جستجو در بیتفا
  • کاهش هزینه استخراج بیت کوین
  • ارتباط هزینه استخراج بیت کوین با روند بازار
  • تاثیر کاهش هزینه استخراج
هزینه استخراج بیت کوین به کف ۱۰ ماهه خود رسید!

هزینه استخراج بیت کوین به کف ۱۰ ماهه خود رسید!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
۳ دقیقه
۰
۳۹۴
توسط :
کسری جان‌زاده

هزینه استخراج بیت کوین (BTC) با افزایش کارایی و پیشرفت تکنولوژی دستگاه‌های ماینر به پایین ترین حد ده ماهه خود کاهش پیدا کرده است. اکنون استخراج یک بیت کوین هزینه کمتری دارد که می‌تواند به سودآوری این صنعت کمک کند و در عین حال به کاهش تقاضای برق در شبکه نیز یاری برساند. هزینه استخراج یک بیت کوین (BTC) با کارآمدتر شدن سخت افزار ماینینگ به پایین ترین حد ده ماهه خود سقوط کرده است و سختی از زمان اوج خود در ماه می‌6.7 درصد کاهش یافته است.

 

کاهش هزینه استخراج بیت کوین

روز چهارشنبه، استراتژیست‌های JPMorgan به رهبری Nikolaos Panigirtzoglou به سرمایه گذاران گفتند که هزینه‌های تولید بیت کوین از 24000 دلار در ابتدای ژوئن به حدود 13000 دلار کاهش یافته است. به گفته تحلیلگران با استناد به نموداری از Bitinfocharts، این کمترین میزان از سپتامبر 2021 بوده است و در شرایطی است که سختی استخراج از اوج خود یعنی 31.25T به 29.15T کاهش یافته است.

استخراج بیت کوین

زمانی که هزینه‌های تولید بیت کوین پایین باشد به طور بالقوه می‌تواند فشار فروش ماینرها را کاهش دهد و سودآوری را بهبود بخشد. با این حال، طبق گزارش بلومبرگ استراتژیست‌ها همچنان نظر بر نزولی بودن بازار دارند و اظهار داشتند که «کاهش هزینه تولید ممکن است برای چشم انداز آینده قیمت بیت کوین منفی تلقی شود.»

آن‌ها اضافه کردند که هزینه تولید توسط برخی از تحلیلگران به عنوان حد پایین برای محدوده قیمت BTC در بازار نزولی در نظر گرفته می‌شود. چندین تحلیلگر پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت بیت کوین به حدود 13000 دلار کاهش می‌یابد که با کاهش 80 درصدی در دو بازار نزولی قبلی مطابقت دارد. بیت کوین در حال حاضر با قیمتی 70 درصد کمتر از بالاترین رکورد خود در نوامبر معامله می‌شود.

 

ارتباط هزینه استخراج بیت کوین با روند بازار

هزینه تولید بیت کوین درست پس از اوج گرفتن قیمت در آوریل و نوامبر 2021 به اوج خود رسید و اکنون با برگشت بازار کاهش یافته است، بنابراین با وجود اینکه این دو با یکدیگر همبستگی دارند اما در حال حاضر قیمت تولید از حرکت قیمت عقب مانده است. کاهش هزینه تولید همچنین با کاهش مصرف برق مرتبط است.

دانشگاه کمبریج در حال حاضر گزارش می‌دهد که تقاضای برق روزانه برآورد شده شبکه بیت کوین 9.59 گیگاوات است که کاهش 33 درصدی نسبت به ماه گذشته داشته و نسبت به اوج تقاضای سال 2022 که تقریباً 16 گیگاوات در فوریه بود، 40 درصد کاهش یافته است.

استخراج بیت کوین

علاوه بر این، تعداد قابل توجهی از ماینرها سکوهای استخراج قدیمی‌تر و ناکارآمدتر را خاموش کرده‌اند، زیرا به دلیل افزایش قیمت‌های انرژی و سقوط قیمت‌ بیت کوین، استفاده از آن‌ها دیگر به صرفه نیست. به گفته Asicminervalue، دستگاه ماینینگ Bitmain Antminer E9 که به تازگی در این ماه عرضه شده است، یکی از کارآمدترین واحدهای موجود در بازار است، با حداکثر نرخ هش 2.4 گیگا هش در ثانیه با مصرف برق 1920 وات.

از طرف دیگر، ماینرها با افزایش قیمت جهانی انرژی و کاهش قیمت BTC ضربه خورده‌اند. این امر باعث شده است که سودآوری استخراج از ابتدای سال تا کنون 63 درصد کاهش داشته باشد. Bitinfocharts گزارش می‌دهد که سود ماینینگ در حال حاضر در پایین ترین سطح خود از اکتبر 2020 با 0.095 دلار در روز به ازای هر تراهش در ثانیه است.

 

تاثیر کاهش هزینه استخراج

با این حال، کاهش هزینه تولید ممکن است از این سودآوری کم جلوگیری کند و حتی می‌تواند این روند را در ماه‌های آینده معکوس کند. این مسئله می‌تواند یک خبر بسیار مهم برای بیت کوین و طرفدارانش باشد و باید دید پادشاه رمز ارزها چه واکنشی به این مسئله نشان خواهد داد.

 

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. نظرات خود را با ما در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد