جستجو در بیتفا
  • نگاهی به شرایط بیت کوین و اتریوم
  • نگاهی به سطوح حمایت و مقاومت بیت کوین
  • بررسی محدوده‌های مهم قیمت اتریوم
بازار کریپتو همچنان در انتظار یک اتفاق بزرگ؛ نگاهی به شرایط بیت کوین و اتریوم پس از هاوینگ

بازار کریپتو همچنان در انتظار یک اتفاق بزرگ؛ نگاهی به شرایط بیت کوین و اتریوم پس از هاوینگ

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
۴ دقیقه
۰
۱۳۲
توسط :
مبین رزمخواه

بازار ارزهای دیجیتال پس از عبور از رویداد هاوینگ بیت کوین شرایط پر نوسانی را تجربه کرده است. حرکت صعودی بیت کوین نتوانست با قدرت ادامه پیدا کند و این ارز دیجیتال با اصلاح‌های نسبتاً شدیدی مواجه شد. بازار اکنون دوباره روند صعودی آرامی را تجربه می‌کند و بسیاری امیدوار هستند شرایط به زودی تغییر کند. به نظر می‌رسد معامله‌گران و سرمایه‌گذاران منتظر یک اتفاق بزرگ در بازار کریپتو و یا انتشار یک تیتر مهم در اخبار بیت کوین هستند تا بتوانند فعالیت بهتری در بازار داشته باشند. نقش سطوح حمایت و مقاومت در نمودار قیمت در این وضعیت از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله نگاهی به شرایط بیت کوین و اتریوم در روزهای پس از هاوینگ می‌اندازیم و سعی می‌کنیم آینده کوتاه مدت آن‌ها را تحلیل کنیم؛ تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید.

 

نگاهی به شرایط بیت کوین و اتریوم

رویداد هاوینگ که به نظر می‌رسید اثرات قابل توجهی روی قیمت بیت کوین داشته باشد در 20 آوریل یعنی حدود 4 روز گذشته اتفاق افتاد. واکنش قیمت بیت کوین به این اتفاق چندان شدید نبود و به عقیده بسیاری از کارشناسان، اثرات هاوینگ بیت کوین در درازمدت خود را نشان خواهد داد. بیت کوین پیش از هاوینگ با اصلاح‌های نسبتاً شدیدی مواجه شد و حتی تا محدوده 59700 دلار نیز رفت.

پس از هاوینگ اما روند صعودی با شیب ملایمی در قیمت بیت کوین ایجاد شده است که می‌تواند نشان دهنده آغاز حرکت بیت کوین به سمت اهداف بالاتر باشد. در تصویر پایین نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم یک ساعته را مشاهده می‌کنید:

نمودار قیمت بیت کوین

شرایط اتریوم نیز به نحوی بود که می‌توان گفت از حرکات بیت کوین پیروی می‌کرد. دومین ارز دیجیتال بازار در اصلاح‌ها تا حد زیادی رفتاری مشابه با بیت کوین داشت. اما در زمانی که بیت کوین یا سایر آلت کوین‌ها رشدی را تجربه می‌کردند کمی از دیگران عقب می‌ماند!

اخبار صندوق‌های ETF اتریوم و اظهار نظرهای مختلف در این مورد توسط SEC اثر چندانی بر قیمت این ارز دیجیتال نداشت و اتریوم همچنان شرایط آرام و کم هیجانی را تجربه می‌کند. در تصویر پایین نمودار قیمت اتریوم در تایم فریم یک ساعته را مشاهده می‌کنید:

نمودار قیمت اتریوم

همان‌طور که اشاره شد، در این شرایط توجه به تحلیل بیت کوین و اترویم و همچنین سطوح حمایت و مقاومت آن‌ها اهمیت زیادی پیدا می‌کند. در ادامه نگاهی به محدوده‌های مهم قیمت بیت کوین و اتریوم خواهیم داشت و سعی می‌کنیم شرایط بیت کوین و اتریوم و اهداف آینده آن‌ها را ترسیم کنیم.

 

نگاهی به سطوح حمایت و مقاومت بیت کوین

در حال حاضر بازار کریپتو روند صعودی آرامی را تجربه می‌کند. برای اینکه این حرکت تداوم داشته باشد، بیت کوین باید بتواند حمایت‌های مهم داینامیک و استاتیک خود را حفظ کند. در حال حاضر اولین ارز دیجیتال بازار در محدوده 66700 دلار معامله می‌شود. در این لحظه مهم‌ترین سطوح حمایت و مقاومت بیت کوین به شرح زیر است:

  • سطح حمایتی 66200 دلار و پس از آن سطوح 66 هزار و 65800 دلار برای تداوم حرکت صعودی بیت کوین در تایم فریم یک ساعته از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورت شکسته شدن این سطوح حمایتی شاهد حرکت بیت کوین به سطوح 65 هزار دلار و پایین‌تر خواهیم بود.
  • سطح مقاومتی استاتیک 67 هزار دلار اکنون هدف کوتاه مدت بیت کوین برای تسخیر است. تثبیت این ارز دیجیتال بالای این محدوده می‌تواند اولین گام را برای آن در حرکت به سمت اهداف بالاتری مثل 68 دلار و سپس 70 و 72 هزار دلار بردارد. بازگشت از این سطح مقاومتی بیت کوین را در محدوده رنج بین 67 هزار دلار تا 65800 برای مدتی گرفتار خواهد کرد.

در ادامه نگاهی به محدوده‌های مهم در تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم خواهیم داشت.

شرایط بیت کوین و اتریوم

 

بررسی محدوده‌های مهم قیمت اتریوم

اتریوم نیز اکنون همگام با بیت کوین روند صعودی ملایمی را از خود به نمایش گذاشته است. شبکه اتریوم در روزهای گذشته ترافیک چندان زیادی نداشت و کارمزد یا گس فی اتریوم در محدوده‌های بسیار پایینی قرار گرفت. کاهش فعالیت در این شبکه اما منجر به افت ارزش اتریوم نشد و قیمت این ارز دیجیتال در مسیر رسیدن به اهداف خود قرار گرفته است. در شرایط فعلی، مهم‌ترین سطوح حمایت و مقاومت اتریوم را در ادامه شرح خواهیم داد:

  • برای اتریوم سطوح حمایتی 3200 دلار و سپس 3170-3150 دلار از اهمیت زیادی برای حفظ شرایط صعودی برخوردار هستند. از دست رفتن این سطوح حمایتی می‌تواند قیمت اتریوم را حتی تا 3 هزار دلار نیز پایین بیاورد.
  • اتریوم در حرکت صعودی خود در حال حاضر مقاومت 3280 دلاری را در پیش دارد. این سطح دو بار در 13 و 15 آوریل تست شد که هر دو بار اتریوم در عبور از آن ناکام بود. این بار اگر اتریوم بتواند از سد آن عبور کند می‌توانیم شاهد رشد آن به سمت 3400 دلار و سپس 3600 و 3700 دلار باشیم. اگر باز هم این سطح مقاومتی قیمت اتریوم را به پایین پس بزند شاهد روندی رنج و خنثی از اتریوم در محدوده قیمتی 3 هزار تا 3200 دلار خواهیم بود.

توجه داشته باشید که باید به این سطوح به صورت پلکانی نگاه کنید. حرکت قیمت پس از عبور از هر سطح معمولاً با استراحتی همراه است تا خود را برای رسیدن به سطوح بعدی آماده کند. در این شرایط مدیریت سرمایه را در معاملات خود کاملاً رعایت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از فعالیت در بازار کریپتو کسب کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد