جستجو در بیتفا
  • تفسیر اشتباه از تصویب ETF بیت کوین
  •  انتخابات ریاست جمهوری و نظارت بر بازار های نقدی ارزدیجیتال 
اهمیت تنظیم قوانین برای بازار نقدی‌ دارایی‌های‌ دیجیتال پس از تایید ETF بیت کوین

اهمیت تنظیم قوانین برای بازار نقدی‌ دارایی‌های‌ دیجیتال پس از تایید ETF بیت کوین

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
۳ دقیقه
۰
۲۴۶
توسط :
رومینا میرفتاحی

تصویب صندوق‌های قابل معامله بیت کوین (ETF) با اخبار و حواشی زیادی همراه است. تصویب ETFهای بیت کوین نقطه‌ای بازار را متحول می‌کند و در ادامه‌ این تحولات بازار نیازمند تنظیم قوانین می‌شود. راستین بهنام، رئیس کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)، از اهمیت تنظیم قوانین برای بازار نقدی‌ دارایی‌های‌ دیجیتال پس از تایید ETF بیت کوین می‌گوید. او اعلام کرد که این مسئله هیچ‌گاه حیاتی‌تر از حالا نبوده است. از طرفی اجرای مقررات کریپتو به موضوع مهم مورد بحث در دولت ایالات متحده تبدیل شده و کارولین فام کمیسیونر CFTC نیز در این باره اظهاراتی ارائه کرده است که در ادامه به آن می‌پردازیم. 

تفسیر اشتباه از تصویب ETF بیت کوین

راستین بهنام، رئیس CFTC معتقد است این خطر وجود دارد که تصویب اخیر ETF بیت کوین نقطه‌ای اشتباه تعبیر شود. بهنام در یک سخنرانی مهم در 26 ژانویه توضیح داد که در پی تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مبنی بر تایید 11 درخواستی که در 10 ژانویه داده شد، این احتمال وجود دارد که سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی و نهادی حکم قانونی تصویب ETF بیت‌کوین را اشتباه درک کنند. او می‌گوید ممکن است تصویب ETF اشتباه تفسیر شود و از آن به‌عنوان مقررات یا به اصطلاح، یک آیین نامه سفت و سخت برای بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال استفاده شود.

در حالی که تایید ETF بیت کوین اکنون به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد تا بدون داشتن دارایی به طور مستقیم، در معرض تغییرات بیت کوین قرار بگیرند، اما بهنام از این شکایت دارد که هیچ نظارت قانونی برای بازار نقدی دارایی‌های دیجیتال وجود ندارد.

او می‌گوید "هیچ چیز ثابتی برای رسیدگی به شیوه‌های غیرشفاف و متناقض در بازارهای نقدی دارایی‌های دیجیتال وجود ندارد."

علاوه بر این، بهنام توضیح می‌دهد که از آنجایی که شرکت‌های مدیریت دارایی، دارایی‌های اساسی ETF را از بازار نقدی به دست می‌آورند، عدم نظارت قانونی بر بازارهای نقدی دارایی‌های دیجیتال، عواقب بدی برای شفافیت بیت کوین در پی دارد. او نگرانی‌هایی را در مورد امنیت سایبری، شفافیت و یکپارچگی کلی بازار، تضاد منافع، حمایت از مشتری و... مطرح کرد. بهنام معتقد است بازار نقدی دارایی‌های دیجیتال نیازمند نظارت قانونی است.

طی چند وقت اخیر، اجرای مقررات کریپتو موضوع مهم بحث در دولت ایالات متحده نیز بوده است. این بحث‌ها به دلیل تقاضای صنعت کریپتو ایجاد شده است و نشان می‌دهد راستین بهنام، رئیس کمیسیون معاملات آتی و معاملات کالاها، تنها کسی نیست که به اهمیت این موضوع می‌پردازد.

تنظیم بازار نقدی دارایی های دیجیتال

 انتخابات ریاست جمهوری و نظارت بر بازار های نقدی ارزدیجیتال 

در سپتامبر 2023، پلتفرم معتبر Cointelegraph گزارش داد که کارولین فام، کمیسیونر CFTC، از یک برنامه آزمایشی محدود برای رسیدگی به مقررات ارزهای دیجیتال حمایت می‌کند. فام اظهار داشت برنامه‌ آزمایشی که از آن حمایت می‌کند مشابه بازی سندباکس است که قبلاً در سطح ایالت معرفی شده بودند. سندباکس یک پروژه ارز دیجیتال بود که به کاربران امکان کسب درآمد حین بازی می‌داد. سندباکس با ایجاد یک دنیای مجازی، به کاربران امکان ساخت، مالکیت و کسب درآمد از تجربیات و امکانات درون بازی فراهم می‌کرد و همچنین به کسب و کارها اجازه می‌داد محصولات یا خدمات جدید و نوآورانه خود را آزمایش کنند. فام در ادامه هشدار داد که ایالات متحده ممکن است به زودی نیاز به "play catch-up" با حوزه های قضایی دوستدار رمزنگاری داشته باشد. منظور کارولین فام از play catch-up این است که طرفین به عنوان رقیب پس از عقب افتادن از دیگری سعی کنند به همان موقعیت، امتیاز و... برسند.

اخیراً اهمیت نظارت بر بازار های نقدی ارزدیجیتال بیش از پیش مطرح است و بحث‌هایی که حول قوانین نظارتی مطرح می‌شوند نقش پررنگ‌تری به خود گرفته اند. از طرفی دولت آمریکا انتخابات ریاست جمهوری در پیش دارد. حتما برایتان سوال است که چه ارتباطی بین این دو موضوع وجود دارد.

در 2 ژانویه یک نظرسنجی توسط شورای نوآوری رمزنگاری (CCI) انجام شد. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که موضع نامزدهای انتخابات در رابطه با مسائل ارزدیجیتال برای افرادی که در بازار کریپتو فعال هستند بسیار بسیار مهم است. اکثر فعالان بازار این موضوع را ملاک قرار می‌دهند و موضع کاندید‌ها تاثیر قابل توجهی بر رای آن‌ها خواهد داشت.

با این حال، به طور کلی بسیاری از فعالان صنعت کریپتو پیش‌بینی می‌کنند که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در نوامبر، میزان نظارت بر بازار افزایش می‌یابد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد