جستجو در بیتفا
  • حجم معاملات سولانا DEXها نسبت به اتریوم
  • جایگاه صرافی‌هایی مثل Jupiter و Orca
  • افزایش محبوبیت Jupiter، دستاورد جدید اکوسیستم سولانا
  • دلایل علاقه به سولانا
  • سخن پایانی
عملکرد بهتر DEX های سولانا نسبت به اتریوم

عملکرد بهتر DEX های سولانا نسبت به اتریوم

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
۳ دقیقه
۰
۳۱۹
توسط :
رومینا میرفتاحی

طبق داده‌های اخیر، شاهد عملکرد بهتر سولانا DEXها نسبت به اتریوم هستیم. صرافی‌های غیرمتمرکز مبتنی بر سولانا،از نظر حجم معاملات روزانه عملکرد بهتری نسبت به اتریوم داشته‌اند. در طی یک روز گذشته، حجم معاملات  سولانا از حجم معاملات اتریوم در صرافی‌های غیرمتمرکز پیشی گرفته است. در پی این اتفاق احساسات بازار نسبت به اکوسیستم سولانا بسیار مثبت شده و فعالان بازار خوش‌بین هستند و انتظارات جدیدی از این اکوسیستم دارند.

حجم معاملات سولانا DEXها نسبت به اتریوم

داده‌های DeFiLlama نشان می‌دهد که صرافی‌های غیرمتمرکز مبتنی بر سولانا، جایگاه اتریوم را از نظر حجم معاملات روزانه گرفته‌اند. طی 24 ساعت گذشته، حجم معاملات 1.14 میلیارد دلاری سولانا DEX از حجم معاملات 1.133 میلیارد دلاری اتریوم DEX پیشی گرفته است. البته این اولین باری نیست که سولانا چنین موفقیتی را تجربه می‌کند.

این پیروزی برای اولین بار در دسامبر سال 2023 اتفاق افتاده بود. در دسامبر گذشته نیز معاملات روزانه سولانا DEX از اتریوم پیشی گرفت. در آن زمان حجم معاملات DEX های سولانا به 1.475 میلیارد دلار رسید در حالی که حجم معاملات صرافی‌های غیر متمرکز اتریوم 1.164 میلیارد دلار بود. همین موضوع سبب شد توجه معامله گران بیش از پیش به اکوسیستم ارز دیجیتال SOL جلب شده و به آن علاقه‌مند شوند.

وضعیت سولانا و اتریوم در متریک هفتگی

با توجه به تصویر بالا، با اینکه سولانا تغییر هفتگی 37.67 درصدی در حجم معاملات خود تجربه کرده، اما با این حال، داده‌ها نشان می‌دهد که در متریک هفتگی، اتریوم 7.852 میلیارد دلار و سولانا با6.113 میلیارد دلار حجم معاملاتی دارند.

جایگاه صرافی‌هایی مثل Jupiter و Orca

داده‌های CoinGecko نیز نشان می‌دهد که صرافی‌های غیرمتمرکز مبتنی بر Solana، مثل Jupiter و Orca جزو سه تا از بزرگترین صرافی‌های غیرمتمرکز از نظر حجم معاملات در یک روز گذشته هستند.

به نمودار زیر دقت کنید. همانطور که در  نمودار زیر مشخص است، در صدر جدول Uniswap V3 اتریوم با حجم روزانه 636 میلیون دلار قرار دارد و بعد از آن Jupiter و Orca به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. حجم معاملات Jupiter حدود 614 میلیون دلار است، در حالی که حجم معاملات روزانه Orca برابر با 380 میلیون دلار است.

Jupiter و Orca جزو 3 صرافی غیرمتمرکز برتر در حجم معاملات روزانه هستند

افزایش محبوبیت Jupiter، دستاورد جدید اکوسیستم سولانا

یک پلتفرم تحقیقاتی به افزایش اخیرکاربران Jupiter و محبوبیت آن میان فعالان بازار اشاره کرده است و معتقد است این محبوبیت به عنوان یک عامل کلیدی، در آینده سولانا و افزایش فعالیت این اکوسیستم نقش قابل توجهی خواهد داشت.

دلایل علاقه به سولانا

پخش میم کوین‌های سولانا، ایردراپ‌ها و تراکنش‌های سریع ارائه شده به کاربران از دلایل عمده علاقه فعالان حوزه کریپتو به اکوسیستم سولانا هستند. همین عوامل سبب شدند سولانا محبوب شده و جایگاه خوبی در بازار پیدا کند. سولانا در بازه‌های زمانی کوتاه، مثل بازه زمانی روزانه، از اتریوم پیشی گرفته و دومین ارز دیجیتال با ارزش بازار در بخش DeFi شده است و اتریوم همچنان در صدر جدول است. در نمودار بالا، قسمتی که به رنگ ابی هایلایت شده نشان می‌دهد که صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) مبتنی بر اتریوم بیش از 6 میلیارد دلار ارزش دارد.

سخن پایانی

به طور کلی، قیمت سولانا در ماه گذشته در محدوده قیمتی 90 تا 100 دلار ظاهر شده که طبق داده‌های CoinGecko، این قیمت در یک روز گذشته 1.9 درصد و در 7 روز گذشته نیز حدود 6.3 درصد افزایش داشته است.

همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده‌است، طبق داده‌های سایت معتبر تریدینگ ویو، SOL در نمودار ساعتی 100.23 با قیمت دلار معامله می شود.

نمودار ساعتی قیمت سولانا


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد