جستجو در بیتفا
  • رشد مجدد قیمت بیت کوین با اعلام همکاری بلک راک با بانک‌های آمریکایی
  • احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو
  • اهمیت سطح ۶۹ هزار دلار برای بیت کوین
رشد مجدد قیمت بیت کوین با اعلام همکاری بلک راک با بانک‌های آمریکا

رشد مجدد قیمت بیت کوین با اعلام همکاری بلک راک با بانک‌های آمریکا

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
۳ دقیقه
۰
۱۷۷
توسط :
مبین رزمخواه

قیمت بیت کوین به دنبال اعلام همکاری رسمی بانک‌های آمریکایی از جمله گلدمن ساکس (Goldman Sachs) با کمپانی بلک راک برای صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) رشد مجددی از سطح ۶۶ هزار دلار را تجربه کرد. اولین ارز دیجیتال بازار که شاهد کند شدن روند صعودی آن هستیم در تلاش است تا بتواند دوباره از سطح ۶۹ هزار دلار عبور کند. این سطح و سطح ۷۰ هزار دلار برای بیت کوین یک منطقه روانی مهم محسوب می‌شود که نقش مهمی در ادامه مسیر آن خواهد داشت. در این مقاله از سری اخبار بیت کوین به رشد مجدد قیمت بیت کوین با اعلام همکاری بلک راک با بانک‌های آمریکایی خواهیم پرداخت و ابعاد مختلف آن را بررسی خواهیم کرد؛ با بیتفا همراه باشید.

 

رشد مجدد قیمت بیت کوین با اعلام همکاری بلک راک با بانک‌های آمریکایی

در حالی که بانک‌های ایالات متحده از جمله گلدمن ساکس به‌عنوان «شرکای مجاز» کمپانی BlackRock برای ارائه صندوق‌های ETF بیت کوین معرفی شدند، بیت‌کوین بار دیگر تلاش می‌کند ناحیه کلیدی ۶۹ هزار دلار را تصاحب کند.

بیت کوین که هم اکنون در محدوده ۶۹1۰۰ دلار معامله می‌شود، پس از اعلام نرخ تورم آمریکا حرکت صعودی آرامی را آغاز کرد. این اتفاق باعث شد تا امیدهای جدیدی برای سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال زنده شود. سرمایه‌گذاری نهادی توسط سازمان‌ها نقش پررنگی در تزریق سرمایه به بازار بیت کوین خواهد داشت و اکنون همکاری بلک راک با بانک‌های بزرگ آمریکایی می‌تواند اتفاق مثبتی قلمداد شود‌. در تصویر پایین نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته را مشاهده می‌کنید.

نمودار قیمت بیت کوین

از اتفاقات دیگری که می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر قیمت بیت کوین و ادامه روند آن داشته باشد، اعلام نرخ بهره جدید توسط فدرال رزرو است‌. با توجه به حرکت‌های اخیر بیت کوین، برخی از کارشناسان بر این باور هستند که به احتمال زیاد فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش دهد. در قسمت بعد توضیحات بیشتری در این مورد ارائه خواهیم کرد.

 

احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو

داده‌های قیمتی جدید بیت کوین نشان دهنده این است که این ارز در ساعات ابتدایی معاملات وال استریت با کمی اصلاح به سطوح ۶۸۶۰۰ دلار کشیده شد‌. اما با انتشار اخبار مرتبط با همکاری بلک راک با بانک‌های آمریکایی بیت کوین دوباره جذابیت خود را به دست آورد و با رشد قیمت مواجه شد.

همکاری بانک‌ها با بلک راک برای ارائه خدمات مرتبط با صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین می‌تواند روند سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال را از همیشه آسان‌تر و سریع‌تر کند. تا کنون بانک‌های گلدمن ساکس، سیتادل، UBS و سیتی گروپ به عنوان شرکای رسمی BlackRock در حوزه ارائه خدمات مربوط با ETFهای بیت کوین اعلام شدند.

این اتفاق نشان دهنده این است که بانک‌ها و سرمایه‌داران بزرگ قصد دارند سهم بیشتری از بازار بیت کوین داشته باشند. این مسئله می‌تواند روی نرخ بهره‌ای که قرار است از طرف فدرال رزرو اعلام شود اثرات قابل توجهی بگذارد و شاهد کاهش آن باشیم. اکنون شانس اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه ژوئن کاهش دهد، از ۵۰٪ به ۱۰٪ کاهش پیدا کرده است.

بلک راک و ETF بیت کوین

نکته دیگری که در تحلیل بیت کوین باید به آن اشاره کرد، اهمیت سطح ۶۹ هزار دلار است. شکست این ناحیه رو به بالا و تثبیت قیمت می‌تواند سرمایه‌گذاران جدیدی را وارد بازار کند. در بخش بعدی مقاله توضیحات بیشتری در مورد این سطح حمایتی مهم ارائه خواهیم کرد.

 

اهمیت سطح ۶۹ هزار دلار برای بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر توانسته خود را بالای سطح ۶۹ هزار دلار نگه دارد و اکنون در زمان نگارش این متن در محدوده ۶۹1۰۰ دلار معامله می‌شود. البته در تایم فریم‌های پایین‌تر شرایط چندان جالبی ندارد و در ساعات اخیر از محدوده 69400 به این نواحی رسیده است. با این حال به عقیده بسیاری از تحلیلگران اگر بیت کوین بتواند خود را بالای این محدوده نگه دارد، سرمایه‌های جدیدی به سمت بازار آن سرازیر خواهد شد.

رشد مجدد قیمت بیت کوین

اکنون جریان ورود سرمایه به صندوق‌های ETF بیت کوین پس از یک روز منفی، دوباره مثبت شده و شاهد افزایش دارایی‌ها در این حوزه هستیم. رسیدن بیت کوین به قیمت ۷۰ دلار هزار دلار می‌تواند این روند را نیز تسریع کند. ورود سرمایه به بازار بیت کوین و همکاری بانک‌های آمریکایی شرایط بازار کریپتو را تغییر خواهد داد.

از آن طرف اگر دوباره بیت کوین در شکست این محدوده ناکام باشد، رسیدن آن به حمایت‌های ۶۸ هزار دلار، ۶۶ هزار دلار و حتی پایین‌تر بعید نیست. توصیه می‌کنیم اگر قصد کاهش ریسک معاملات خود را دارید، تا مشخص شدن تکلیف آینده بیت کوین صبر کنید و با مدیریت سرمایه وارد بازار شوید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد