جستجو در بیتفا
  • دلیل ریزش قیمت FTT چه بود؟
  • بازپرداخت مشتریان FTX چگونه انجام خواهد شد؟
  • انتقال دارایی‌ها از کیف پول FTX و آلامدا ریسرچ
ریزش ۴۰ درصدی قیمت FTT در عرض ۷ روز؛ علت چه بود؟

ریزش ۴۰ درصدی قیمت FTT در عرض ۷ روز؛ علت چه بود؟

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
۱ دقیقه
۰
۵۲۱
توسط :
علی ابراهیمی

در حالی که در هفته‌های گذشته قیمت توکن FTT صرافی FTX افزایش یافته بود، در ۷ روز گذشته شاهد ریزش قابل توجه قیمت این توکن بوده‌ایم. به نظر می‌رسد تصمیم کمیته ورشکستگی FTX  مبنی بر عدم از سرگیری فعالیت‌های این شرکت دلیل اصلی این ریزش بوده باشد.

به نقل از بی‌این کریپتو، در حالی که پیش از این شایعات مختلفی مبنی بر از سرگیری فعالیت صرافی FTX منتشر شده بود، داده این صرافی ورشکسته در تاریخ ۳۱ ژانویه برگزار شد و کمیته ورشکستگی از تصمیم خود برای عدم راه‌اندازی مجدد این شرکت خبر داد.

بر اساس اعلامیه کمیته ورشکستگی، این صرافی دیگر راه‌اندازی نخواهد شد و در عوض کمیته تمام تلاش خود را برای نقد کردن دارایی‌ها و جبران خسارت کاربران متضرر خواهد کرد.

دلیل ریزش قیمت FTT چه بود؟

بر اساس داده‌های شرکت کایکو ریسرچ (Kaiko research)، ریزش قیمت شدید توکن FTT به دنبال تصمیم متولیان فعلی FTX برای عدم راه‌اندازی مجدد این صرافی آغاز شده است.

کایکو ریسرچ در گزارشی در این رابطه نوشته است:

توکن صرافی FTX هفته گذشته پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه فعالیت‌ها دوباره از سر گرفته نخواهد شد، بیش از ۴۰٪ سقوط کرد. FTT پس از ورشکستگی FTX عملا هیچ کاربرد واقعی ندارد اما قیمت آن از نوامبر ۲۰۲۳ با امید به احیای مجدد این صرافی ۳ برابر شده بود.

در زمان نگارش این مطلب هرواحد توکن FTT با قیمت ۱.۶۳ دلار معامله می‌شود و نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۸.۴٪ کاهش یافته است.

قیمت FTT

همانطور که گزارش کایگو ذکر شد، قیمت FTT از اواخر ماه نوامبر تا اوایل دسامبر ۲۰۲۳ با انتشار اخبار مرتبط با فعالیت دوباره FTX بیش از ۳۵۰٪ افزایش یافته بود.

البته تیم حقوقی FTX در آن زمان هیچوقت این شایعات را تایید نکرد. البته وکلای FTX خاطرنشان کردند این کار به سرمایه قابل توجهی نیاز دارد و ممکن است در سال ۲۰۲۴ احتمال آن بررسی شود.

بازپرداخت مشتریان FTX چگونه انجام خواهد شد؟

همانطور که بالاتر گفتیم، کمیته ورشکستگی صرافی FTX در حال حاضر به دنبال آن است تا خسارت مشتریان خود را به طور کامل جبران کند. بدین ترتیب، تمام تمرکز تیم حقوقی FTX اکنون بر نقد کردن بیش از ۷ میلیارد دلار دارایی بازیابی شده خواهد بود.

البته روند بازپرداخت بدهی مشتریان FTX حواشی خود را دارد. کمیته ورشکستگی FTX پیش از این در ماه دسامبر اعلام کرد بازپرداخت وجوه مشتریان را بر اساس قیمت دارایی‌های دیجیتال در زمان ورشکستگی پرداخت می‌کند. در آن زمان قیمت بیت کوین ۱۶٬۸۷۱ دلار و قیمت اتریوم حوالی ۱۲۰۰ دلار بود.

این تصمیم در ابتدا با واکنش گسترده طلبکاران FTX همراه شد. با این حال، جان دورسی قاضی پرونده نیز در ادامه در حمایت از صرافی FTX اعلام کرد بدهی‌ها بایستی بر اساس ارزش آنها در هنگام تشکیل پرونده ورشکستگی (یعنی سال ۲۰۲۲) بازپرداخت شوند.

انتقال دارایی‌ها از کیف پول FTX و آلامدا ریسرچ

در همین حال داده‌های آنچین نشان می‌دهد از ماه ژانویه تاکنون بیش از ۳۸.۸ میلیون دلار دارایی دیجیتال از کیف پول‌های صرافی FTX و شرکت آلامدا ریسرچ به صرافی‌های ارز دیجیتال ارسال شده است. از جمله توکن‌های منتقل شده می‌توان به ETH، RLC، NMR و OXT اشاره کرد که در نمودار زیر به تفکیک بررسی شده است.

دارایی های منتقل شده FTX و آلامدا

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد