جستجو در بیتفا
  • درخواست قاضی برای گفت و گوی SEC و بایننس
  • اتهام کمیسیون بورس و اوراق بهادار به مدیر عامل بایننس
آغاز فرایند توافق SEC و بایننس در مسئله مسدود سازی دارایی‌های این صرافی

آغاز فرایند توافق SEC و بایننس در مسئله مسدود سازی دارایی‌های این صرافی

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
۴ دقیقه
۰
۳۳۶
توسط :
مبین رزمخواه

طبق دستور قاضی رسیدگی به پرونده شکایت SEC علیه بایننس، این دو طرف باید بر سر موضوع مسدودسازی دارایی‌های شعبه آمریکای بایننس باید با یکدیگر گفت و گو کنند و به نتیجه برسند. توافق SEC و بایننس در مسئله مسدود سازی دارایی‌های این صرافی می‌تواند باعث شود تا روند پیشرفت شکایت کمیسیون بورس علیه بایننس کمی مسالمت آمیزتر طی شود. بایننس پس از درخواست SEC از دادگاه برای فریز شدن دارایی‌هایش به دادگاه اعلام کرده بود که این اتفاق اصلاً عادلانه نیست و اگر چنین اتفاقی بیافتد عملاً فعالیتش در این کشور به پایان خواهد رسید. حال گفت و گوهای این دو طرف برای رسیدن به توافق آغاز شده است و با اینکه تنش‌های زیادی در این پرونده وجود دارد به نظر می‌رسد توافق‌هایی در آینده نزدیک بین این دو بر قرار خواهد شد.

 

درخواست قاضی برای گفت و گوی SEC و بایننس

بر اساس گزارشات منتشر شده، قاضی دادگاه اصلی رسیدگی به این پرونده، امی برمن جکسون (Amy Berman Jackson)، از دو طرف خواسته است تا همکاری خود را با یک قاضی دیگر با تمرکز بر مسئله عدم مسدود سازی دارایی‌های بایننس در آمریکا پیگیری کنند. قاضی جکسون معتقد است تعطیلی و مسدود سازی دارایی‌های بایننس نه تنها کمکی به حل شدن مشکل و پیشرفت این پرونده نمی‌کند بلکه پیامدهای مخربی هم برای بازار دارایی‌های دیجیتال به دنبال خواهد داشت.

او خاطر نشان کرد تا زمانی که این دو طرف با قاضی مربوطه درباره درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار مبنی بر فریز کردن دارایی‌های بایننس به نتیجه نرسند، دادگاه نیز حکمی در این باره صادر نخواهد کرد. مهلت اعلام شده برای این دو طرف در این مورد خاص تا 15 ژوئن تعیین شده است. همچنین به ادعای قاضی جکسون، SEC و بایننس فاصله زیادی با هم ندارند و این توافق دور از دسترس نیست.

با این حال اما وکیل اجرایی سابق SEC، جان رد استارک (John Read Stark) در توییتر خود اعلام کرد که فاصله زیادی بین خواسته‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار و بایننس در جلسه استماع دادگاه مشاهده شده که تنش‌های موجود در این پرونده را افزایش داده است. البته او توضیح داد که این مسئله باعث نخواهد شد تا قاضی نتواند دستور سازش صادر کند و نقاط مشترکی نیز در این درگیری وجود دارد.

 

اتهام کمیسیون بورس و اوراق بهادار به مدیر عامل بایننس

در 6 ژوئن و پس از اینکه SEC به چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس این اتهام را وارد کرد که او توانایی دست یابی به وجوه مشتریان در بایننس را دارا است، این کمیسیون درخواست اورژانسی خود مبنی بر مسدود سازی دارایی‌های بایننس در آمریکا را به دادگاه ارسال کرد. طبق ادعای این نهاد، ژائو 12 میلیارد از دارایی‌های بایننس در آمریکا که تحت عنوان Meri Peak نگهداری می‌شده را منتقل کرده است. اما لازم به ذکر است که اطلاعات موثقی درباره وجود داشتن چنین دارایی‌هایی تحت این عنوان و همچنین سندی مبنی بر دست داشتن ژائو در این انتقال وجود ندارد.

پیش از درخواست SEC، بایننس پیشنهادی ارائه کرده بود که در آن دارایی‌های کاربران تا زمان رسیدن به نتیجه نهایی به چند کیف پول خاص که تحت کنترل تیم مخصوصی از فعالان در بایننس باشد منتقل شود تا هم ردیابی وجوه آن آسان باشد و هم فعالیت بایننس بدون مشکل ادامه پیدا کند. این درخواست مخالفت SEC را در پی داشت و در دادگاه هم ارائه نشد، چون که این کمیسیون معتقد بود این دارایی‌ها باید در جایی خارج از کنترل ژائو نگهداری شوند.

SEC vs Zhao

البته در یادداشت مشترکی که توسط شعبه آمریکایی بایننس و ژائو در واکنش به درخواست محدود کردن دارایی‌های این صرافی منتشر شد، هر دو آن‌ها هر گونه سوء استفاده از وجوه مشتریان را رد کردند. در بیانیه آن‌ها آمده است که SEC نمی‌تواند حتی یک مورد سوء استفاده از دارایی‌های مشتریان را اثبات کند و ادعایش بی اساس است.

علاوه بر مواردی که به آن پرداختیم، کمیسیون بورس و اوراق بهادار از بایننس آمریکا خواسته است که صورت حسابی از هزینه‌های تجاری و کارمزدهای دریافتی به دادگاه ارائه دهد تا این نهاد دولتی آشنایی بیشتری با فعالیت‌های بایننس پیدا کند. این درخواست توسط دادگاه مورد تایید قرار گرفت و بایننس موظف شد تا گزارش حسابداری خود در این مورد را به دادگاه ارائه دهد.

در اوایل این ماه شکایت SEC علیه بایننس علاوه بر اینکه باعث ریزش بازار شد، موجی از نارضایتی کاربران کریپتویی را نیز به دنبال داشت. بسیاری از کاربران و فعالان بازار رمز ارزها معتقدند سیاست‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ضربه بزرگی به اقتصاد این کشور وارد می‌کند و جایگاه ایالات متحده را در میان کشورهای بزرگ پیشرو در صنعت کریپتو متزلزل خواهد کرد. تا کنون مسئله "معامله اوراق بهادار ثبت نشده" مهم‌ترین دلیل شکایت SEC از صرافی بایننس و کوین بیس عنوان شده است و باید دید در نهایت کدام یک از این دو طرف می‌توانند در دادگاه پیروز شوند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد