتون (Franklin Templeton) یک صندوق ETF اسپات اتریوم را تحت عنوان Franklin Ethereum TR Ethereum ETF و با نماد EZET در وب سایت DTCC لیست کرده است. سایت DTCC متعلق به صندوق سپرده و سرمایه‌گذاری شرکتی با این نام است که خدمات مالی مهمی در ایالات متحده ارائه می‌دهد و یک پلتفرم معاملاتی شناخته شده در این کشور است.

لیست شدن ETF اتریوم فرانکلین

این پلتفرم تنها زمانی اقدام به لیست کردن دارایی‌ها می‌کند که مراحلی از ارائه این صندوق‌ها طی شده باشد. البته DTCC هیچ قدرت قانونی در آمریکا ندارد و نمی‌تواند نقشی در تایید و یا رد کردن ETFها داشته باشد. تنها مراجع قانونی برای بررسی ETFها SEC و سازمان‌های قانون گذار آمریکا هستند.

در بخش بعدی تلاش می‌کنیم اقدامات صورت گرفته در زمینه راه‌اندازی صندوق‌های ETF اتریوم را بررسی کنیم.

 

اقدامات صورت گرفته در زمینه ارائه ETFهای اتریوم

تا کنون درخواست‌های زیادی برای ارائه صندوق‌های ETF اتریوم به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شده که تمامی آن‌ها توسط این نهاد رد شده است. در تازه‌ترین درخواست، کمپانی فرانکلین تملپتون برای ارائه ‌ETFهای اتریوم فرم‌های لازم را به SEC ارائه کرد. سازمان بورس و اوراق بهادر آمریکا این درخواست را نیز رد کرد و اعلام نظر در مورد آن را تا ۱۱ ژوئن به تاخیر انداخت.

نکته جالب توجه اینجاست که شرکت‌های بزرگی مانند BlackRock، Grayscale، VanEck و ARK Invest در عرصه ارائه ETFهای اسپات اتریوم حضور دارند و می‌توانند با قدرت خود دوباره SEC را نسبت به تایید این ETFها متقاعد کنند.

اما این ETFها چه تاثیری در بازار اتریوم خواهد داشت؟ در بخش پایانی تلاش می‌کنیم به این پرسش پاسخ دهیم.

 

تاثیر ETFهای اتریوم بر بازار این ارز دیجیتال

صندوق‌های ETF دسترسی به یک دارایی را بسیار راحت‌تر می‌کنند. در حالت عادی برای خرید ارزهای دیجیتال لازم کاربران دارند که با صرافی‌ها و کیف پول‌ها تا حدی آشنایی لازم را داشته باشند. اما ETFها می‌توانند دسترسی افرادی که با سیستم مالی سنتی ارتباط بهتری دارند را به ارزهای دیجیتال مانند اتریوم بیشتر کنند.

ETF اتریوم 

نکته دیگر سرمایه‌گذاری ساده‌تر نهادها و شرکت‌های بزرگ است. شرکت‌های بزرگ به دلیل تراکنش‌های بالای مالی می‌توانند به سادگی با استفاده از ETFها بخشی از سرمایه خود را در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند. همه این موارد در نهایت می‌تواند ارزش بازار یا مارکت کپ اتریوم را افزایش دهد و این مسئله بر قیمت آن نیز اثرات مثبتی خواهد داشت.

البته نکته شایان ذکر اینجا این است که صندوق‌های ETF بیت کوین اکنون یک تجربه و نمونه موفق از این دارایی‌ها را ارائه می‌دهند. پس از فروکش کردن تب و تاب اولیه صندوق‌های ETF بیت کوین، اکنون بسیاری معتقد هستند که عملکرد این صندوق‌ها چندان مساعد نیست و انتظارات از آن‌ها بیشتر از این بود.

با این اوصاف می‌توان گفت که ممکن است تایید ‌ETFهای اتریوم اثر چندانی بر قیمت آن نداشته باشد. این احتمال وجود دارد که اخبار مرتبط با ETFها خاصیت خود را برای ایجاد هیجان در بازار از دست داده باشند و دیگر نتوانند نوسان خاصی در بازار ایجاد کنند.

توصیه می‌کنیم علاوه بر اخبار همیشه نگاهی با نمودار قیمت اتریوم و تحلیل تکنیکال این ارز دیجیتال داشته باشید تا بتوانید تصمیمات بهتری در بازار بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد