جستجو در بیتفا
  • آیا بولران کریپتو آغاز شده است؟
  • بازگشت بیت کوین به ۵۰٬۰۰۰ دلار
پیش‌بینی یک تحلیلگر :‌ بازار صعودی ۲۰۲۴ بیت کوین بی‌سابقه خواهد بود

پیش‌بینی یک تحلیلگر :‌ بازار صعودی ۲۰۲۴ بیت کوین بی‌سابقه خواهد بود

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
۱ دقیقه
۱
۳۵۸
توسط :
علی ابراهیمی

با رسیدن قیمت بیت کوین به ۵۰٬۰۰۰ دلار، مارکت کپ بازار رمزارزها در حال حاضر در بالاترین سطح خود در ۲ سال اخیر قرار گرفته است. در همین حال تحلیلگران معتقدند عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند به تداوم رالی کنونی و رکوردشکنی بیت کوین منجر شوند.

آیا بولران کریپتو آغاز شده است؟

به نقل از بی‌این کریپتو، همزمان با سقوط بازار در اواخر سال ۲۰۲۱، مارکت کپ بازار کریپتو از اوج ۳ تریلیون دلاری خود سقوط کرد و کل صنعت به فاز نزولی وارد شد. با این حال، به نظر می‌رسد بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها از بازار نزولی و خواب زمستانی ۲ ساله بیدار شده باشند. علاوه بر این، در حال حاضر فاکتورهایی وجود دارند که در بازارهای صعودی قبلی بی‌سابقه بوده‌اند و همین باعث شده تا دید بسیار مثبت‌تری نسبت به ادامه روند بوجود آید.

دنیل چئونگ (Daniel Cheung)، یکی از بنیانگذاران شرکت Syncracy Capital روز گذشته در توییتی مدعی شد بولران کنونی احتمالا از نظر افزایش مارکت کپ و زمان طول کشیدن آن در تاریخ بی‌سابقه خواهد بود.

به گفته چئونگ، این نخستین بار است که بازار رمزارزها با شروع چرخه تسهیل کمی فدرال رزرو هماهنگ می‌شود. پس از دو سال افزایش شدید نرخ بهره، به نظر می‌رسد فدرال رزرو بالاخره در ماه‌های آتی نرخ بهره را کاهش خواهد داد. اتفاقی که می‌تواند به رشد گسترده بازارهای مالی پرریسک منجر شود.

به عقیده این تحلیلگر، در حال حاضر بازار به دنبال خرید در زمان ریزش قیمت است و هنوز سرمایه‌گذاران خرد وارد عمل نشده‌اند. این نشان می‌دهد فعلا در مراحل ابتدایی بولران قرار داریم.

وی همچنین معتقد است ETFهای اسپات بیت کوین در طول زمان جریان سرمایه پایداری را به بازار این ارز دیجیتال اضافه خواهند کرد که این تقاضا می‌تواند به افزایش بیشتر قیمت منجر شود.

علاوه بر موارد فوق، در ماه‌های گذشته نوآوری‌های مختلفی در صنعت کریپتو ظهور کرده‌اند. از جمله این نوآوری‌ها می‌توان به ادغام هوش مصنوعی با تکنولوژی بلاکچین، توکنیزه کردن دارایی‌های واقعی، استیکینگ مجدد و ... اشاره کرد. به عقیده چئونگ این نوآوری‌ها می‌توانند به ایجاد سرمایه در صنعت رمزارزها منجر شود.

در نهایت، وی معتقد است با توجه به ورود شرکت‌های بزرگ به خصوص بلک راک به فضای کریپتو، بسیاری از شک و شبهه‌ها نسبت به این بازار از بین رفته است و می‌توان نسبت به آینده امیدوار بود.

بازگشت بیت کوین به ۵۰٬۰۰۰ دلار

نمودار بیت کوین

بیت کوین شب گذشته برای اولین بار از دسامبر سال ۲۰۲۱ به ۵۰٬۰۰۰ دلار رسید. میچل، بیت کوینر مطرح معتقد است صعود بیت کوین به قله ۵۰٬۰۰۰ دلاری در مقایسه با دو سال پیش متفاوت است.

 

به عقیده وی، در آن زمان بیش از نیمی از عرضه بیت کوین در اختیار سرمایه‌گذاران خرد قرار داشت اما این بار هنوز این دسته از سرمایه‌گذاران به بازار وارد نشده‌اند. بنابراین، می‌توان بدون ترس از فروش تهاجمی به افزایش بیشتر قیمت امید داشت.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد