جستجو در بیتفا
  • اضافه شدن پشتیبانی از بیت کوین در کیف پول متامسک
  • تکامل کیف پول متامسک با قابلیت‌های جدید MetaMask Snaps
  • سیستم MetaMak Snaps از چه بلاکچین‌هایی پشتیبانی می‌کند؟
  • جمع بندی
اضافه شدن پشتیبانی از بیت کوین به کیف پول محبوب متامسک

اضافه شدن پشتیبانی از بیت کوین به کیف پول محبوب متامسک

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
۴ دقیقه
۰
۴۰۷
توسط :
مبین رزمخواه

شرکت توسعه دهنده کیف پول متامسک (MetaMask) اعلام کرد که در آخرین به‌روزرسانی خود که Snaps نام دارد، امکان سواپ (تبادل) بیت کوین با اتریوم را فراهم کرده است. این آپدیت جدید قابلیت‌های زیادی را به این کیف پول اضافه کرده است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از بیت کوین و همچنین امکان ایجاد ویژگی‌های شخصی‌سازی‌شده توسط کاربران اشاره کرد. پشتیبانی از 34 پروژه کریپتویی جدید یک اتفاق مهم برای متامسک محسوب می‌شود و به عقیده کارشناسان این ولت اکنون در حال کامل کردن مهم‌ترین به‌روزرسانی تاریخ خود است. در این مقاله خبری آخرین به‌روزرسانی این کیف پول و پشتیبانی بیت کوین متامسک را بررسی می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

اضافه شدن پشتیبانی از بیت کوین در کیف پول متامسک

کیف پول اتریومی مشهور MetaMask  در آخرین به‌روزرسانی خود قابلیت بسیار جذابی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است که می‌توان آن را مهم‌ترین آپدیت تاریخ این ولت کریپتویی در نظر گرفت. ویژگی‌های جدید که تحت عنوان Snaps به این کیف پول اضافه شده‌اند، متامسک را به یک کیف پول رمز ارز چند وجهی تبدیل می‌کند و کاربران آن را قادر می‌سازد تا کاربردهای شخصی متفاوتی به صورت مستقل از قابلیت‌های توسعه دهندگان در آن ایجاد کنند.

در 12 سپتامبر رهبر توسعه دهندگان متامسک، دن فینالی (Dan Finaly) انتشار اولین نسخه از MetaMask Snaps را اعلام کرد. در ادامه جزئیات بیشتری در مورد این آپدیت ارائه خواهیم کرد.

 

تکامل کیف پول متامسک با قابلیت‌های جدید MetaMask Snaps

بر اساس اعلامیه منتشر شده، انتشار نسخه بتای عمومی MetaMask Snaps اولین گام توسعه دهندگان این کیف پول برای دسترسی کاربران به یک اکوسیستم کاملاً غیر متمرکز و بدون نیاز به مجوز توسط متامسک به شمار می‌رود. علاوه بر این Snaps را می‌توان نوعی پلاگین برای متامسک نیز در نظر گرفت. با استفاده از این سیستم دسترسی‌های مختلفی برای کاربران ایجاد می‌شود که شاید مهم‌ترین آن‌ها دسترسی به تبادلات بیت کوین باشد.

با استفاده از این آپدیت جدید یک کیف پول جداگانه بر اساس کلید خصوصی کیف پولی که اکنون در اختیار دارید ایجاد می‌شود. در کمتر از یک دقیقه می‌توانید ولت تازه خود را ایجاد کنید و از قابلیت‌های جدید آن بهره‌مند شوید.

آپدیت متامسک

گفته می‌شود که MetaMask Snaps پتانسیل این را دارد که صرافی‌های متمرکز کریپتویی را بی استفاده و منسوخ کند! بر اساس گزارشات منتشر شده، تبادلات اتریوم به بیت کوین و یا برعکس با استفاده از اسنپس، بسیار ارزان‌تر از صرافی‌های متمرکز صورت می‌گیرد. تنها با دو کلیک و یک امضای دیجیتال می‌توانید تبادل مورد نظر خود را در امن‌ترین حالت ممکن انجام دهید که یک نوآوری در حوزه کیف پول‌های رمز ارزی به شمار می‌رود.

در آخرین آپدیت متامسک بلاکچین های جدید به این ولت اضافه شده، امنیت تراکنش‌ها بهبود قابل توجهی را تجربه کرده و همچنین اعلان‌های ویژه‌ای در بخش Snaps برای کاربران طراحی شده است. علاوه بر این APIهای جدیدی توسط متامسک طراحی شده تا ساخت انواع حساب‌های جدید، ایجاد دارایی‌های سفارشی سازی شده و همچنین میان‌برها (ویجت‌ها) در این برنامه به بهترین نحو ممکن انجام شود.

طراحی Snaps با همکاری Agoric به منظور طراحی سیستم امن جاوا اسکریپت صورت گرفته که از نظر فنی یک دستاورد بزرگ به شمار می‌رود. این کیف پول اکنون می‌تواند خلاقیت بیشتری را به جامعه کاربرانش هدیه دهد که باعث افزایش استفاده از آن نیز خواهد شد.

 

سیستم MetaMak Snaps از چه بلاکچین‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

ویژگی اسنپ متامسک تعامل خود با 34 پروژه کریپتویی را آغاز کرده که در میان آن‌ها سیستم مشهور ShapeShifts نیز وجود دارد. علاوه بر این کیف پول‌هایی مانند کازموس (Cosmos)، سولانا، استارک نت، آپتوس، الگوراند، سویی (Sui) و تزوس اکنون در سیستم Snaps در دسترس کاربران منتخب قرار گرفته است.

آپدیت متامسک

در اویل این ماه، متامسک ویژگی تبدیل دارایی‌های دیجیتال به ارزهای فیات را به کیف پول خود اضافه کرده بود. البته این قابلیت اکنون تنها در آمریکا، بریتانیا و بخش‌هایی از اروپا برای ارزهای پوند، دلار و یورو فراهم شده است. همچنین کاربران آمریکایی متامسک از ماه می این امکان را پیدا کرده‌اند که از طریق PayPal اتریوم خریداری کنند و مستقیماً به دارایی‌های کیف پول خود اضافه کنند.

 

جمع بندی

کیف پول متامسک همیشه از محبوبیت خاصی بین کاربران کریپتویی برخوردار بوده است. این ولت کریپتویی به دلیل رابط کاربری جذاب و ساده‌ای که دارد به نحوی طراحی شده است که همه افراد با هر سطح دانشی از صنعت ارزهای دیجیتال بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. آپدیت MetaMask و ایجاد قابلیت‌های جدید در آن باعث می‌شود تا نیاز کاربران به صرافی‌های غیر متمرکز کاهش پیدا کند و به نظر می‌رسد در آینده امکانات ویژه‌تری نیز در آن ایجاد خواهد شد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد