جستجو در بیتفا
  • استاندارد DN404 چیست؟
  • امنیت ERC-404 زیر سوال رفته است
ظهور استاندارد توکنی DN404 در شبکه اتریوم؛ در مورد رقیب ERC-404 چه می‌دانیم؟

ظهور استاندارد توکنی DN404 در شبکه اتریوم؛ در مورد رقیب ERC-404 چه می‌دانیم؟

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
۲ دقیقه
۰
۳۹۲
توسط :
علی ابراهیمی

تنها یک هفته پس از راه‌اندازی استاندارد غیررسمی ERC-404 در بلاکچین اتریوم، گروه دیگری از توسعه‌دهندگان استاندارد توکنی دیگری با نام «Divisible NFT» یا به اختصار DN404 را معرفی کرده‌اند. این گروه مدعی هستند استاندارد جدید، ایرادات استاندارد ERC-404 را برطرف کرده است.

استاندارد DN404 چیست؟

استاندارد اتریوم

به نقل از کوین تلگراف، استاندارد DN404 مانند رقیب خود ERC-404 دوتا از اسعوتانداردهای کنونی شبکه اتریوم یعنی ERC-20 و ERC-721 را با یکدیگر ترکیب کرده و امکان تقسیم‌پذیری NFTها را فراهم می‌کند. بدین ترتیب کیف پول‌های مختلف می‌توانند به طور همزمان مالک بخشی از یک NFT باشند و آن را معامله کنند.

یکی از توسعه‌دهندگان استاندارد DN404 با نام مستعار cygaar در توییتی در این رابطه گفت:

هدف نهایی ما ساخت یک استاندارد توکنی بود که قابلیت تقسیم‌پذیری NFT را در خود داشته باشد. استاندارد ERC-404 علیرغم محبوبیت از استانداردهای موجود پیروی نمی‌کند، ناکارآمد است و در مواقع خاصی پاسخگو نیست.

در حالی که استاندارد ERC-404 با هر دو استاندارد ERC-20 و ERC-721 اتریوم سازگار است، همچنان برای اجرای درست مطابق با طراحی آنها به پروتکل‌های شخص ثالث احتیاج دارد.

به گفته این توسعه‌دهنده، استاندارد DN404 از دو قرارداد پایه ERC-20 و ERC-721 استفاده می‌کند. بدین ترتیب، کاملا با پروتکل‌های مختلف مطابقت دارد و نیازی به اضافه کردن آنها نیست.

بخش قابل توجهی از معاملات در قرارداد مرتبط با استاندارد ERC-20 انجام می‌شود. در ادامه، زمانی که توکن‌های پایه منتقل می‌شوند، در قرارداد ERC-721 توکن NFT مرتبط سوزانده و دوباره صادر (مینت) می‌شود. در این صورت، کیف پول مقصد که توکن پایه ERC-20 را دریافت کرده، بخشی از NFT متناظر با آن را در قرارداد ERC-721 دریافت می‌نماید.

Cygaar در ادامه تاکید کرد هدف نهایی از راه‌اندازی استاندارد جدید، فراهم کردن امکان معامله بخشی از NFTها توسط کاربران در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز بوده است. با این حال این توسعه‌دهنده هشدار داد کد استاندارد جدید به طور رسمی آدیت و بازبینی نشده و به همین خاطر کاربران در زمان فعلی با مسئولیت خودشان می‌توانند از آن استفاده کنند.

امنیت ERC-404 زیر سوال رفته است

هفته گذشته یکی از توسعه‌دهندگان DN404 که با نام مستعار quit در شبکه‌های اجتماعی حضور دارد، مدعی شد آسیب‌پذیری احتمالی در استاندارد ERC-404 وجود دارد که به واسطه آن ممکن است NFTهای استیک شده در پروتکل‌های وام‌دهی ناسازگار با این استاندارد توسط هولدرها به سرقت برود.

در واکنش به این ادعا، ctrl، توسعه‌دهنده مستعار استاندارد ERC-404 آن را تکذیب کرد. وی همچنین خاطرنشان کرد پاندورا، اولین توکن مبتنی بر استاندارد ERC-404 در حال بررسی نسخه‌های کامل‌تری از این استاندارد است.

تب و تاب ناشی از معرفی ERC-404 از 5 فوریه (16 بهمن) آغاز شد. در آن زمان، پروژه پاندورا این استاندارد آزمایشی را راه‌اندازی کرد. جالب است بدانید از آن زمان قیمت توکن این پروژه بیش از 6000% افزایش یافته است.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد