جستجو در بیتفا
  • آشنایی با ارز AVAX
  • نگاهی به تاریخچه قیمت ارز AVAX
  • عملکرد قیمت ارز AVAX در سال‌های 2020 تا 2022
  • عملکرد قیمت ارز آواکس در سال‌های 2023 و 2024
  • پیش‌بینی قیمت ارز AVAX در سال 2025
  • عوامل مؤثر بر قیمت ارز دیجیتال AVAX
  • توسعه فنی و افزایش کاربردها
  • تعادل بین عرضه و تقاضا
  • رقابت با سایر پروژه‌ها
  • آیا آواکس ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟
آینده ارز AVAX - پیشبینی قیمت آواکس تا سال ۲۰۲۵

آینده ارز AVAX - پیشبینی قیمت آواکس تا سال ۲۰۲۵

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
۶ دقیقه
۰
۶۲
توسط :
مبین رزمخواه

در دنیای بلاکچین‌ها، افزایش کاربرد روزمره در امور مالی غیرمتمرکز از جمله اهدافی بوده که هر پروژه‌ای تلاش در ارتقای آن داشته است. شبکه اولانچ (Avalanche) از جمله جدیدترین بلاکچین‌های نسل سومی محسوب می‌شود که می‌توان کاربردهای زیادی در حوزه سفارشی‌سازی و بهبود همکاری بلاکچین‌ها، اجرای نرم افزارهای غیرمتمرکز و سایر امور دیفای داشته باشد‌. در این مقاله قصد داریم نگاهی به تحلیل‌های موجود از آینده ارز AVAX رمز ارز بومی شبکه اولانچ بیندازیم و ببینیم در سال ۲۰۲۵ اوضاع آن چگونه خواهد بود؛ با بیتفا همراه باشید.

 

آشنایی با ارز AVAX

شبکه اولانچ در سال ۲۰۲۰ توسط Ava Labs راه‌اندازی شد. ارز دیجیتال AVAX توکن بومی شبکه اولانچ است. این شبکه از مکانیزم اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند و کاربران برای تبدیل شدن به نودهای اعتبارسنج باید توکن‌های AVAX خود را سهام‌گذاری یا استیک کنند.

این شبکه از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند و در تلاش است تا بتواند مقیاس‌پذیری، کارایی و قابلیت استفاده آسان از بلاکچین را برای کاربران عادی تحت هر شرایطی فراهم کند. ارز دیجیتال آواکس از زمان پیدایش عملکرد قیمتی نسبتاً خوبی داشته و توانسته همراه با بازار کریپتو حرکت کند. برای پیش‌بینی آینده قیمت این ارز بهتر است ابتدا نگاهی به عملکرد قیمت آن در گذشته داشته باشیم.

در قسمت بعد تاریخچه قیمت ارز AVAX را مرور می‌کنیم.

آینده ارز AVAX

 

نگاهی به تاریخچه قیمت ارز AVAX

ارز دیجیتال آواکس از سال 2020 در بازار کریپتو معامله می‌شود. در طول این سال‌ها فراز و فرودهای زیادی در نمودار قیمتی آن مشاهده می‌شود که مانند هر دارایی دیگر در بازار کریپتو طبیعی است. نوسانات بالای ارز آواکس و ریزش‌های متعدد آن باعث شد تا برخی نسبت به آینده آن نا امید شوند. اما با آغاز سال 2024 روند قیمتی این ارز تغییر پیدا کرد و می‌توان امیدوار بود که آینده بهتری پیش رو داشته باشد.

در این قسمت نگاهی به روندی که تا کنون طی کرده است می‌اندازیم تا بتوانیم تحلیل خود را از حال و آینده ارز AVAX بهبود بخشیم. مرور این قیمت‌ها در شناسایی سطوح حمایت و مقاومت و همچنین روند قیمتی که ممکن است ارز آواکس در آینده پیدا کند اهمیت بالایی دارد.

 

عملکرد قیمت ارز AVAX در سال‌های 2020 تا 2022

معاملات ارز دیجیتال آواکس از محدوده 5.3 دلار در سپتامبر 2020 آغاز شد. این ارز در ماه‌های باقی مانده از این سال نتوانست رشدی را تجربه کند و سال 2020 را در محدوده 3 دلار به پایان رساند. در سال بعد اما روند صعودی بسیار قدرتمندی در بازار آواکس ایجاد شد که همراه با سایر ارزهای دیجیتال توانست سود خوبی به دارندگانش برساند. در سال 2021 سقف تاریخی آواکس در محدوده 134 دلار به ثبت رسید و پس از آن دوباره با اصلاحی مواجه شد تا این سال را در محدوده 101 دلار به پایان برساند.

در سال 2022 آواکس کار خود را با یک ریزش شدید تا محدوده 59 دلار آغاز کرد. این ارز دیجیتال توانست اندکی خود را بازیابی کند و تا 96 دلار نیز بالا آمد. اما دوباره درگیر اصلاح‌های پی‌درپی شد و سال 2022 در بازه قیمتی 10 دلار برای آواکس به پایان رسید.

 

عملکرد قیمت ارز آواکس در سال‌های 2023 و 2024

در ابتدای سال 2023 ارز دیجیتال آواکس در محدوده 10.5 دلار معامله می‌شد. در این سال روند رنجی در بازار ارزهای دیجیتال شکل گرفته بود که ارز AVAX نیز از آن پیروی کرد. در اواخر سال 2023 و در پی افزایش قیمت بیت کوین قیمت این ارز دیجیتال نیز با رشد نسبتاً خوبی مواجه شد تا خود را به محدوده 40 دلار برساند.

در سال 2024 ارز دیجیتال AVAX پس از اصلاحی که تا محدوده 30 دلار تجربه کرد، روند صعودی خود را آغاز کرد. تا کنون که حدود 3 ماه از سال 2024 می‌گذرد این ارز همچنان شرایط خوبی دارد و در زمان نگارش این مقاله در محدوده 60 دلار معامله می‌شود. این قیمت با اینکه با سقف تاریخی آن فاصله زیادی دارد، اما می‌توان گفت با توجه به عملکرد دو سال اخیر، امیدهای زیادی را در دل کاربران آن زنده کرده است.

تا این قسمت اطلاعاتی از قیمت این ارز دیجیتال به دست آوردیم. در ادامه نگاهی به تحلیل‌های موجود از آینده ارز آواکس در سال 2025 خواهیم داشت.

ارز AVAX

 

پیش‌بینی قیمت ارز AVAX در سال 2025

تا سال 2025 حدود 9 ماه زمان باقی مانده و در حال حاضر روند صعودی بسیار خوبی در بازار کریپتو شکل گرفته است. بسیاری معتقدند این روند تا سال آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد. به همین دلیل تحلیل اکثر ارزهای موجود در بازار چشم انداز صعودی دارند. در این قسمت نگاهی به تحلیل برخی از سایت‌های مطرح در حوزه پیش‌بینی و تحلیل آینده ارز AVAX در سال 2025 خواهیم داشت:

  • سایت Coincodex: طبق نظر این سال ارز AVAX در سال 2025 می‌تواند تا محدوده 282 دلار رشد کند. در این تحلیل عنوان شده که کف قیمت برای آواکس محدوده 60 دلار است که در حال حاضر در آن قرار دارد.
  • سایت Coinpedia: تحلیل سایت کوین پدیا این است که ارز دیجیتال Avax در سال 2025 قیمتی بین 48 دلار در کف و 134 دلار در سقف خواهد داشت. این تحلیل ریزش‌های بیشتری را در راه آواکس می‌بیند و میانگین قیمت 91 دلاری را برای آن در نظر گرفته است.
  • سایت Changelly: در سایت Changelly برای ارز دیجیتال AVAX در سال 2025 پیش‌بینی شده است که قیمت آن در بازه 110 تا 131 دلار قرار داشته باشد. این تحلیل بالاترین کف قیمتی را برای این ارز متصور است.
  • سایت Weareblox: در این سایت پیش‌بینی شده است که ارز دیجیتال AVAX در سال 2025 حداقل دارای ارزشی معادل 80 دلار داشته باشد. میانگین قیمت پیش‌بینی شده برای این ارز محدوده 95 دلار است.

 

این پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌ها بر اساس روند قیمتی که مرور کردیم و عوامل مؤثر بر قیمت اولانچ شکل گرفته است. در ادامه توضیحاتی در مورد عوامل مؤثر بر قیمت ارز دیجیتال AVAX ارائه خواهیم داد.

 

عوامل مؤثر بر قیمت ارز دیجیتال AVAX

ارز دیجیتال آواکس مانند سایر رمز ارزها و در کل دارایی‌هایی که در بازارهای مالی معامله می‌شوند تحت تأثیر عوامل مختلفی در بازار قرار دارند. این عوامل می‌توانند تأثیرات شدید یا خفیف داشته باشند و در چرخه‌های مختلف بازار واکنش‌های مختلفی از معامله‌گران به همراه داشته باشد.

در این قسمت سعی می‌کنیم عوامل مؤثر بر قیمت ارز اولانچ را بررسی کنیم و درباره هر کدام توضیحاتی ارائه دهیم. توجه به این عوامل می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها و سرمایه گذاری کاربران تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

 

توسعه فنی و افزایش کاربردها

همان‌طور که اشاره شد، یکی از اصلی‌ترین تمرکزهای شبکه اولانچ افزایش کاربردهای بلاکچین در زندگی روزمره افراد با تسهیل دسترسی به امکانات و قابلیت‌های اقتصاد غیرمتمرکز است. هرچه این شبکه بتواند زیرساخت‌های فنی خود را بهتر توسعه دهد و کاربردهای خود را افزایش دهد، شاهد افزایش ارزش رمز ارز بومی آن یعنی AVAX خواهیم بود.

این توسعه‌ها می‌تواند در زمینه افزایش تعامل با سایر بلاکچین‌ها، ایجاد نهادهای مالی غیرمتمرکز در حوزه دیفای و یا پشتیبانی سازمان‌های بزرگ از ارز AVAX اتفاق بیفتد. تا کنون شبکه اولانچ توانسته عملکرد فنی خوبی از خود به نمایش بگذارد و در ادامه نیز با توجه به تحلیل‌های موجود و همچنین برنامه‌های Ava Labs به احتمال زیاد شاهد رونق بیشتر این شبکه خواهیم بود.

 

تعادل بین عرضه و تقاضا

قانون عرضه و تقاضا بیان می‌کند که هرچه عرضه یک دارایی محدودتر باشد و تقاضا برای آن افزایش پیدا کند، این اتفاق باعث رشد قیمت آن خواهد شد. از طرفی اگر عرضه یک دارایی افزایش پیدا کند و تقاضایی برای آن وجود نداشته باشد، شاهد ریزش آن خواهیم بود.

آواکس برای اینکه بتواند روند صعودی قیمتی مناسبی را تجربه کند، باید بتواند بین عرضه و تقاضای توکن بومی خود تعادل مناسبی برقرار کند. این اتفاق با افزایش کاربردها و همچنین توسعه زیرساخت‌های شبکه اولانچ میسر می‌شود.

 

رقابت با سایر پروژه‌ها

در حال حاضر شبکه اتریوم جایگاه بسیار محکمی در بین ارزهای دیجیتال دارد. میزان نرم‌افزارهای غیرمتمرکز پشتیبانی شده و همچنین کاربردهای آن در حوزه دیفای باعث شده است تا دیگر پروژه‌ها در رتبه بعدی قرار بگیرند. اما هنوز پروژه‌های بلاکچینی مطرح مانند کاردانو، سولانا و آواکس هنوز می‌توانند با رشد کاربران و قابلیت‌ها با آن رقابت کنند.

آینده ارز AVAX تا سال 2025

اگر آواکس بتواند در مقایسه با سایر رقبای خود در حوزه بلاکچین عملکرد بهتری داشته باشد، می‌توان انتظار رشد کاربران و در ادامه افزایش قیمت آن را داشته باشیم. از طرفی اگر کاربردها و پیشرفت‌های سایر پروژه‌های بلاکچینی سریع‌تر از آواکس رخ دهد، باعث کاهش محبوبیت و کاهش ارزش این رمز ارز خواهد شد.

 

آیا آواکس ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

پروژه آواکس در زمینه افرایش کاربردهای حوزه بلاکچین توانسته عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. از طرفی پیش‌بینی‌های موجود در مورد آینده آن نیز نشان دهنده این است که می‌توان به افزایش قیمت آن در سال ۲۰۲۵ امیدوار بود. در شرایط فعلی که بازار رمز ارزها رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است، انگیزه فعالان بیشتر شده و بسیاری امیدوارند دوباره شاهد رونق بازار آلت کوین‌ها نیز باشیم.

با توجه به مواردی که به آن اشاره شد و همچنین تحلیل‌هایی که در مورد آینده ارز AVAX در 2025 منتشر شده است می‌توان گفت آواکس ارزش سرمایه‌گذاری نسبتاً بالایی دارد.

البته توجه داشته باشید که این مطالب برای آشنایی بیشتر شما با آینده پروژه آواکس است و نباید آن‌ها را مبنایی برای سرمایه‌گذاری قرار دهید. اگر قصد سرمایه‌گذاری در این ارز را دارید، اطلاعات خود را در مورد آن کامل کنید و سپس با مسئولیت خود اقدام به سرمایه‌گذاری کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد