جستجو در بیتفا
  • هفته بلاکچین پاریس ۲۰۲۴، رویدادی جذاب با چندین دستاورد بزرگ
  • آیا قیمت بیت کوین به 250 هزار دلار و بازار کریپتو به ارزش 100 تریلیون دلاری می‌رسد؟
  • بایننس به عنوان بازیگر مهم بازار توانایی ایجاد تغییرات بزرگ را دارد!
  • یوبی سافت (Ubisoft)، از بازی جدید خود رونمایی کرد
  • بیت کوین ETF و میزان ورودی نابرابر سرمایه‌گذاران بزرگ نسبت به خرده فروش‌ها
  • دبی، جایی برای سرمایه‌گذاران کوچک و افزایش سود آن‌ها
نگاهی به هفته بلاکچین پاریس؛ مرور فعالیت متخصصین حوزه بلاکچین و کریپتو

نگاهی به هفته بلاکچین پاریس؛ مرور فعالیت متخصصین حوزه بلاکچین و کریپتو

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
۳ دقیقه
۰
۱۱۲
توسط :
ساغر ارژندی

هفته بلاک چین، یک رویداد سه روزه است که گروهی از رهبران صنعت جهانی در آن گردهم می‌آیند و پنجمین گردهمایی سالانه خود را در پاریس به پایان رساند. بر اساس گزارشات منتشر شده، پیش‌بینی می‌شود که چهارمین هاوینگ بیت کوین (Bitcoin Halving) حدود 20 آوریل رخ دهد و این یکی از موضوعات داغ این رویداد بوده است. فضای کلی بازار کریپتو در روزهای اخیر به علت وجود نوسانات بالا و همچنین اخبار پر تنش سیاسی فرصتی برای پرداختن به هفته بلاکچین پاریس به ما نداد. اکنون در ادامه این مطلب از بیتفا قصد داریم در مورد آنچه در فرانسه در هفته بلاکچین رخ داده است صحبت کنیم. پس با ما همراه شوید.

هفته بلاکچین پاریس ۲۰۲۴، رویدادی جذاب با چندین دستاورد بزرگ

به نقل از کوین تلگراف، در هفته بلاکچین 2024، پاریس میزبان جمعی از فعالان بزرگ صنعت ارزهای دیجیتال و بلاکچین از سراسر جهان بود. این مجمع سه روز به طول انجامید و در آن، موضوعات مهمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. یکی از این موضوعات، پیش‌بینی صعود قیمت بیت‌کوین به سطح 250 هزار دلار توسط سرمایه‌گذار معروف آمریکایی، تیم دراپر بود که این پیش بینی را به نزدیک شدن هاوینگ بیت‌کوین مرتبط کرد.

همچنین، یونی آسیا، مدیرعامل eToro، پیش‌بینی کرد که ارزش بازار ارزهای دیجیتال به 100 تریلیون دلار می‌رسد، که نشان از رشد پیوسته این صنعت دارد. در حوزه سرمایه‌گذاری، متیو وایت، مدیرعامل نهاد رگولاتوری دارایی‌های دیجیتال دبی، سیستم جدیدی را معرفی کرد که به شرکت‌های کوچک این امکان را می‌دهد در اکوسیستم دبی حضور پیدا کنند و سرمایه‌گذاری خرد را تسهیل می‌کند.

در پایان، غول بازی‌سازی دنیا، یوبی‌سافت با معرفی بازی جدید "Champions Tactics"، اهمیت بلاکچین در حوزه‌های مختلف صنعت را به تصویر کشید و نشان داد که این فناوری چندمنظوره در حال گسترش است، زیرا این بازی بر پایه وب‌3 بوده و از این فناوری بهره می‌برد.

آیا قیمت بیت کوین به 250 هزار دلار و بازار کریپتو به ارزش 100 تریلیون دلاری می‌رسد؟

تیم دریپر (Tim Draper) که فهرست سرمایه‌گذاری‌های یونیکورن او شامل شرکت‌های بزرگی مانند تسلا (Tesla)، بایدو (Baidu)، کوین‌بیس (Coinbase) و توییچ (Twitch) می‌شود، معتقد است که بیت‌ کوین می‌تواند تا پایان سال به 250000 دلار برسد.

هفته بلاکچین پاریس

از طرف دیگر، یونی آسیا (Yoni Assia)، مدیرعامل eToro معتقد است که بازار جهانی ارزهای دیجیتال در دهه آینده به ارزش ۱۰۰ تریلیون دلار خواهد رسید.

این پیش‌بینی‌ها در خلال صحبت‌ها و مصاحبه‌های این افراد رخ داده و صرفاً اعلام نظر است. با اینکه این اعداد و ارقام می‌تواند روی احساسات معامله‌گران موثر باشد، اما نباید آن‌ها را مبنای تصمیم‌گیری اقتصادی خود قرار دهید.

از دیگر مسائل قابل توجهی که در رویداد بلاکچین پاریس رخ داد، توجه ویژه به بایننس به عنوان یکی از مهم‌ترین بازیگران صنعت کریپتو بود. در ادامه نکاتی را در این مورد ارائه خواهیم کرد.

بایننس به عنوان بازیگر مهم بازار توانایی ایجاد تغییرات بزرگ را دارد!

به گفته کاترین چن (Catherine Chen)، مدیر اجرایی صرافی بایننس، این شرکت مشتاقانه منتظر چالش‌هایی است که در حین فعالیت در صنعت کریپتو با آن‌ها مواجه می‌شود. چن در یک مصاحبه اعلام کرد که محدودیت‌های نظارتی اعمال‌شده بر این شرکت‌ها در نهایت برای آن‌ها نتیجه مثبتی خواهد داشت و چنین اظهار کرد که:

«محدودیت‌های نظارتی یک چالش است، اما یک چالش خوشایند، و ما کاملاً آن را می‌پذیریم زیرا می‌دانیم که برای ما نتایج خوبی به همراه دارد».

بایننس

بایننس پس از مشکلاتی که در آمریکا پیدا کرد و مجبور به ترک این کشور بزرگ شد، نشان داد که انعطاف‌پذیری بسیار زیادی در برخورد با مشکلات دارد. پس از پشت سر گذاشتن این بحران‌ها بایننس همچنان بزرگ‌ترین پلتفرم معاملاتی جهان است و به نظر می‌رسد همچنان اثرگذارترین شرکت کریپتویی است که می‌تواند تغییرات گسترده‌ای را در بازار ایجاد کند.

زنجیره هوشمند بایننس اسمارت چین و بستری که برای راه‌اندازی پروژه‌های کریپتویی فراهم شده است، در کنار پروژه‌هایی که تحت عنوان لانچ پول (Launchpool) از آن‌ها حمایت می‌شود جریان سازهای بزرگی در فضای ارز دیجیتال بوده‌اند. 

ورود شرکت‌های جدید و افزایش تعاملاتشان با دنیای وب 3.0 و بلاکچین از دیگر موارد مهمی است که باید در نگاه به هفته بلاکچین به آن توجه داشته باشیم. یوبی سافت از بازی جدید خود در این رویداد رونمایی کرد که قرار است بر بستر بلاکچین اجرا شود!

یوبی سافت (Ubisoft)، از بازی جدید خود رونمایی کرد

شرکت یوبی سافت، یکی از بزرگترین شرکت‌های سازنده بازی شامل Assassin's Creed، Ghost Recon، Rainbow Six و تعداد زیادی بازی دیگر، در این رویداد از جدیدترین بازی خود درWeb3 ، یک بازی PVP مبتنی بر بلاکچین به نام «Champions Tactics» رونمایی کرد.

بازی Champion Tactics

هفته بلاک چین پاریس، یکی از بهترین گردهمایی‌های کارآفرینان و متخصصان بود تا چالش‌ها، فرصت‌ها و موفقیت‌های خود را در صنعت بلاک چین نشان دهند و برایی موفقیت‌های آینده آماده شوند.

از دیگر مواردی که در هفته بلاکچین به آن اشاره شد، سرمایه‌گذاری نهادی قابل توجه در بازار بیت کوین بود. شرکت‌های بزرگ سرمایه قابل توجهی به این بازار تزریق کردند که جا دارد در قسمت بعد بیشتر در مورد آن صحبت کنیم.

بیت کوین ETF و میزان ورودی نابرابر سرمایه‌گذاران بزرگ نسبت به خرده فروش‌ها

به گفته یان ون اک (Jan van Eck)، مدیر عامل شرکت مدیریت سرمایه گذاری آمریکایی VanEck، حدود 90 درصد از ورودی‌های بیت کوین ETF، سرمایه‌گذاران خرده فروشی هستند و بخش‌های بانکداری و سرمایه‌گذاری نهادی، ظاهراً تمایلی به بازار ETF بیت ‌کوین نداشته‌اند.

هفته بلاک چین

با اینکه هفته بلاکچین در پاریس برگزار شد، اما شرکت کنندگان در آن نتوانستند به یکی از آینده‌گرایانه ترین شهرهای جهان که آغوش باز خود را به سوی وب 3.0 و کریپتو باز کرده است اشاره نکنند. شاید متوجه شده باشید که قرار است در مورد دبی صحبت کنیم! این شهر در سال‌های گذشته با وضع قوانین شفاف و البته نه چندان سخت گیرانه فضای رشد بسیار خوبی برای پروژه‌های کریپتویی ایجاد کرده است.

دبی، جایی برای سرمایه‌گذاران کوچک و افزایش سود آن‌ها

متیو وایت (Matthew White)، مدیر عامل سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی دبی (VARA) به کوین تلگراف گفت که سیستم جدید، در صورت اجرا، بخش عمده‌ای از بار مالی نظارتی را بر دوش سرمایه‌گذاران بزرگ می‌گذارد:

«هزینه انطباق بر عهده سرمایه‌گذاران بزرگتر خواهد بود و این به سرمایه‌گذاران کوچکتر اجازه می‌دهد تا وارد اکوسیستم شده، با آن سازگار شوند و در عین حال هزینه کمتری نسبت به سرمایه‌گذاران بزرگتر بپردازند».

دبی

با این اوصاف به نظر می‌رسد شرایط در آینده برای فعالان فضای کریپتو در دبی آسان‌تر نیز خواهد شد. برخی از شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه استخراج بیت کوین و سایر حوزه‌های وب 3.0 در سال‌های گذشته به دلیل قوانین سخت گیرانه کشورشان خود را به دبی انتقال داده‌اند. اگر این روند همچنان ادامه پیدا کند، دبی به پایتخت وب 3.0 دنیا تبدیل می‌شود و شاهد اتفاقات بسیار جذابی در آن خواهیم بود.

 در رویداد بلاکچین پاریس به اتفاقات مهمی اشاره شد که مطمئناً برای علاقه‌مندان به حوزه کاربردهای بلاکچین و وب 3.0 بسیار جذاب است. 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد