جستجو در بیتفا
  • موضع گیری سناتور‌ها براساس داده‌های اخیر Stand with Crypto
  • طرفداران صدر جدول
  • مخالفان بیت کوین چه کسانی بودند؟
  • جو بایدن
  • الیزابت وارن
  • راجر مارشال در حمایت از سناتور وارن
  • طرفداران حوزه ارزهای دیجیتال
  • رابرت اف کندی
  • دونالد ترامپ
  • چشم انداز ارزهای دیجیتال در سنای ایالات متحده
18 سناتور ایالات متحده حمایت خود را از کریپتو اعلام کردند

18 سناتور ایالات متحده حمایت خود را از کریپتو اعلام کردند

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
۵ دقیقه
۰
۳۷۸
توسط :
رومینا میرفتاحی

داده‌های اخیر گروه مدافع کوین بیس، Stand with Crypto، نشان می‌دهد که 18 سناتور آمریکایی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند که سینتیا لومیس و تد بود در صدر جدول هستند. در حالی که 18 سناتور ایالات متحده حمایت خود را از کریپتو اعلام کردند همچنان 30 سناتور در موضع مقابل قرار گرفته و مخالف آن هستند.

موضع گیری سناتور‌ها براساس داده‌های اخیر Stand with Crypto

داده‌های اخیر سازمان غیرانتفاعی حمایت از کوین‌بیس، Stand with Crypto، نشان می‌دهد که حداقل 18 سناتور آمریکایی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. در میان آن‌ها، سناتورهای جمهوری خواه، سینتیا لومیس و تد بود به عنوان پر و پا قرص‌ترین طرفداران کریپتو در مجلس سنای ایالات متحده با چندین لایحه کریپتو و بیانیه‌های عمومی، برجسته هستند.

از 18 سناتور حامی ارزهای دیجیتال، 14 نفر جمهوری خواه هستند و تنها 4 سناتور دموکرات هستند. در مقابل، 30 سناتور علیه ارزهای دیجیتال موضع گیری کردند و به طور قاطعانه مخالف آن هستند. از بین 30 سناتور مخالف، 23 نفر از آنها دموکرات، 5 نفر جمهوری خواه و 2 نفر مستقل هستند.

موضع گیری سناتورها

طرفداران صدر جدول

Stand With Crypto نشان می‌دهد که از بین 18 سناتور مدافع کریپتو، سناتورهای جمهوری خواه سینتیا لومنیس با هشت لایحه کریپتو و 184 بیانیه عمومی و تد بود با هشت لایحه و 24 بیانیه، در حال حاضر به عنوان بهترین طرفداران کریپتو در ایالات متحده شناخته می‌شوند. پس از لومیس و بود، جمهوری خواهان دیگر مثل تد کروز و بیل هگرتی قرار دارند که در مجموع پنج لایحه و 92 بیانیه صادر کردند.

مخالفان بیت کوین چه کسانی بودند؟

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، از 30 سناتور مخالف کریپتو که در اپوزوسیون قرار دارند، 23 سناتور دموکرات، 5 سناتور جمهوری خواه و 2 سناتور مستقل هستند. از بین سیاستمداران برجسته ضد ارزهای دیجیتال جا دارد به رئیس جمهور جو بایدن و همینطور سناتور الیزابت وارن اشاره کنیم.

جو بایدن

موضع رئیس جمهور جو بایدن به دلیل اظهارات عمومی منفی او در مورد دارایی‌های دیجیتال به عنوان یکی از مخالفین کریپتو فهرست شده است. جو بایدن پنج بیانیه عمومی ارائه کرده است که موضع منفی او را در مورد دارایی‌های دیجیتال نشان می‌دهد.

الیزابت وارن

بر اساس داده‌های Stand With Crypto، برجسته‌ترین سناتور مخالف کریپتو، الیزابت وارن است که اکنون در مجموع از سه لایحه ضد کریپتو ارائه و حمایت کرده است، او همچنین در مجموع ۷۶ بیانیه علیه کریپتو صادر کرده است.

سناتور وارن به شدت ضد کریپتو است و به طور مداوم ازاین صنعت انتقاد می‌کند. او به طور کلی معتقد است از رمزارز برای کمک به تامین مالی تروریسم در خاورمیانه و فعالیت های غیرقانونی استفاده می‌شود. آخرین اظهارات وارن در مورد ارزهای دیجیتال، انتقادی از تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای تصویب ETF بیت کوین بود.

سناتور الیزابت وارن با معرفی قانون ضد پولشویی دارایی‌های دیجیتال که واکنش‌های متفاوتی از سوی گروه های مدافع دریافت کرد، به یکی از چهره‌های برجسته در بحث نظارتی در مورد ارزهای دیجیتال تبدیل شد.

راجر مارشال در حمایت از سناتور وارن

از دیگر سیاستمداران علیه ارزهای دیجتال، سناتور جمهوری خواه راجر مارشال است که به سناتور وارن در حمایت از "قانون مبارزه با پولشویی دارایی‌های دیجیتال" پیوسته است.

در سال 2023، وارن "جنگ علیه رمزارز" را به بخش مهمی از کمپین انتخاب مجدد خود تبدیل کرد. او قانون ضد پولشویی دارایی‌های دیجیتال خود را مجدداً معرفی کرد و مدعی بود که قصد دارد کیف پول‌های دیجیتال غیرقانونی را سرکوب کند، مسئولیت‌های قانون رازداری بانکی را گسترش دهد، با پولشویی مبارزه کند و سایر اقدامات قانونی برای مبارزه با استفاده غیرقانونی ایجاد کند.

طرفداران حوزه ارزهای دیجیتال

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری و رابرت اف کندی جونیور، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری مستقل از ارزهای دیجیتال حمایت می‌کنند. بسیاری از فعالان حوزه کریپتو دیدگاه کاندیدها درمورد ارزهای دیجیتال را ملاک قرار می‌دهند و موضع نامزدها در رای آن‌ها تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

رابرت اف کندی

رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل ریاست جمهوری، حمایت خود را از بیت کوین در مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرده و قوانین مرتبط با رمزارز را پیشنهاد کرده است. کندی بیت کوین را به موضوع اصلی کمپین انتخاباتی خود تبدیل کرده و در صورت انتخاب شدن، قوانینی را پیشنهاد کرده است. این در حالی است که ترامپ اخیراً اعلام کرده اجازه ایجاد CBDC را نخواهد داد.

دونالد ترامپ

همانطور که می‌دانید، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق، مجدداً نامزد انتخابات شده است. ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، تمایل به حمایت از ارزهای دیجیتال دارد و اخیراً مخالفت خود را با ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) اعلام کرده است. طرفداری ترامپ از بازار ارزهای دیجیتال امتیازی است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

چشم انداز ارزهای دیجیتال در سنای ایالات متحده

موضع چهره‌های برجسته بر تصمیم گیری‌هایی که در رابطه با ارزهای دیجیتال و فعالیت‌های این حوزه صورت می‌گیرند تاثیرگذاراست. هر یک از سناتورها نفوذ خاص خود را دارند و از طرفی بنا به شخصیت هر یک در صورت کاریزماتیک بودن، می‌توانند بر تصمیم و نظر طرفداران خود تاثیر بگذارند. اختلاف نظر بین سناتورها همچنان ادامه دارد و چشم انداز ارزهای دیجیتال در سنای ایالات متحده با شکاف بزرگِ حمایت و مخالفت سناتورها و شخصیت‌های سیاسی مختلف و برجسته مواجه است.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد