جستجو در بیتفا
  • راه اندازی استیبل کوین یو اس دی سی در شبکه پولکادات
  • افزایش کاربردهای یو اس دی کوین
  • برنامه‌های Circle برای افزایش کاربردهای یو اس دی سی
  • جمع بندی
شبکه پولکادات از استیبل کوین USDC به صورت بومی پشتیبانی خواهد کرد

شبکه پولکادات از استیبل کوین USDC به صورت بومی پشتیبانی خواهد کرد

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
۵ دقیقه
۱
۳۰۸
توسط :
مبین رزمخواه

اکوسیستم پولکادات اکنون از تراکنش‌های استیبل کوین یو اس دی سی (USDC) پشتیبانی می‌کند. این سومین ادغام بزرگی است که در ظرف یک ماه اخیر در اکوسیستم پولکادات صورت گرفته و این شبکه به گسترش خود ادامه می‌دهد‌. یو اس دی سی نیز که پیش از این به دلیل شبکه‌های کمی که در آن در دسترس است مورد انتقاد قرار گرفته بود، اکنون با این ادغام برای کاربران بیشتری قابل استفاده خواهد بود. یو اس دی سی دومین استیبل کوین بزرگ بازار از نظر حجم معاملات است و در تلاش است تا جایگاه خود را در صنعت ارزهای دیجیتال محکم‌تر کند. در این مقاله خبری قصد داریم به ادغام USDC در پولکادات بپردازیم و ابعاد مختلف آن را بررسی کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

راه اندازی استیبل کوین یو اس دی سی در شبکه پولکادات

شرکت Circle، ناشر استیبل کوین USDC، دومین استیبل کوین بزرگ بازار ارزهای دیجیتال اعلام کرد که این رمز ارز اکنون در سراسر اکوسیستم پولکادات در دسترس کاربران قرار گرفته است. شبکه پولکادات توسط یکی از بنیان گذاران اتریوم با نام گاوین وود (Gavin Wood) راه اندازی شده است.

بر اساس گزارشات منتشر شده، انتشار یو اس دی سی در این اکوسیستم جدید از طریق بستر Polkadot Asset Hub صورت خواهد گرفت و برای تمامی لایه‌های اول شبکه پولکادات که به عنوان پاراچین نیز شناخته می‌شود قابل دسترسی است. بر اساس اعلام پولکادات، این ادغام باعث تقویت نقدینگی در این شبکه خواهد شد و مشارکت نهادهای بیشتری را در این بستر امکان پذیر خواهد کرد.

ادغام USDC در پولکادات

 

افزایش کاربردهای یو اس دی کوین

با ادغام یو اس دی کوین در شبکه پولکادات کاربردهای جدیدی به این استیبل کوین اضافه شده است و اکنون در پلتفرم‌ها و پروتکل‌های زیادی در دسترس کاربران است. آروان ایوانز (Aaron Evans) مدیر بنیاد Monbeam در این باره گفت:

"استیبل کوین یو اس دی سی می‌تواند به تقویت اکوسیستم دیفای (DeFi) کمک زیادی کند تا بلوغ بیشتری را در بازارهای مالی غیر متمرکز مشاهده کنیم. بنیاد Monbeam برای حمایت از اجرا شدن یو اس دی کوین برای تبدیل شدن به یک منبع مهم برای بسیاری از اپلیکیشن‌های بلاکچینی (dApps) در پاراچین خود بسیار هیجان زده است."

پولکادات در زمان برگزاری حراج پاراچین‌های خود در نوامبر 2021 هایپ بسیار گسترده‌ای را تجربه کرد اما از آن زمان تا کنون شهرت خود را تا اندازه زیادی است دست داده است. این شبکه امنیت خود را از طریق لایه استیکینگ (سهام گذاری) فراهم می‌کند که تا 100 لایه پاراچین را مورد پشتیبانی قرار دهد. اسلات‌های پاراچین به پروژه‌ها به صورت اجاره‌ای اختصاص داده می‌شوند. تیم‌ها برای به دست آوردن اسلات‌های بیشتر تلاش می‌کنند تا تعداد توکن‌های بومی دات (DOT) که مخصوص این اکوسیستم هست را در جامعه کاربران خود گسترش دهند و بتوانند از این توکن‌ها در حراجی‌های صورت گرفته استفاده کنند و میزان اسلات‌های بیشتری را به دست بیاورند. قیمت ارز دات اکنون در محدوده 4.15 دلار قرار دارد و نسبت به سقف تاریخی آن که در نوامبر 2021 به ثبت رسید فاصله‌ای 92.5 درصدی دارد.

پولکادات

بر اساس اعلام پولکادات، تا کنون چندین پروژه پاراچین یکپارچه سازی برای استفاده از یو اس دی کوین را اعلام کرده‌اند. پروتکل Centrifuge، که بستری برای توکن سازی و تامین مالی دارایی‌های دنیای واقعی در بستر بلاکچین محسوب می‌شود، در حال حاضر USDC را به یک ارز بومی برای استخرهای نقدینگی خود تبدیل کرده است. کاربران این پروتکل اکنون می‌توانند دارایی‌های واقعی مورد پشتیبانی را با استفاده از یو اس دی کوین و یا استیبل کوین دای (DAI) تامین مالی کنند.

لوکاس ووگلسانگ (Lucas Vogelsang) یکی از بنیان گذاران Centrifuge اعلام کرد که از دیدن یو اس دی سی در پولکادات بسیار خوشحالیم! این اقدام یک گام مهم برای صنعت دیفای و همچنین یک قدم بزرگ‌تر برای اکوسیستم دارایی‌های دنیای واقعی و توکن سازی است که Centrifuge در تلاش برای ساختن آن است.

علاوه بر این کاربران اکنون می‌توانند USDCهای خود را به HydraDX، که یک صرافی غیر متمرکز مبتنی بر Omnipool است انتقال دهند. همچنین قابلیت قرض دادن این استیبل کوین در پلتفرم Interlay این صرافی نیز فراهم شده است که می‌تواند قابلیت جذابی برای کاربران باشد.

 

برنامه‌های Circle برای افزایش کاربردهای یو اس دی سی

راه اندازی یو اس دی کوین در پولکادات تقریباً 6 ماه پس از اعلام برنامه‌های Circle برای استقرار این استیبل کوین در 6 زنجیره بلاکچینی جدید تا پایان سال 2023 صورت می‌گیرد. یو اس دی سی اکنون در شبکه‌های لایه دو بیس (Base) و آپتیمیزم (Optimism) در دسترس است و گفته می‌شود که برنامه ریزی برای اجرای آن در شبکه‌های آربیتروم (Arbitrum)، نیر (Near) و کازموس (Cosmos) نیز در دست انجام است.

کاهش ارزش بازار دلار یکی از اصلی‌ترین محرک‌های کمپانی Circle برای انتشار استیبل کوین خود در شبکه‌های مختلف عنوان شده و باید دید که در ادامه می‌تواند در برنامه‌های خود موفق باشد یا خیر.

یو اس دی سی در پولکادات

 

جمع بندی

در حال حاضر می‌توان گفت که هم پولکادات و یو اس دی سی روزهای کم فروغی را سپری می‌کنند. پولکادات در تلاش است تا رونق زمان برگزاری حراج پاراچین‌هایش را دوباره به دست بیاورد و شرکت Circle نیز به دنبال افزایش سهم خود از بازار استیبل کوین‌ها است. ادغام USDC در پولکادات می‌تواند برای هر دو مناسب باشد و باید دید در ادامه می‌تواند تاثیر قابل توجهی در پیشرفت آن‌ها داشته باشد یا خیر.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد