جستجو در بیتفا
  • ریزش بیت کوین و اتریوم به سطوح حمایتی مهم
  • عوامل اقتصادی مؤثر بر بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین
  • نگاهی به شرایط ETFهای بیت کوین
  • تحلیل روند بعدی بیت کوین؛ حرکت نزولی تا کجا ادامه دارد؟
رسیدن بیت کوین و اتریوم به زیر حمایت‌های مهم 60 هزار و 3 هزار دلار؛ حرکت بعدی بازار چیست؟

رسیدن بیت کوین و اتریوم به زیر حمایت‌های مهم 60 هزار و 3 هزار دلار؛ حرکت بعدی بازار چیست؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
۴ دقیقه
۰
۱۴۴
توسط :
مبین رزمخواه

بازار ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر حرکت روبه‌پایین و نزولی داشتند و اکنون بیت کوین و اتریوم به حمایت‌های مهم 60 هزار دلار و 3 هزار دلار رسیدند. بیت کوین برای لحظاتی است که زیر 60 هزار دلار معامله می‌شود و اتریوم نیز اکنون در محدوده 2990 دلار معامله می‌شود. در روز گذشته ETFهای بیت کوین در هنگ کنگ راه‌اندازی شد و بر خلاف انتظارات موجود نتوانست تغییر زیادی در شرایط بازار ایجاد کند. حجم معاملات روز اول این صندوق‌ها به حوالی 12 میلیون دلار رسید و نتوانست پیش‌بینی‌های کارشناسان را کامل کند. به همین دلیل همچنان بازار کریپتو در مسیر اصلاح خود قرار دارد. در این سری از مقالات اخبار بیت کوین به ریزش بیت کوین و اتریوم اشاره می‌کنیم و سعی می‌کنیم حرکت بعدی بازار را تحلیل کنیم. تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید.

 

ریزش بیت کوین و اتریوم به سطوح حمایتی مهم

بیت کوین در مسیر سراشیبی نسبتاً تندی قرار گرفته و اکنون در محدوده زیر 60 هزار دلار معامله می‌شود. معاملات صندوق‌های ETF بیت کوین در هنگ کنگ روز گذشته آغاز شد و تقریباً تأثیر خاصی روی بازار نداشت. در روز اول معاملات این صندوق‌ها، با احتساب ETFهای اتریوم که برای اولین بار در هنگ کنگ راه‌اندازی شد، حجم کل معاملات به 12.4 میلیون رسید. پس از این اتفاق معاملات فیوچرز بیت کوین به کف ۵ماهه خود رسیدند تا روند نزولی بازار، حداقل در تایم فریم‌های کوتاه‌تر تثبیت شود.

از مهم‌ترین دلایلی که برای ریزش بازار کریپتو عنوان می‌شود، مسائل اقتصاد کلان، به خصوص اقتصاد آمریکا و خروج نقدینگی از صندوق‌های ETF بیت کوین در این کشور است. در روزهای اخیر اطلاعات و داده‌های اقتصادی مهمی توسط فدرال رزرو منتشر شد که تقریباً اکثر آن‌ها به ضرر بازارهای مالی پر ریسک مانند بازار کریپتو و بیت کوین بودند.

در بخش بعد تلاش می‌کنیم نگاهی به عوامل اقتصادی مؤثر بر بیت کوین و بازار داشته باشیم.

 

عوامل اقتصادی مؤثر بر بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین

عوامل اقتصادی همیشه نقش مهمی در بازار کریپتو داشتند. این بازار به دلیل ماهیت پر نوسانی که دارد بیشتر از سایر بازارها تحت تأثیر داده‌های اقتصادی قرار می‌گیرد. این مسئله باعث می‌شود تا واکنش بازار کریپتو به اخبار و اطلاعات منفی اقتصادی بیشتر و شدیدتر از سایر بازارها مانند بازار فارکس باشد. اعتماد سرمایه‌گذاران در چنین شرایطی تحت تأثیر قرار می‌گیرد و دارایی‌های خود را از بازارهای پر ریسک خارج می‌کنند.

از جمله مهم‌ترین عوامل اقتصادی، عدم اطمینان سرمایه‌گذاران به توانایی فدرال رزرو برای کاهش دوباره نرخ بهره در سال 2024 است. امروز رئیس فدرال رزرو جروم پاول (Jerome Powell) در طی جلسه‌ای به نظر می‌رسد از فعالان اقتصادی درخواست خواهد کرد تا فعالیت خود در بازار کریپتو را با احتیاط بیشتری پیگیری کنند.

هرگونه اظهار نظر این‌چنینی می‌تواند بیت کوین را به سمت حمایت‌های پایین‌تر حرکت دهد. به هر حال علاوه بر این مسئله، شرایط ETFهای بیت کوین نیز چندان جالب نیست و نتوانستند جذب سرمایه خوبی برای بیت کوین داشته باشند. در بخش بعدی نگاهی به شرایط ETFهای بیت کوین خواهیم داشت.

ETF بیت کوین

 

نگاهی به شرایط ETFهای بیت کوین

صندوق‌های ETF بیت کوین برای چهارمین روز متوالی با خروج سرمایه مواجه شدند. در مقاله جریان نقدینگی صندوق‌های ETF بیت کوین به این نکته اشاره کردیم که این صندوق‌های می‌توانند به عامل مهمی برای ورود و خروج پول در بازار بیت کوین تبدیل شوند. اکنون راه‌اندازی و عملکرد ضعیف ETFهای بیت کوین و اتریوم در هنگ کنگ، نشان دهنده این است که تب و تاب اولیه این صندوق‌ها در بازار کریپتو فروکش کرده است.

در طول ماه‌های گذشته و پیش از راه‌اندازی این صندوق‌ها، اخبار ETF بیت کوین توانسته بود بیت کوین را از حوالی 25 هزار دلار تا بیش از 60 هزار دلار برساند. اکنون اما متوجه شدیم که اثر واقعی این صندوق‌ها به اندازه‌ای که تصور می‌شد نیست و بیت کوین برای بهبود شرایط خود به محرک‌های قدرتمندتری نیاز دارد.

با این اوصاف روند بعدی بیت کوین چه سمتی خواهد بود؟ آیا شاهد بازگشت بیت کوین از این حمایت‌ها خواهیم بود یا باید منتظر رسیدن آن به سطوح حمایت پایین‌تر باشیم؟ در بخش پایانی این مقاله تلاش می‌کنیم روند بعدی بیت کوین را تحلیل کنیم.

 

تحلیل روند بعدی بیت کوین؛ حرکت نزولی تا کجا ادامه دارد؟

بیت کوین اکنون حمایت اصلی خود در محدوده 60 هزار دلار را تقریباً از دست داده و به سمت اعداد پایین‌تر در حرکت است. در طول زمان نگارش این مقاله و در عرض حدود 15 دقیقه، بیت کوین بیش از 500 دلار از ارزش خود را از دست داد! به تصویر زیر که نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه را همراه با سطوح حمایت و مقاومت ترسیم کرده است توجه کنید:

نمودار قیمت بیت کوین

با توجه به قدرتی که روند اصلاح بیت کوین اکنون به خود گرفته است احتمال می‌رود بیت کوین به سرعت به محدوده حمایتی 56800 دلار برسد. در صورتی که این حمایت برای بیت کوین از دست برود. حمایت بزرگ و مهمی تا 50 هزار برایش وجود ندارد و اوضاع برایش کمی دشوار خواهد شد. در این شرایط حتماً مدیریت سرمایه را در نظر داشته باشید و از باز کردن معاملات با ریسک بالا پرهیز کنید.

اکنون نزدیک‌ترین و محتمل‌ترین محدوده قیمتی برای بیت کوین ناحیه 57 هزار دلار و 56800 دلار است. در صورتی که این حمایت بتواند قیمت را به سمت بالا باز گرداند، ممکن است بیت کوین بتواند دوباره محدوده 60 هزار دلار و بالاتر را به خود ببیند. شرایط بازار در تایم فریم‌های کوتاه نزولی است و توصیه می‌کنیم از باز کردن معاملات خلاف جهت پرهیز کنید. از طرفی وضعیت بلند مدت بیت کوین همچنان صعودی است و این اصلاح‌ها می‌تواند نقاط خوبی برای خرید پله‌ای با دیدگاه بلند مدت و میان مدت باشد.

در نهایت توجه داشته باشید که این مقاله صرفاً برای آشنایی شما با شرایط بازار طراحی شده و پیشنهاد خرید و فروش نیست. برای فعالیت در بازار ابتدا آموزش ببینید و سپس با مشاوره تخصصی سعی کنید بهترین تصمیم را بگیرید تا همیشه موفق و پر سود باشید!

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد