جستجو در بیتفا
  • جورجیا، تگزاس و کنتاکی پیشتازهای استخراج در آمریکا
  • روش تحلیلی کمبریج بیت کوین
با وجود سختگیری های شدید، چین دوباره به قطب ماینینگ تبدیل شد!

با وجود سختگیری های شدید، چین دوباره به قطب ماینینگ تبدیل شد!

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
۳ دقیقه
۳
۵۹۲
توسط :
کسری جان‌زاده

با وجود ممنوعیت استخراج یا همان ماین کردن (ماینینگ) بیت کوین در کشور چین، طبق آخرین آمار استخراج در چین همچنان میزبان 21% از کل هش بیت کوین در جهان است. بر طبق این گزارش، با استفاده از شاخص مصرف برقی که «Cambridge Bitcoin» آن را اندازه گیری و تحلیل کرده است، هنوز هم بخش عظیمی از استخراج بیت کوین جهان در چین انجام می‌شود. داده ها نشان می‌دهند که در حال حاضر تنها کشوری که توانایی حجم استخراج بیشتری را دارد، ایالات متحده است که 37.8 درصد از استخراج جهانی را در دست دارد.

چین زمانی بزرگترین کشور استخراج کننده بیت کوین بود و در سال 2019 حجم قابل توجه 75% از استخراج بیت کوین در جهان را به خود اختصاص داده بود اما پس از اعلام ممنوعیت‌ها درصد ماینینگ در چین به صفر رسید! اما در سپتامبر 2021 مجدداً استخراج بیت کوین از سر گرفته شد و در همان ماه به 22.3% رسید!

الکساندر نومولر (Alexander Neumueller)، رهبر پروژه کمبریج بیت کوین در مصاحبه‌ای با سایت کوین تلگراف اعلام کرد که داده های جدید برای باور اینکه استخراج بیت کوین همچنان در چین فعال است کافی بوده و افزود:«داده های ما به طور تجربی تایید می‌کند که استخراج همچنان در چین ادامه دارد و اگرچه این میزان استخراج همچنان با سقف خود فاصله زیادی دارد اما باز هم در این تاریخ یک پنجم از کل استخراج جهان در چین انجام می‌شود.»

داده های این مجموعه نشان دهنده این است که روسیه هم که پیش از این جزو 3 کشور استخراج کننده برتر در جهان بود، از این لیست حذف شده است. سهم قزاقستان نیز که اکنون رتبه سوم استخراج جهان را دارد به طور قابل توجهی کاهش داشته و از 18% به 13.2% رسیده است.

کانادا و روسیه نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند و به ترتیب 6.5% و 4.7% از این استخراج را به خود اختصاص داده‌اند که نسبت به 9% استخراجی که در سایر کشور‌ها انجام می‌شود مقدار کمی است!

در نمودار زیر قدرت استخراج کشورهای مختلف را در ماه‌های گذشته مشاهده می‌کنید:

میزان استخراج در کشورهای مختلف

 

جورجیا، تگزاس و کنتاکی پیشتازهای استخراج در آمریکا

چندی پیش کمبریج بیت کوین گزارش جدیدی منتشر کرد که در آن به جزئیات بیشتری می‌پردازد و در آن اعلام کرد که در آمریکا ایالت‌های جورجیا، تگزاس و کنتاکی بیشترین حجم استخراج را به خود اختصاص می‌دهند و هر کدام به ترتیب 32%، 11.2% و 10.9% از استخراج کل کشور را انجام می‌دهند و به جز این ایالات نیویورک، کالیفرنیا، کارولینای شمالی و واشنگتن حجم قابل توجهی از استخراج کشور را بر عهده دارند.

 

روش تحلیلی کمبریج بیت کوین

شاید برای شما سوال پیش بیاید که کمبریج بیت کوین این اطلاعات و داده‌ها را چگونه به دست می‌آورد؟

پاسخ این سوال این است که این مجموعه از اطلاعات چهار استخر استخراج کننده بیت کوین استفاده می‌کند که شامل BTC.com, Poolin, ViaBTC و Foundry می‌شود.

این چهار استخر در مجموع 38% از استخراج کل جهان را شامل می‌شوند به همین دلیل کمبریج بیت کوین از استخر‌های دیگر دعوت می‌کند تا در این آمار‌ها شرکت کنند و باعث بدست آمدن اطلاعات بیشتری شوند.

 

پس به نظر می‌رسد که چین قصد عقب نشینی از رتبه‌های برتر استخراج را ندارد و همزمان برای اول شدن با آمریکا هم رقابت می‌کند. قابل توجه است در این میان کشور خودمان ایران هم رتبه پنجم استخراج را به خود اختصاص می‌دهد و جزو کشور‌های برتر در این حوزه می‌باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد