جستجو در بیتفا
  • اولین معامله فیوچرز بلاک بیت کوین
  • گلدمن ساکس امیدوار به آینده ارزهای دیجیتال
  • گزارش Finbold از گلدمن ساکس
بانک گلدمن ساکس اولین معامله فیوچرز بلاک بیت کوین را در آسیا انجام داد!

بانک گلدمن ساکس اولین معامله فیوچرز بلاک بیت کوین را در آسیا انجام داد!

حرفه ای
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
۲ دقیقه
۳
۴۸۱
توسط :
کسری جان‌زاده

علیرغم اینکه بازار ارزهای‌دیجیتال همچنان در سقوطی که در هفته‌های گذشته پشت سر گذاشت به سر می‌برد، موسسات مالی بزرگ به طور فزاینده‌ای فرصت‌هایی را که این نوع دارایی جدید می‌تواند ارائه دهد، تشخیص می‌دهند. یکی از این غول‌های بانکی گلدمن ساکس (Goldman Sachs) است و بر اساس گزارشی مطبوعاتی منتشر شده در 5 ژوئیه، اولین معامله فیوچرز بلاک بیت کوین در آسیا توسط گلدمن ساکس با واسطه گری یکی از شرکت‌های تابعه کارگزاری BGC Partners به نام GFI Securities LLC، انجام شده است.

معاملات فیوچرز بیت کوین

اولین معامله فیوچرز بلاک بیت کوین

معامله بلاک یک معامله بزرگ اوراق بهادار با مذاکره خصوصی است. معاملات بلوکی معمولاً به سفارشات کوچکتر تقسیم می‌شوند و از طریق کارگزاران مختلف برای پنهان کردن اندازه واقعی اجرا می‌شوند. معاملات بلوکی را می‌توان در خارج از بازار آزاد از طریق قرارداد خرید خصوصی انجام داد. طبق بیانیه مطبوعاتی، این اولین معامله بلاک BTC CME Group در بازارهای آسیایی است و بین Cumberland DRW LLC و Goldman Sachs ترتیب داده شده است.

براد هاول (Brad Howell)، مدیر عامل آسیا پاسیفیک درباره این همکاری با گلدمن ساکس و کامبرلند ابراز خوش بینی کرد و افزود:

«این اولین معامله فیوچرز بلاک بیت کوین در آسیا توسط Goldman Sachs است و این تراکنش نشان دهنده تعهد مستمر BGC به گسترش صنعت رمز ارزها و همکاری با طرف‌های جهانی در توسعه این طبقه دارایی است.»

در بیانیه مطبوعاتی همچنین آمده است که BGC در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پلتفرم‌های الکترونیکی و شعبه‌های کارگزاری(صوتی/هیبریدی) در مراکز مالی بزرگ است که پیش‌بینی می‌شود موجب رشد عظیمی در بخش رمزارزها شود.

گلدمن ساکس

گلدمن ساکس امیدوار به آینده ارزهای دیجیتال

از سوی دیگر، گلدمن ساکس قبلاً هم علاقه خود را برای به کار گیری ارزهای دیجیتال در عملیات‌های خود نشان داده بود. در دسامبر 2021، تایتان وال استریت به چندین بانک دیگر ایالات متحده پیوست تا در استفاده از بیت‌کوین به عنوان وثیقه برای ارائه وام به موسسات، با تمرکز بر محصولاتی مانند معاملات فیوچرز و دیگر پیشنهادات رمزنگاری استفاده کنند.

همچنین شایان ذکر است که لوید بلنکفین (Lloyd Blankfein)، مدیرعامل سابق این غول بانکی، در اواخر ژانویه با اینکه در ابتدا نسبت به این صنعت بدبین بود اذعان کرد که رمزارزها در حال تکامل هستند و ارزش ذاتی بیت‌کوین برای بخش مالی عمومی مفید است!

 

گزارش Finbold از گلدمن ساکس

سرانجام، در اوایل آوریل، فینبولد (Finbold) از اعلامیه گلدمن ساکس گزارشی تهیه کرد که در آن ذکر شده بود که این بانک عظیم برای شروع ارائه ابزار سرمایه گذاری خود برای بیت‌کوین و سایر ارزهای‌دیجیتال آماده است و همان طور که پیش از این در برنامه خود اعلام کرده بود این امکانات را در به مشتریان خود در سه ماهه دوم سال 2022 ارائه خواهد کرد.

 

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد