جستجو در بیتفا
  • هاوینگ بیت کوین: نقطه عطفی در اکوسیستم ارز دیجیتال
  • شرایط پر نوسان بیت کوین ادامه پیدا می‌کند!
  • آیا قیمت بیت کوین به زودی اصلاح می‌شود؟
  • اثر هاوینگ بر قیمت بیت کوین
شمارش معکوس برای هاوینگ بیت کوین؛ اهداف قیمتی BTC برای روزهای آینده

شمارش معکوس برای هاوینگ بیت کوین؛ اهداف قیمتی BTC برای روزهای آینده

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
۴ دقیقه
۰
۳۱۶
توسط :
ساغر ارژندی

بیت کوین در روزهای اخیر یک اصلاح قیمت بزرگ داشت، اصلاحی که می‌توان آن را به ذخیره‌سازی در بازارهای سنتی و عدم اطمینان ژئوپلیتیک نسبت داد. زمان بندی در این شرایط بسیار مهم است، به خصوص که بیت کوین کمتر از یک هفته دیگر هاوینگ بعدی را تجربه می‌کند. با این حال، سرمایه گذاران نباید امید خود را از دست بدهند، زیرا این احتمال وجود دارد که این ارز دیجیتال به زودی قیمت خود را اصلاح کند. در این مطلب از بیتفا، قصد داریم در حالی که تنها ۴ روز به هاوینگ بیت کوین باقی مانده است، در مورد روند قیمتی آن در روزهای پیش رو صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

هاوینگ بیت کوین: نقطه عطفی در اکوسیستم ارز دیجیتال

هاوینگ بیت کوین یکی از مهم‌ترین رویدادها در تاریخ ارزهای دیجیتال است، که به معنای نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین خواهد بود. این رویداد بر اساس قوانین برنامه‌ریزی شده در کد اصلی بیت کوین هر چهار سال یک بار رخ می‌دهد و باعث کاهش پاداش استخراج بیت کوین از 6.25 بیت کوین در هر بلوک به 3.125 بیت کوین می‌شود. این کاهش پاداش استخراج، هدف اصلی خود را در کنترل تورم و حفظ ارزش بیت کوین به عنوان یک دارایی کمیاب دنبال می‌کند.

رویداد هاوینگ، برای ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات کار مانند بیت کوین اهمیت زیادی دارد، زیرا با نرخ نزولی قابل پیش‌بینی، عرضه پایدار رمز ارزها تضمین می‌شود. این کنترل تورم، ارزهای دیجیتال را از ارزهای فیات سنتی که عرضه نامحدود دارند، متمایز می‌کند. هاوینگ بیت کوین به عنوان یکی از این رویدادها، عملکرد حیاتی در پروتکل بیت کوین دارد و کدهای مربوط به آن در گیت هاب بیت کوین کور (Bitcoin Core) قابل دسترسی هستند.

تا به حال، فقط دو رویداد هاوینگ در تاریخ بیت کوین اجرا شده‌اند، یکی در 28 نوامبر 2012 و دیگری در 9 جولای 2016 و بیت کوین اکنون منتظر هاوینگ بعدی است. تاثیر چشمگیر این رویدادها بر روند قیمت بیت کوین نیز بسیار زیاد بوده است، که نشان می‌دهد هاوینگ بیت کوین به عنوان یک نقطه عطفی مهم در اکوسیستم ارز دیجیتال شناخته می‌شود.

هاوینگ بیت کوین: نقطه عطفی در اکوسیستم ارز دیجیتال

شرایط پر نوسان بیت کوین ادامه پیدا می‌کند!

طبق گزارش CoinMarketCap، قیمت بیت کوین در روزهای گذشته روند نزولی به خود گرفته و بیش از ۵ درصد کاهش یافته است. کاهش قیمت بیت کوین این روزها، به موضوعی جذاب برای بحث در فضای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. با این حال، همانطور که می‌دانید، در این شرایط احساسات معامله‌گران به شدت بازار را کنترل می‌کنند و روند نزولی به دلیل احساسات بازار، تسلط بیشتری پیدا خواهد. اما در نهایت، تصحیح قیمت بیت کوین ممکن است فقط یک فریب باشد.

تحلیلگران محبوب ارزهای دیجیتال، این روزها در شبکه ایکس (توییتر) به شدت فعال هستند و نظرات خود را به اشتراک می‌گذارند و به‌روزرسانی‌های جالبی در مورد قیمت بیت کوین ارائه می‌دهند. این تحلیل‌ها نشان می‌دهد ازآنجایی که در ماه گذشته، قیمت BTC در یک الگوی صعودی حرکت کرده است، پیش بینی‌ می‌شود که BTC به یک ATH جدید در هفته‌های آینده دست پیدا کند. البته قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین روندی کاهشی داشته باشد.

آیا قیمت بیت کوین به زودی اصلاح می‌شود؟

به گزارش AMBCrypto، بیت کوین ممکن است در کوتاه مدت سقوط کند. تجزیه و تحلیل‌ها از داده‌های CryptoQuant نشان می‌دهد که میزان سپرده خالص کریپتو در صرافی‌ها در مقایسه با میانگین روزهای گذشته بالا بوده است. ذخایر مبادله‌ای آن نیز در حال افزایش بوده که این نشانه‌ای از فشار فروش بالا در بازار است.

علاوه بر این،aSORP  بیت ‌کوین در روزهای گذشته قرمز بوده است، به این معنی که سرمایه‌گذاران بیشتری با سود، ارزهای دیجیتال خود را فروخته‌اند. علاوه بر این، سود و زیان خالص غیر واقعی بیت کوین (NULP) نشان داد که سرمایه‌گذاران در مرحله «باور» هستند، مرحله‌ای که باعث می‌شود انتظار داشته باشند سودهای غیرواقعی بالایی دریافت دارند. همه این معیارها حاکی از یک روند نزولی بیشتر است.

طبق تجزیه و تحلیل‌ها از داده‌های Hyblock Capital، اگر روند نزولی ادامه پیدا کند، قیمت BTC ممکن است به زودی به پایین‌ترین سطح این روزهای خود برسد. هنگامی که بیت کوین به این سطح قیمتی رسید، اگر الگوی صعودی شکل گرفته در نمودار خود را آزمایش کند، شانس بهبودی سریع بالا خواهد بود. با این حال، اگر بیت کوین نتواند این الگو را آزمایش کند، سرمایه گذاران شاهد کاهش قیمت بیشتر بیت کوین خواهند بود.

آیا قیمت بیت کوین به زودی اصلاح می‌شود؟

اثر هاوینگ بر قیمت بیت کوین

اگرچه معیارهای زیادی وجود دارد که سیگنال‌های نزولی را نشان می‌دهند، بیت ‌کوین یک ترفند در آستین خود دارد که می‌تواند به تغییر دادن وضعیت کمک کند. بیت کوین، به‌عنوان پادشاه کریپتوها منتظر رویداد هاوینگ بعدی خود در کمتر از یک هفته دیگر است. رویداد هاوینگ بیت کوین، پاداش استخراج آن را کاهش می‌دهد و این کاهش می‌تواند منجر به افزایش تقاضا برای بیت کوین شود و به افزایش قیمت آن کمک کند. علاوه بر این، هاوینگ می‌تواند احساسات بازار را برای یک روند صعودی در مورد بیت کوین تحریک کند، که به بهبود بیت کوین در روزهای آینده کمک خواهد کرد.

البته به عقیده بسیاری از تحلیل‌گران پیش از آغاز حرکت صعودی، وقوع اصلاح در بازار بیت کوین امری طبیعی است. برخی از افراد استراتژی خود را روی ورود پس از اصلاح بیت کوین و پس از اتجام هاوینگ قرار داده‌اند که استراتژی مناسبی به نظر می‌رسد. با این حال شرایط بیت کوین در این روزها همچنان حساس و پر نوسان دیده می‌شود. در این شرایط بهتر است اگر قصد ورود به بازار را دارید سرمایه خود را در چند مرحله وارد کنید تا بتوانید میانگین خوبی بسازید. 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد