جستجو در بیتفا
  • درخواست اطلاعات از اپل و گوگل
  • تعداد کلاهبرداری‌ها
نامه قانون‌گذار آمریکایی به اپل و گوگل!

نامه قانون‌گذار آمریکایی به اپل و گوگل!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
۲ دقیقه
۲
۴۳۵
توسط :
کسری جان‌زاده

یکی از قانونگذاران ایالات متحده از اپل و گوگل خواسته است تا اطلاعاتی در مورد برنامه‌های رمزنگاری جعلی ارائه دهند و نامه قانون‌گذار آمریکایی به اپل و گوگل تبدیل به سر تیتر خبرها شده است!

 

درخواست اطلاعات از اپل و گوگل

سناتور شرود براون

سناتور شرود براون(Sherrod Brown)، در سخنرانی خود در درخواست از قانونگذاران و رگولاتورهای ایالات متحده برای رسیدگی به کلاهبرداری‌های رمزنگاری گفت: «صنعت نباید اجازه داشته باشد قوانینی را بنویسد که کلاهبرداران می‌خواهند بر اساس آن بازی کنند.»

سناتور شرود براون، رئیس کمیته بانکداری سنا، نامه‌هایی به مدیر عامل‌های شرکت مادر گوگل، «آلفابت» و «اپل» ارسال کرده و از این شرکت‌های فناوری خواسته است تا اطلاعاتی درباره روش‌های جلوگیری از تبلیغ کلاهبرداری‌ با رمز ارزها، در برنامه‌هایی که می‌سازند ارائه کنند.

بر اساس نامه‌های منتشر شده در روز پنجشنبه، براون از تیم کوک، مدیر عامل اپل و ساندار پیچای(Sundar Pichai)، مدیرعامل آلفابت خواسته است تا اقدامات غول‌های فناوری را برای تأیید برنامه‌های رمزنگاری در دستگاه‌های اپل و اندروید اعلام کنند. این سناتور اطلاعاتی درباره نحوه ارزیابی شرکت‌ها در مورد «اعتماد و ایمن بودن» برنامه‌ها، جلوگیری از برنامه‌های احتمالی فیشینگ از طریق برنامه‌های تقلبی و گزارش چنین برنامه‌هایی به کاربران درخواست کرده است.

کلاهبرداری رمز ارزی

براون می‌گوید: «جنایتکاران سایبری لوگو، نام و سایر اطلاعات شرکت‌های رمزنگاری را می‌دزدند و سپس اپلیکیشن‌های تلفن همراه جعلی را با همان شکل ایجاد می‌کنند تا سرمایه‌گذاران ناآگاه را فریب دهند تا فکر کنند با یک شرکت رمزنگاری قانونی تجارت می‌کنند. در حالی که شرکت‌هایی که سرمایه‌گذاری کریپتو و سایر خدمات مرتبط را ارائه می‌دهند باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از فعالیت‌های کلاهبرداری انجام دهند، از جمله هشدار به سرمایه‌گذاران در مورد افزایش کلاهبرداری‌ها، به همین ترتیب ضروری است که فروشگاه‌های اپلیکیشن(App Stores)، تضمین‌های مناسب را برای جلوگیری از فعالیت‌ برنامه‌های جعلی موبایل داشته باشند.»

نامه‌های براون پس از صدور هشداری عمومی درباره برنامه‌های تقلبی ارزهای دیجیتال توسط اداره تحقیقات فدرال در 18 ژوئیه منتشر شد. این اداره گزارش داد که کلاهبرداران بیش از 42 میلیون دلار از 244 نفر را بین اکتبر 2021 تا می‌2022 به سرقت برده‌اند و از جمله روش‌هایی که این کلاهبرداران استفاده کرده‌اند، استفاده از نام یک صرافی معروف برای کلاهبرداری بوده است.

در جلسه پنج‌شنبه‌ای که براون با کمیته بانکداری سنا درباره «درک کلاهبرداری و خطرات در بازارهای رمزنگاری و اوراق بهادار» صحبت می‌کرد، به نظر رسید که براون بخشی از باز پرداخت خسارت دیدگان را بر عهده قانونگذاران می‌داند، نه شرکت‌ها:

«قوانین وجود دارد، نقشه راه روشن است، و کمیته باید مطمئن شود که تنظیم‌کننده‌های ما قانون را اجرا می‌کنند و از کارگران و خانواده‌هایی که این اقتصاد را در حال چرخش نگه می‌دارند محافظت می‌کنند.»

اپل و گوگل

تعداد کلاهبرداری‌ها

کمیسیون تجارت فدرال در ژوئن گزارش داد که تقریباً 46000 نفر در ایالات متحده در سال 2021 بیش از یک میلیارد دلار از طریق کلاهبرداری‌های رمزنگاری شده از دست داده‌اند. این کمیسیون در آن زمان اعلام کرد که تقریباً نیمی از کل کلاهبرداری‌های مرتبط با رمزنگاری از طریق سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی از طریق شبکه‌های اجتماعی نشات گرفته است. که بیشتر شامل تبلیغات، پست‌ها و پیام‌ها می‌شوند.

قابل ذکر است که کوین تلگراف هم با اپل و گوگل درمورد این نامه‌ها تماس داشته است، اما در زمان انتشار این مقاله همچنان پاسخی دریافت نکرده‌اند.

 

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد