جستجو در بیتفا
  • افزایش سوء استفاده از نام‌های مشهور کریپتویی در تردز
  • حساب‌های جعلی کریپتویی تردز را بشناسید
  • آیا تردز با مشکل امنیتی مواجه است؟
  • جمع‌بندی
راه‌اندازی حساب‌های جعلی برای فعالان کریپتویی در تردز

راه‌اندازی حساب‌های جعلی برای فعالان کریپتویی در تردز

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
۴ دقیقه
۰
۶۳۵
توسط :
مبین رزمخواه

نرم‌افزار جدید کمپانی متا با نام تردز (Threads) در مدتی کوتاه پس از راه‌اندازی توانسته است ۱۰۰ میلیون کاربر فعال را به خود جذب کند. در این میان اگر که از دعوای ایلان ماسک و مارک زاکربرگ برای راه‌اندازی این پلتفرم جدید و اینکه آیا تردز کپی توییتر است یا نه بگذریم؛ باید به این نکته اشاره کنیم که با رشد تعداد کاربران این نرم‌افزار، هشدار‌هایی نیز در مورد جعل هویت فعالان کریپتویی در تردز صادر شده است. بسیاری از فعالان مشهور کریپتویی که در توییتر شناخته شده هستند نسبت به جعل هویتشان و سوء استفاده از نام کاربری آن‌ها در نرم‌افزار تردز به کاربران هشدار دادند. در ادامه با بررسی این موضوع همراه شما خواهیم بود.

 

افزایش سوء استفاده از نام‌های مشهور کریپتویی در تردز

اسکمر‌ها و کلاهبرداران کریپتویی فرصت را غنیمت شمرده و بلافاصله پس از رونق گرفتن نرم‌افزار تردز در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی، اقدامات سود جویانه خود را آغاز کردند. در حال حاضر جعل هویت افراد شناخته شده فضای کریپتو در نرم‌افزار تردز یکی از جدی‌ترین مسائل و معضلاتی است که تمامی استفاده‌کنندگان از نرم‌افزار جدید کمپانی متا باید از آن اطلاع داشته باشند.

نرم‌افزار تردز در ۵ جولای راه‌اندازی شد و تاکنون توانسته است نظر ۹۸ میلیون کاربر را به خود جلب کند. البته در مقایسه با تعداد کاربران فعال توییتر که چیزی حدود ۴۵۰ میلیون عدد تخمین‌زده می‌شود می‌توان گفت که هنوز فاصله زیادی با رقیب خود دارد. اما این رشد سریع می‌تواند یک هشدار نیز برای توییتر باشد.

در روز‌های گذشته تعدادی از فعالان کریپتو در توییتر عنوان کردند که حساب‌های جعلی با سوء استفاده از نام کاربری آن‌ها در نرم‌افزار تردز راه‌اندازی شده است. این اکانت‌های جعلی به نظر می‌رسد که برای سوء استفاده از دارایی‌های کاربران و کلاهبرداری از آن‌ها ساخته شده باشد. به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان به پیشنهاد‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی به خصوص در نرم‌افزار جدید تردز به شما در حوزه سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال، خرید و یا مینت کردن توکن‌های NFT و یا دریافت وام کریپتویی می‌شود توجه نکنید و لینک‌های ناشناس را باز نکنید. در ادامه به چند مورد از این حساب‌های جعلی اشاره می‌کنیم.

 

حساب‌های جعلی کریپتویی تردز را بشناسید

در هشتم جولای پلتفرم دیفای Wombex Finance در توییتر خود با انتشار یک تصویر اعلام کرد که یک اکانت جعلی با سوء استفاده از نام این پلتفرم در نرم‌افزار تردز ایجاد شده است. این پلتفرم در توییتر خود هشدار داد که به احتمال زیاد این پروژه توسط کلاهبرداران راه‌اندازی شده و به هیچ عنوان زیر نظر این نهاد مالی غیر متمرکز قرار ندارد.

علاوه بر این یک اینفلوئنسر فعال در حوزه NFT با نام Leonidas هم اعلام کرد که یک پروفایل با سوء استفاده از نام کاربری او در تردز ایجاد شده است و به ۹۳ هزار فالوور خود در توییتر هشدار داد به پیام‌های آن اکانت توجه نکنند. او همچنین اعلام کرد که برای مقابله با این کلاهبرداران یک اکانت رسمی در تردز راه‌اندازی می‌کند تا جلوی سوء استفاده بیشتر آن‌ها را بگیرد.

از دیگر موارد مشابه می‌توان به جفری هاونگ، که در توییتر با نام Machi Big Brother شناخته می‌شود نام برد که هویت او نیز در تردز جعل شده است. او در ۶ جولای اعلام کرد که حسابی در تردز ندارد و اکانتی که به نام او ساخته شده فیک است و احتمال کلاهبرداری توسط این حساب بالاست.

اکانت فیک کریپتو در تردز

البته باید به این نکته اشاره کنیم که تا کنون هیچ اقدام سودجویانه و یا کلاهبرداری توسط این حساب‌های جعلی صورت نگرفته است و این اکانتها فعلاً به صورت مرتب مطالبی را در مورد کریپتو منتشر می‌کنند. اما توجه داشته باشید که اعتبار آن‌ها زیر سؤال است و اگر آن‌ها را در تردز دنبال می‌کنید سریعاً نسبت به گزارش آن‌ها اقدام کنید تا پشتیبانی نرم‌افزار تردز این حساب‌ها را شناسایی و مسدود کند.

 

آیا تردز با مشکل امنیتی مواجه است؟

به این مسئله توجه داشته باشید که نرم افزار تردز یک شبکه اجتماعی تازه وارد است که در ابتدای راه ممکن است با مشکلاتی هم مواجه شود‌. برای سالیان سال توییتر به عنوان قدرتمندترین شبکه اجتماعی مورد استفاده فعالان کریپتو و NFT بین کاربران این حوزه جا افتاده است. البته هک‌های متعددی هم در این بستر رخ داد که هکرها با به دست گرفتن کنترل حساب‌های شناخته شده فعالان کریپتو، اقدام به کلاهبرداری کردند. پس می‌توان گفت که تردز مشکل امنیتی خاصی ندارد اما باید با رعایت نکات امنیتی از آن استفاده کرد.

به خاطر داشته باشید که حساب‌های مخرب در تمامی رسانه‌های اجتماعی ممکن است ایجاد شوند و این شما هستید که باید امنیت خود را حفظ کنید تا درگیر کلاهبرداری نشوید. هکر‌ها معمولاً در شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار لینک‌هایی می‌کنند که در آن به افراد وعده داده می‌شود در ازای واریز مقداری از یک ارز دیجیتال خاص مقدار بیشتری از آن را به دست می‌آورند و یا قربانیان را به سمت اتصال کیف پول خود به پلتفرم‌های مخرب دیفای می‌کشانند تا موجودی آن‌ها را خالی کنند.

در ۶ ماه نخست سال جاری میلادی حدود ۱۰۸ میلیون دلار از طریق فیشینگ و سوء استفاده از دارایی‌های مجازی کاربران در فضای وب ۳.۰ به سرقت رفت که یک هشدار جدی برای تمام فعالان حوزه کریپتو به شمار می‌رود‌. پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش اطلاعات خود در حوزه امنیت دارایی‌های دیجیتال مقاله ۱۰ روش کلاهبرداری در حوزه رمز ارزها را مطالعه کنید تا بتوانید محافظت بهتری از دارایی‌های خود در برابر فعالیت‌های مجرمانه در فضای کریپتو انجام دهید. 

 

جمع‌بندی

فضای مجازی همواره در کنار ایجاد فرصت‌های خوب سرمایه‌گذاری، تهدید‌هایی هم برای استفاده‌کنندگانش به همراه داشته است. با ظهور ارزهای دیجیتال امکان تبادلات مالی تا اندازه زیادی ساده‌تر شد اما شاید این مسئله باعث شده است تا کلاهبرداری‌های بیشتری نیز از افراد کم دانش این حوزه صورت بگیرد. در این مقاله سعی شد تا هشداری نسبت به اکانت‌های جعلی کریپتویی در نرم افزار تردز به کاربران محترم بیتفا ارائه کنیم. اما توجه داشته باشید که مطالب ذکر شده برای تایید و یا رد کردن کلی استفاده از این شبکه اجتماعی نیست و همان‌طور که در متن به آن اشاره شد، وقوع فعالیت‌های مجرمانه در تمامی شبکه‌های اجتماعی امکان‌پذیر است. پس فعالان حوزه ارزهای دیجیتال باید با بالا بردن آگاهی خود، امنیت بیشتری را در این فضا برای دارایی‌هایشان ایجاد کنند تا درگیر پروژه‌های کلاهبرداری نشوند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد