جستجو در بیتفا
  • شرایط خوب بیت کوین در نزدیکی قیمت 38 هزار دلار معامله‌گران را امیدوار کرده است
  • بررسی بازار مشتقات بیت کوین و استراتژی نهنگ‌ها
  • بازار در انتظار سخنرانی رئیس فدرال رزرو
  • تأثیر کاهش نرخ بهره بر بازار کریپتو
قدرت‌نمایی بیت کوین در محدوده ۳۸ هزار دلار؛ آیا یک هایپ دیگر در راه است؟

قدرت‌نمایی بیت کوین در محدوده ۳۸ هزار دلار؛ آیا یک هایپ دیگر در راه است؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
۵ دقیقه
۰
۲۷۱
توسط :
مبین رزمخواه

در روزهای گذشته گمانه زنی‌های مثبتی در مورد افزایش قیمت بیت کوین مطرح شد و بسیاری عنوان کردند که سخنرانی آینده جرمی پاول، رئیس خزانه‌داری آمریکا می‌تواند به سود بیت کوین و آینده ارز دیجیتال باشد. به همین دلیل احساسات مثبت در جامعه کریپتو تقویت شد و بیت کوین از فاز اصلاح خارج شد. ما هر روز در صفحه اختصاصی اخبار بیت کوین امروز مهم‌ترین رویدادهای مرتبط با ارز دیجیتال نخست بازار کریپتو را پوشش می‌دهیم. در این مقاله خبری به رفتار قدرتمند بیت کوین در محدوده ۳۸ هزار دلار می‌پردازیم و حال و هوای آن را بررسی می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید. 

 

شرایط خوب بیت کوین در نزدیکی قیمت 38 هزار دلار معامله‌گران را امیدوار کرده است

در این روزها بازار در انتظار سخنان رئیس فدرال رزرو است. اکنون بر اساس استدلال کارشناسان، ممکن است که روند افزایش نرخ بهره متوقف شود و دوباره کاهش دادن آن در دستور فدرال رزرو قرار بگیرد.

در این میان بیت کوین در برابر عدم قطعیت‌های موجود در بازار، پایداری قابل‌توجهی از خود نشان داده و نوسانات خود در نزدیکی قیمت 38000 دلار را حفظ کرده است. در 29 نوامبر، قیمت بیت کوین در معاملات فیوچرز نزدیک به اوج ۱۸ماهه اخیر خود قرار گرفت، که نشان‌دهنده وجود یک چشم‌انداز قدرتمند صعودی در کوتاه ‌مدت است. در تصویر پایین نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه را مشاهده می‌کنید:

بیت کوین در محدوده ۳۸ هزار دلار

در گذشته اعلام شده بود که بیت کوین در صورت ناکام ماندن در عبور از مقاومت 38 هزار دلاری، نمی‌تواند مومنتوم صعودی خود را حفظ کند و دچار اصلاح خواهد شد. حتی این احتمال وجود داشت که قیمت این ارز دیجیتال تا 35 هزار دلار نیز ریزش پیدا کند. اما مثل اینکه این سناریو فعلاٌ فراموش شده و بیت کوین توانسته قدرت روند صعودی خود را حفظ کند.

در ادامه بازار مشتقات و استراتژی‌های سرمایه گذاری نهنگ‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

بررسی بازار مشتقات بیت کوین و استراتژی نهنگ‌ها

مسیر قیمت بیت‌کوین به دنبال رسیدن به اوج ۱۸ماهه اخیر همچنان ادامه دارد. در بازارهای مشتقات ارز دیجیتال شاهد افزایش شور و هیجان بوده‌ایم و همین مسئله منجر به بحث‌هایی در مورد تأثیر معامله‌گران بزرگ بر بازار شده است. کارشناسان صنعت کریپتو نسبت به اقدامات نهنگ‌ها در بازار به سرمایه‌گذاران خرد هشدار داده‌اند.

نکته مهم این است که همیشه نهنگ‌ها اگر در خلاف جهت سرمایه‌گذاران خرد حرکت کنند سود بسیار زیادی برایشان ایجاد خواهد شد. در زمانی که همه افراد دارای سرمایه کم اقدام به فروش دارایی‌هایشان می‌کنند اگر نهنگ‌ها خرید کنند می‌توانند بسیار ارزان‌تر به خواسته‌های خود برسند.

بیت کوین در محدوده ۳۸ هزار دلار

البته همیشه این‌گونه نیست و در بسیاری از موارد نیز سرمایه‌گذاران خرد و کلان با یکدیگر هم سو هستند. به هر حال نباید از نقش نهنگ‌ها در بازار غافل شد؛ چرا که حجم معاملاتی بالایی دارند و می‌توانند روی جهت دهی به بازار نقش زیادی داشته باشند. در حال حاضر فشار فروش چندان بزرگی در محدوده 38 هزار دلار وجود ندارد و به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران بزرگ نسبت به افزایش قیمت بیت کوین خوش بین هستند.

در شرایطی که تنها یک روز به سخنرانی مهم رئیس فدرال رزرو باقی مانده بسیاری از معامله‌گران تصمیمات مهم خود را به بعد از برگزاری این سخنرانی اختصاص داده‌اند. در ادامه توضیحات بیشتری در این مورد ارائه خواهیم کرد.

 

بازار در انتظار سخنرانی رئیس فدرال رزرو

بازار در حال حاضر در انتظار سخنرانی پیش روی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، در تاریخ اول دسامبر (فردا) است. همیشه اظهارات آقای پاول توانسته اشتیاق زیادی در تریدرها ایجاد کند و می‌توان انتظار این را داشته باشیم که این سخنرانی به عنوان یک عامل تحریک‌کننده جدی برای قیمت بیت‌کوین عمل کند.

در یک چارچوب اقتصادی گسترده‌تر، بیل آکمن (Bill Ackman)، مدیرعامل Pershing Square Capital Management، نگرانی‌هایی را در مورد سیاست‌های نرخ بهره فدرال رزرو بیان کرده است. آکمن انتظار دارد که فدرال رزرو نرخ بهره را در ابتدای سال آینده کاهش دهد و هشدار داده است که در صورت عدم کاهش به موقع نرخ بهره، اقتصاد ایالات متحده با خطرات شدیدی روبرو خواهد شد.

فدرال رزرو از مارس 2022 نرخ بهره را 11 بار افزایش داده تا تورم را کاهش دهد. نرخ فعلی بهره فدرال در محدوده 5.25% تا 5.5% قرار دارد، که به نظر آقای آکمن خیلی زیاد است، به عقیده او اکنون که تورم کمتر از 3% قرار دارد نباید نرخ بهره در این اندازه باشد و نیاز است تا فدرال رزرو هر چه سریع‌تر نسبت به کاهش آن اقدام کند.

در بخش پایانی مقاله در مورد تأثیرات کاهش نرخ بهره بر بازار ارزهای دیجیتال صحبت خواهیم کرد.

بیت کوین ۳۸ هزار دلار

 

تأثیر کاهش نرخ بهره بر بازار کریپتو

در حالی که بسیاری از افراد همچنان نسبت به چشم‌انداز کوتاه‌مدت بیت‌ کوین خوش‌بینی خود را حفظ کرده‌اند، عوامل مختلف تازه‌ای در حال تأثیرگذاری در بازار هستند که باید به آن توجه کرد. باید بدانید که بازارهای مالی تحت تأثیر ترکیبی از عوامل مختلف از جمله سیاست‌های فدرال رزرو و روندهای کلان اقتصادی قرار دارند. برای سرمایه‌گذاران انجام تحقیقات دقیق و در نظر گرفتن تمام جنبه‌های بازار پیش از تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری ضروری است.

در حال حاضر اگر امید برای کاهش نرخ بهره تحقق پیدا کند، یکی دیگر از عوامل مهم کمک کننده به رشد بیت کوین اجرایی خواهد شد. تاثیر نرخ بهره و تورم بر بازار ارزهای دیجیتال مسئله‌ای است که معامله‌گران باید به آن توجه ویژه داشته باشند. نرخ بهره همیشه با بازارهای مالی رابطه معکوس دارد. افزایش نرخ بهره یعنی افراد می‌توانند سرمایه خود را به جای بازارهای مالی در بانک‌ها قرار داده و سود بدون ریسک دریافت کنند. اما در زمانی که نرخ بهره کاهش پیدا می‌کند، سرمایه‌گذاران به منظور کسب سود بیشتر به سایر گزینه‌های موجود مانند سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال روی خواهند آورند.

در شرایطی که گفته می‌شود به زودی صندوق‌های قابل معامله بیت کوین (ETF) توسط SEC تأیید خواهد شد، کاهش نرخ بهره می‌تواند زمینه رشد بیشتر برای بیت کوین را فراهم کند. حال باید دید در سخنرانی فردا این گمانه زنی‌ها تا چه اندازه درست از آب در می‌آید و آیا دوباره رونق قابل توجهی در بازار شکل خواهد گرفت یا خیر.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد