جستجو در بیتفا
  • افت ارزش سهام کمپانی‌های ماینینگ
  • تنش های سیاسی عاملی برای فشار بیشتر به ماینرها
  • افزایش تقاضا می‌تواند تاثیرات منفی هاوینگ را کاهش دهد
کاهش سهام کمپانی‌های ماینینگ با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت کوین

کاهش سهام کمپانی‌های ماینینگ با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت کوین

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
۳ دقیقه
۰
۱۲۱
توسط :
مبین رزمخواه

تا یکی از مهم‌ترین رویدادهای بازار کریپتو چیزی نمانده و شمارش معکوس برای هاوینگ بیت کوین  از اکنون آغاز شده است. این رویداد هنوز به اجرا در نیامده اثرات خود را بر بازار و فعالان این حوزه به ویژه استخراج کنندگان این ارز دیجیتال گذاشته است. بر اساس اخبار منتشر شده، سهام کمپانی‌های ماینینگ با افت ارزش مواجه شدند و تعداد فروشندگان در این بخش افزایش یافته است. در این مقاله به افت ارزش سهام کمپانی‌های ماینینگ می‌پردازیم و ابعاد مختلف آن را مرور می‌کنیم؛ تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید. 

 

افت ارزش سهام کمپانی‌های ماینینگ

شرکت‌های استخراج بیت کوین کاهش قابل توجهی را در قیمت سهام خود تجربه کردند. از جمله مهم‌ترین دلایل این اتفاق کاهش درآمد آن‌ها به دلیل رویداد هاوینگ بعدی بیت کوین است. کاهش سود شرکت‌های بزرگ استخراج بزرگترین ارز دیجیتال بازار می‌تواند اثرات بزرگی داشته باشد.

 در سه روز گذشته شرکت‌هایی مانند Marathon Digital Holdings Inc.، Riot Blockchain Inc و CleanSpark Inc شاهد کاهش قیمت سهام خود بوده‌اند و به نظر می‌رسد این کاهش ارزش همچنان ادامه پیدا کند. ارزش صندوق قابل معامله در بورس Valkyrie Bitcoin Miners نیز در این ماه تقریباً ۲۸ درصد کاهش یافته است.

در شرایطی قرار داریم که تنش‌های سیاسی در خاورمیانه افزایش پیدا کرده است. این شرایط روی بسیاری از حوزه‌ها از جمله اقتصاد اثرگذار بوده است. بازارهای پر ریسک مانند بازار کریپتو همیشه در برابر این اتفاقات بیشترین واکنش را نشان می‌دهند. مردم در زمان وقوع بحران‌های سیاسی به سرعت دارایی‌هایی که نقد شوندگی بالاتری دارند را به فروش می‌رسانند و یا آن‌ها را تبدیل می‌کنند. سهام ماینرهای بزرگ بیت کوین نیز به همین دلیل با افت ارزش مواجه شده است. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد اثرات این تنش‌ها ارائه خواهیم کرد.

 

تنش های سیاسی عاملی برای فشار بیشتر به ماینرها

افت ارزش سهام کمپانی‌های ماینینگ بیت کوین با عدم تمایل به خرید سهام جدید این شرکت‌ها، نوسانات بازار کریپتو بیت کوین و تنش‌های سیاسی اخیر بیشتر شده است. حمله ایران به اسراییل در چند روز قبل مهم‌ترین اتفاق جهان بود که بر حوزه‌های مختلف اقتصادی اثرات قابل توجهی گذاشت. 

افت ارزش سهام کمپانی‌های ماینینگ

با این حال، با وجود این چالش‌ها، مدیران عامل این شرکت‌های ماینینگ به آینده بیت کوین و صنعت استخراج خوش‌بین هستند. آن‌ها امیدوارند فرایند کم‌هزینه‌تر، تجهیزات کارآمدتر و تقاضای رو به رشد برای ارزهای دیجیتال بتواند ضررهای درآمدی پیش‌بینی‌شده ناشی از رویداد هاوینگ را جبران کند. با برگزاری رویداد هاوینگ پاداش ماینرها برای استخراج هر بلوک بیت کوین ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند و این مسئله نگرانی‌های قابل توجهی ایجاد کرده است.

جیسون لس، مدیر عامل کمپانی Riot Blockchain، اعتماد خود را نسبت به چشم انداز بلندمدت بیت کوین ابراز کرد.

 او در مصاحبه اخیر خود عنوان کرد: «Riot برای درازمدت اینجاست... طرح سرمایه‌گذاری بلندمدت ما روی بیت کوین همچنان قدرتمندانه ادامه دارد و من فکر می‌کنم که ما شرایط لازم را برای یک حرکت بسیار مثبت در بیت کوین در طی چند ماه آینده در اینجا داریم.»

استخراج بیت کوین فرآیندی انرژی‌بر است که شامل استفاده از رایانه‌های تخصصی برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها در بلاکچین و کسب پاداش در قالب بیت کوین است.

 اکثر درآمدهای استخراج از این پاداش‌ها به دست می‌آید که هر چهار سال یک بار در رویدادی به نام هاوینگ بیت کوین نصف می‌شود.

هاوینگ پیش رو که چهارمین رویداد از سال ۲۰۱۲ است، تولید روزانه پاداش بیت کوین را از ۹۰۰ بیت کوین به ۴۵۰ عدد کاهش می‌دهد.

افت ارزش سهام کمپانی‌های ماینینگ


افزایش تقاضا می‌تواند تاثیرات منفی هاوینگ را کاهش دهد

ماینرها امیدوارند افزایش تقاضا از سوی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بتواند تاثیرات منفی هاوینگ را با بالا بردن قیمت بیت کوین کاهش دهد. از زمان راه‌اندازی این ETF‌ها توسط شرکت‌های مدیریت دارایی سنتی در ژانویه، دارایی‌های دیجیتال رشد قابل‌توجهی را تجربه کردند و میلیاردها دلار را از طیف وسیع‌تری از سرمایه‌گذاران فراتر از جامعه ارزهای دیجیتال جذب این بازار شدند.

تایلر پیج، مدیرعامل شرکت Cipher Mining گفت: من فکر می‌کنم پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در هر نوع بازه زمانی کوتاه‌مدت بسیار سخت است. اما در بازه چند ساله می‌توان گفت که تقاضا و پذیرش بیت کوین صعودی خواهد بود. 

در روزهای آتی سعی می‌کنیم اخبار بیت کوین و اخبار مربوط به رویداد هاوینگ آن را پوشش دهیم تا در جریان تغییرات ایجاد شده قرار بگیرید. در این شرایط ممکن است نوسانات بیت کوین افزایش پیدا کند و بهتر است از انجام معاملات با ریسک بالا خودداری کنید و همیشه با مدیریت سرمایه فعالیت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد