جستجو در بیتفا
  • شرایط پر نوسان بیت کوین همچنان ادامه دارد
  • ارتباط اصلاح اخیر بیت کوین با رویداد هاوینگ
  • تحلیل شرایط بیت کوین؛ آیا حمایت ۶۰ هزار دلاری موفق به باز گرداندن قیمت می‌شود؟
اصلاح مجدد بیت کوین امید به ریکاوری بازار را کمرنگ کرد

اصلاح مجدد بیت کوین امید به ریکاوری بازار را کمرنگ کرد

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
۴ دقیقه
۰
۱۴۶
توسط :
مبین رزمخواه

در شرایطی که تصور می‌شد ریکاوری بازار کریپتو در حال تکمیل شدن است، امروز دوباره بیت کوین با اصلاح قابل توجهی مواجه شد و تا محدوده ۶۲۵۰۰ دلار پایین آمد. بازار کریپتو نوسانات زیادی را تجربه می‌کند و این مسئله باعث شده تا روزانه شاهد لیکویید شدن حجم زیادی از دارایی‌های تریدرها باشیم که معاملات فیوچرز ناموفقی به ثبت رساندند. اخبار بیت کوین و تحلیل این ارز دیجیتال با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این شرایط بهتر است با احتیاط بیشتری فعالیت کنید و سرمایه خود را مدیریت کنید. در این مقاله به بررسی شرایط پر نوسان بیت کوین در این روزها می‌پردازیم و سعی می‌کنیم تحلیلی از رفتار قیمت آن ارائه کنیم؛ تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید.

 

شرایط پر نوسان بیت کوین همچنان ادامه دارد

پس از یک صعود امیدوارکننده و رشدی که در روز برای بیت کوین رخ داد، امروز شاهد کاهش قابل توجهی در قیمت اولین ارز دیجیتال بازار بودیم. در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین حوالی قیمت ۶۲۵۰۰ دلار معامله می‌شود که در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴ درصد کاهش داشته است.

این کاهش ناگهانی، در شرایطی که احساس می‌شد ریکاوری بازار کریپتو آغاز شده باشد، بسیاری از سرمایه گذاران و معامله‌گران را شگفت زده کرده است. فعالان بازار کریپتو به دقت تحلیل وضعیت فعلی را در نظر دارند و برخی معتقدند نزدیک شدن به رویداد هاوینگ از جمله مهم‌ترین دلایل این اصلاح و ایجاد نوسان در بازار است. در تصویر پایین نمودار قیمت بیت کوین را مشاهده می‌کنید: 

نمودار قیمت بیت کوین

به عقیده بسیاری رویداد هاوینگ می‌تواند با کاهش عرضه باعث رشد قیمت بیت کوین شود. بر اساس اتفاقاتی که در هاوینگ‌های گذشته این مسئله تا اندازه‌ای درست است. در قسمت بعد در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

ارتباط اصلاح اخیر بیت کوین با رویداد هاوینگ

نوسانات قیمت بیت کوین منجر به لیکویید شدن حجم زیادی از سرمایه معامله‌گران شد. تنها در ۲۴ ساعت گذشته، نوسانات بازار منجر به انحلال موقعیت‌های بیش از ۹۶ هزار معامله‌گر شد. در مجموع ارزش معاملات آن‌ها به ۲۷۶ میلیون دلار می‌رسد.

بر اساس داده‌های CoinGlass، این سرمایه‌ها شامل ۲۰۲ میلیون دلار از موقعیت‌های لانگ (خرید و در جهت رشد بازار) و ۷۳ میلیون دلار از موقعیت‌های شورت (فروش و در جهت کاهش قیمت‌ها) است. علاوه بر این، شاخص ترس و طمع بیت کوین نیز کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است و از سطح «طمع» و ۷۴ تا ۶۵ کاهش یافته است.

این نوسانات اخیر به اصلاح شدید بازار کریپتو به دنبال افزایش تنش‌های سیاسی چند روز گذشته ارتباط دارد. با این حال، خبر تایید صندوق‌های ETF بیت‌کوین و اتریوم در هنگ کنگ تا حدی بازار را تقویت کرد و برای مدت کوتاهی بیت‌کوین را به بالای ۶۶۰۰۰ دلار رساند.

جالب اینجاست که نوسانات فعلی بیت‌کوین با رویداد هاوینگ که پیش‌بینی‌شده در ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ رخ دهد همزمان شده است. رویداد هاوینگ بیت کوین پاداش استخراج بلاک‌های جدید بیت‌کوین را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. این رویداد از نظر ارزش دلاریِ میزانی که از پاداش ماینرها کاسته می‌شود رکورد تاریخی را به ثبت می‌رساند. این مسئله باعث شده است تا پیامدهای قابل توجهی برای قیمت این ارز دیجیتال داشته باشد.

در چنین شرایطی تحلیل بیت کوین اهمیت بالایی پیدا می‌کند. در ادامه به اطلاعاتی که توسط یکی از تحلیل‌گران مطرح بیت کوین منتشر شده است اشاره خواهیم کرد.

 

تحلیل شرایط بیت کوین؛ آیا حمایت ۶۰ هزار دلاری موفق به باز گرداندن قیمت می‌شود؟

یکی از تحلیل‌گران مطرح بازار با نام Rekt Capital، الگوی تکرارشونده‌ای را در رفتار بیت کوین در زمان نزدیک شدن به رویدادهای هاوینگ شناسایی کرده است. این الگو که "Pre-Halving Retrace یا بازگشت پیش از هاوینگ نامیده شده است، نشان دهنده عقب نشینی موقت قیمت بیت کوین قبل از تجربه یک روند صعوی بالقوه است. Rekt Capital تأکید می‌کند که این رفتار در چرخه‌های قبلی بیت کوین تکرار شده است و به نظر می‌رسد این بار نیز شاهد چنین رفتاری باشیم. در تصویر زیر این مدل پیشنهادی را مشاهده می‌کنید:

هاوینگ بیت کوین

علاوه بر این، Rekt Capital خاطرنشان می‌کند که علی‌رغم نوسانات بالای قیمت، بیت کوین در طول هفته هاوینگ بالاتر از محدوده انباشت مجدد خود باقی می‌ماند. البته اکنون با ریزش بیشتر بیت کوین و نزدیک شدن آن به قیمت‌های ۶۱ و ۶۰ هزار دلار، تریدرها باید امیدوار باشند تا محدوده حمایتی ۶۰ هزار دلار بتواند قیمت را به بالا بازگرداند. 

در چند روز آینده، این احتمال وجود دارد که شاهد نوسانات غیرقابل پیش‌بینی از قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بازار باشیم. نهنگ‌های بیت کوین و ماینرهای بزرگ رفتارهای متفاوتی از خود نشان دادند و استراتژی‌های مختلفی در این شرایط دارند. این اتفاق باعث شده است تا نتوان تحلیل دقیقی از آینده بیت کوین ارائه داد. 

به هر حال مهم‌ترین منبع دریافت اطلاعات معامله‌گران نمودار قیمتی است. در حال حاضر حمایت‌های ۶۱ هزار و ۶۰ هزار دلار نقش بسیار حیاتی برای بیت کوین دارند. اگر این محدوده‌ها از دست بروند، شاهد ریزش بیشتر بیت کوین به سمت ۵۸ هزار الی ۵۶ هزار دلار خواهیم بود‌. از آن طرف اگر این محدوده‌ها بتوانند قیمت را به بالا بازگردانند، رسیدن قیمت بیت کوین در مرحله اول به ۶۳۷۰۰ دلار و سپس ۶۵ هزار دلار و بالاتر به اهداف اصلی بیت کوین تبدیل خواهد شد. 

توصیه ما این است که تا زمان تعیین شرایط بازار از انجام معاملات فیوچرز خودداری کنید و یا ریسک معاملات را با کاهش اهرم کمتر کنید. آمار بالای لیکویید شدن معامله‌گران نشان دهنده شرایط پر نوسان بازار است. معاملات زیادی نتایج خوبی به همراه نداشته و برای جلوگیری از ضررهای احتمالی بهتر است ریسک معاملات خود را کاهش دهید و مدیریت سرمایه جدی‌تری را اعمال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد