جستجو در بیتفا
  • کاهش شدید موجودی بیت کوین صرافی‌ها
  • آیا روند صعودی بیت کوین ادامه پیدا خواهد کرد؟
  • نظر مثبت کارشناس بیت وایز در مورد آینده بیت کوین و رمز ارزها
حفظ مومنتوم صعودی بیت کوین؛ موجودی بیت کوین در صرافی‌ها به کف 6 ساله خود رسید

حفظ مومنتوم صعودی بیت کوین؛ موجودی بیت کوین در صرافی‌ها به کف 6 ساله خود رسید

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
۰
۲۶۹
توسط :
مبین رزمخواه

در هفته گذشته، موجودی بیت کوین در صرافی‌ها به کف شش ساله خود رسید. این آمار نشان دهنده این است سرمایه‌گذاران تمایل کمی به فروش بیت کوین در این قیمت‌ها دارند و امیدوار هستند که قیمت بیت کوین رشد بیشتری را تجربه کند. همچنین یکی از کارشناسان کمپانی سرمایه‌گذاری بیت وایز (Bitwise) اعلام کرد که رونق گرفتن بازار استیبل کوین‌ها در سال 2024 به اوج خود خواهد رسید و این مسئله جامعه جهانی را آماده پذیرش بیشتر ارزهای دیجیتال خواهد کرد. ما هر روز در صفحه اختصاصی اخبار بیت کوین امروز مهم‌ترین مطالب حوزه ارز دیجیتال و بیت کوین را به شما ارائه می‌دهیم. در این مقاله کاهش شدید موجودی بیت کوین صرافی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

کاهش شدید موجودی بیت کوین صرافی‌ها

بر اساس داده‌هایی که توسط CryptoQuant منتشر شد، در هفته گذشته، کل عرضه بیت‌کوین که در صرافی‌های متمرکز ارزهای دیجیتال نگهداری می‌شد، به پایین‌ترین حد خود در شش سال گذشته کاهش یافته است. در حال حاضر صرافی‌ها به مدت ۴۵ ماه متوالی شاهد کاهش ذخایر بیت کوین‌هایشان بوده‌اند.

کاهش موجودی بیت کوین در صرافی‌ها یک نشانه صعودی به شمار می‌رود. دارندگان بلند مدت بیت کوین را از صرافی‌های متمرکز خریداری می‌کنند و به منظور نگهداری امن‌تر، دارایی‌هایشان را از آن‌ها خارج می‌کنند. سرمایه‌گذارانی که قصد دارند به صورت کوتاه مدت در بازار فعالیت کنند چنین کاری نمی‌کنند و معمولاً بیت کوین‌هایشان را در صرافی نگه می‌دارند تا پس از مدتی آن‌ها را به فروش برسانند. پس با توجه به اتفاقات رخ داده می‌توان گفت که سرمایه‌گذاران بلند مدت در بازار بیت کوین رو به افزایش هستند و به نظر می‌رسد سرمایه گذاری در بیت کوین همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

کاهش شدید موجودی بیت کوین صرافی‌ها

از سال 2017 تا کنون به صورت مداوم، موجودی بیت کوین در صرافی‌ها روند کاهشی داشته و این مسئله به طور قابل توجهی بر نوسانات این دارایی، در دسترس بودن و رفتار کلی فعالان بازار تأثیر گذاشته است. همچنین این مسئله تاثیر خود را بر تراکنش‌های سپرده گذاری بیت کوین در صرافی‌ها نیز نشان داده و آن را به پایین‌ترین حد خود در سال‌های اخیر رسانده است. واریز بیت کوین به صرافی‌های متمرکز اکنون در سطحی مشابه با جولای 2020 قرار دارد که نشان دهنده کاهش فشار فروش در بازار بیت کوین است.

 

آیا روند صعودی بیت کوین ادامه پیدا خواهد کرد؟

پس از سقوط اکوسیستم ترا و توکن لونا، بیت کوین پس از ماه می 2022 برای اولین بار نتوانست سطوح بالاتر از 40 هزار دلار را به خود ببیند. روند صعودی بیت کوین تا کنون استمرار خود را به خوبی حفظ کرده است و پس از اینکه این ارز دیجیتال نتوانست از مقاومت 45 هزار دلاری عبور کند، ریزشی را تا 40 هزار دلار تجربه کرد و در حال حاضر در محدوده 42700 دلار معامله می‌شود. نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته را در تصویر پایین مشاهده می‌کنید.

نمودار بیت کوین 23 آذر

قیمت بیت کوین در میان انتظارات روبه‌رشدی که برای تأیید صندوق‌های قابل معامله بیت کوین (ETF) ایجاد شده عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده و توانسته حمایت‌های مهمی را حفظ کند. به صورت بالقوه این احتمال وجود دارد که با تأیید ETFهای بیت کوین سرمایه‌گذاران نهادی زیادی وارد بازار کریپتو شوند. این صندوق‌ها به دلیل ریسک کمتری که دارند سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال را برای همه افراد مناسب خواهند کرد.

در حال حاضر برای حرکت بعدی قیمت بیت کوین چند سناریو وجود دارد. در روز گذشته با ثابت ماندن نرخ بهره بازار روند خود را حفظ کرد و بیت کوین رشدی حدود 1500 دلاری را به ثبت رساند. البته برخی از تحلیل گران معتقدند بیت کوین باید قبل از رشد بیشتر قیمت‌های 3990 و یا حتی 38 هزار دلار را لمس کند تا روند صعودی سالم‌تری داشته باشد. البته مومنتوم صعودی بیت کوین تا کنون قدرت بسیار بالایی را از خود نشان داده و سناریوهای اصلاح متفاوتی را برایش رقم زده است.

در این میان یکی از کارشناسان شرکت سرمایه‌گذاری بیت وایز، شرکتی که برای راه اندازی صندوق‌های قابل معامله بیت کوین اقدام کرده بود نظرات جالبی را در مورد آینده بیت کوین و رمز ارزها عنوان کرد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

 

نظر مثبت کارشناس بیت وایز در مورد آینده بیت کوین و رمز ارزها

آقای ریان رزموسن (Ryan Rasmussen) کارشناس ارشد کمپانی Bitwise در رشته توییتی در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) عنوان کرد که بازار رمز ارزها در سال 2024 به بخش مهمی از بدنه اصلی اقتصاد تبدیل خواهد شد. او به رشد بازار استیبل کوین‌ها اشاره کرد و اظهار داشت که استیبل کوین‌ها در سال 2024 توانایی عبور از کمپانی‌های بزرگ انجام امور پرداخت مانند ویزا (Visa) و مستر کارت را دارند.

در سال 2023 حجم تراکنش‌های صورت گرفته توسط کمپانی ویزا حدود 9 تریلیون دلار بود. این در حالی است که بازار استیبل کوین‌ها توانستند به حجم بازار 5 تریلیون دلاری دست پیدا کنند. استفاده بیشتر مردم از استیبل کوین‌ها نشان دهنده پذیرش بیشتر صنعت کریپتو است و می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها داشته باشد.

پیش بینی آینده بیت کوین

آقای رزموسن پیش بینی می‌کند که بیت کوین در سال 2024 پتانسیل رسیدن به 80 هزار دلار را دارد. این اتفاق به دنبال پذیرش صندوق‌های ETF بیت کوین و جذب سرمایه‌های نهادی اتفاق دور از ذهنی به نظر نمی‌رسد.

پیش بینی‌های قیمتی مختلفی برای آینده بیت کوین وجود دارد و بسیاری از شرکت‌ها معتقدند بیت کوین دیگر قیمت‌های فعلی را در سال‌های آینده مشاهده نخواهد کرد. اکنون با توجه به نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت کوین و همچنین مهلت تعیین شده توسط SEC برای اظهار نظر در مورد صندوق‌های قابل معامله بیت کوین باید دید تا چه اندازه این پیش بینی‌ها درست از آب در می‌آیند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد