جستجو در بیتفا
  • ضرر چندین میلیون دلاری معامله‌گران به دنبال انتشار خبر جعلی تأیید ETF بیت کوین
  • افزایش شایعات و واکنش‌های احساسی در بازار
  • نکات آموزنده این اتفاق چیست؟
ضرر چند میلیون دلاری تریدرها به دنبال انتشار خبر جعلی تایید ETF بیتکوین

ضرر چند میلیون دلاری تریدرها به دنبال انتشار خبر جعلی تایید ETF بیتکوین

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
۴ دقیقه
۱
۳۸۲
توسط :
مبین رزمخواه

در عصر روز گذشته گزارشی مبنی بر تأیید صندوق ETF بیت کوین توسط رسانه‌ی مشهور کوین تلگراف منتشر شد. این رسانه که سابقه بسیاری درخشانی در حوزه پوشش اخبار کریپتو دارد، پس از گذشت دقایقی اعلام کرد که این خبر تأیید شده نیست و تحقیقات کافی را در این مورد انجام خواهد داد. انتشار خبر جعلی تأیید ETF بیتکوین باعث پامپ شدید قیمت آن شد و تا ۳۰ هزار دلار نیز رسید. اما این رشد قیمتی پس از تکذیب اخبار منتشر شده به سرعت از بین رفت و دوباره بیت کوین تا قیمت ۲۸ هزار دلار ریزشی را تجربه کرد. در این بین بسیاری از معامله‌گران متحمل ضررهای بزرگی شدند و بر اساس آمار موجود، میلیون‌ها دلار بیت کوین در معاملات لانگ و شورت از بین رفت. در این مقاله به این اتفاق می‌پردازیم و ابعاد آن را بررسی می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید. 

 

ضرر چندین میلیون دلاری معامله‌گران به دنبال انتشار خبر جعلی تأیید ETF بیت کوین

به دنبال خبر کوتاه و نادرستی که توسط رسانه کوین تلگراف مبنی بر تأیید صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس بیت کوین یا همان صندوق ETF منتشر شد، هیجان بسیار زیادی در بازار ایجاد شد که باعث شد قیمت بیت کوین تا ۳۰ هزار دلار بالا برود. اما مدت کوتاهی پس از انتشار این خبر، مشخص شد که صحت نداشته و این رسانه بابت ارائه اطلاعات نادرست عذرخواهی کرد. به هر حال این اتفاق باعث شد تا سرمایه بسیاری از افراد از بین برود.

از دلایل بروز این اتفاق حساسیت بالای کاربران نسبت به صندوق‌های ETF است. مدت زمان زیادی است که کاربران کریپتو منتظر تأیید شدن این صندوق‌ها توسط SEC هستند؛ اما این سازمان تا کنون خبر رسمی در مورد آن‌ها منتشر نکرده است. در فضای کریپتو انتشار اخبار نادرست اتفاق تازه‌ای نیست، اما زمانی که منجر به ضرر میلیونی کاربران شود نیاز است که بررسی دقیقی در مورد آن صورت بگیرد.

صندوق ETF بیت کوین

 

افزایش شایعات و واکنش‌های احساسی در بازار

انتشار خبر تایید ETF بیت کوین باعث شد تا بسیاری از کاربران فکر کنند که صندوق سرمایه‌گذاری ETF بیت کوین کمپانی BlackRock توسط SEC تأیید شده است. در چنین مواقعی بیشترین ضرر متحمل کسانی می‌شود که معامله باز آن هم در بازار فیوچرز داشته‌اند. نوسانات بالای بازار ارزهای دیجیتال گاهی باعث می‌شود تا کوچک‌ترین اشتباهی با تاوان بسیار سنگینی مواجه شود. 

با توجه به شرایط بازار که همه منتظر اتفاقی هستند تا از فاز نزولی خارج شوند، اخبار می‌توانند نقش موثری در شکل گیری احساسات تریدرها و سرمایه‌گذاران داشته باشند. در چنین مواقعی باید مراقب سرمایه‌های خود باشید و واکنش‌های هیجانی از خود بروز ندهید. تریدرهای زیادی در اتفاق دیروز درس‌های مهمی یاد گرفتند که لازم است در ادامه به آن اشاره کنیم.

این اتفاق در کنار ضررهای سنگینی که ایجاد کرد درس‌هایی نیز برای معامله‌گران داشته است. در ادامه به برخی از نکات آموزنده این اتفاق اشاره خواهیم کرد.

 

 

نکات آموزنده این اتفاق چیست؟

بر اساس داده‌هایی که توسط پلتفرم Coinglass منتشر شده است، نوساناتی که این اتفاق در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرد، بیش از ۷۰ میلیون دلار در انواع معاملات رمز ارزی نابود شد. پس از گذشت فراز و فرودها و فرونشستن گرد و غبارها، پیامدهای مالی انتشار این خبر جعلی تا ۱۱۴ میلیون دلار نیز افزایش پیدا کرد.

صندوق ETF بیت کوین

با نگاه دقیق به آمار موجود متوجه می‌شویم که حتی نهنگ‌های بزرگ بازار نیز در این اتفاق ضررهای سنگینی را تجربه کردند. در چنین مواردی ترس از دست دادن سرمایه یا همان فومو (FOMO) گریبان گیر همه فعالان بازار خواهد شد. توجه داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال در عین جذابیت‌هایی که دارد دارای ریسک‌های فراوانی نیز هست. پس اگر به صورت یک معامله‌گر حرفه‌ای در این بازار مشغول فعالیت هستید به راحتی به هر خبری اعتماد نکنید.

مسئله دیگر این است که اخبار موثق معمولاً به صورت کوتاه منتشر نمی‌شوند و همیشه با سندهای قابل اعتمادی انتشار پیدا خواهند کرد. پس به اخبار کوتاه این چنینی (مانند خبر دیروز) که بدون هیچ سندی اقدام به طرح مسئله‌ای به این مهمی می‌کنند توجه نداشته باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد