جستجو در بیتفا
  • نوسانات بیت کوین و آلت کوین‌ها همچنان ادامه دارد
  • عملکرد ضعیف آلت‌کوین‌های لایه ۱ و هوش مصنوعی
  • رشد دامیننس بیت کوین در آستانه هاوینگ
رشد دامیننس بیت کوین با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ

رشد دامیننس بیت کوین با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
۴ دقیقه
۰
۱۹۵
توسط :
مبین رزمخواه

در حالی که کمتر از ۴۸ ساعت تا هاوینگ بعدی بیت کوین باقی مانده است، شاهد رشد دامیننس بیت کوین و تقلاهای آن در محدوده ۶۱ هزار دلار هستیم. بازار کریپتو روزهای پر نوسانی را تجربه کرده است و همچنان این نوسانات ادامه دارد. رویداد هاوینگ به اعتقاد بسیاری موجب ارزشمندتر شدن بیت کوین خواهد شد. اما قبل از رسیدن به آن زمان شاهد اصلاح‌های مکرر از بیت کوین خواهیم بود. در این سری مقالات از اخبار بیت کوین به رشد دامیننس بیت کوین در آستانه هاوینگ می‌پردازیم و ابعاد مختلف آن را مرور می‌کنیم؛ تا انتهای این مقاله با بیتفا همراه باشید.

 

نوسانات بیت کوین و آلت کوین‌ها همچنان ادامه دارد

در روزهای گذشته نوسانات بازار کریپتو رو به افزایش بود و برخی از ارزهای دیجیتال ریزش‌های زیادی تجربه کردند. بیت کوین و آلت کوین‌ها با افت ارزش قابل توجهی مواجه شدند. برخی از آلت کوین‌ها در حوزه‌های به خصوص شاهد ریزش‌های بیشتری نسبت به بیت کوین بودند و عملکرد ضعیف‌تری داشتند. در حال حاضر بیت کوین در محدوده ۶۰۹۰۰ دلار معامله می‌شود و در ساعات گذشته به زیر ۶۰ هزار دلار نیز رفته است. در تصویر پایین نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته را مشاهده می‌کنید:

نمودار قیمت بیت کوین

در حالی که شمارش معکوس برای هاوینگ بیت کوین در حال انجام است، دامیننس و سلطه اولین ارز دیجیتال بر بازار نیز در حال افزایش است. شاخص CoinDesk20 که میانگین قیمت ۲۰ ارز دیجیتال برتر بازار را دنبال می‌کند امروز با ۳.۳ درصد کاهش به ۲۱۲۵ رسیده است.

در این میان آلت کوین‌های لایه 1 و هوش مصنوعی که انتظار می‌رفت بتوانند شرایط بهتری داشته باشند، عملکرد ضعیف‌تری به ثبت رساندند. در قسمت بعدی این مقاله برای از آلت کوین‌هایی که دچار افت ارزش شدند را مرور می‌کنیم.

 

عملکرد ضعیف آلت‌کوین‌های لایه ۱ و هوش مصنوعی

با اینکه بیت کوین با چالش‌ها و اصلاحات زیادی مواجه شده است، در حال حاضر آلت کوین‌های لایه ۱ عملکرد ضعیف‌تری را به ثبت رساندند. آلت کوین‌های مهمی مانند ارز دیجیتال سولانا در هفته گذشته بیش از ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست دادند. رمز ارز اولانچ حدود ۲۶ درصد، ارز دیجیتال کاردانو ۲۳ درصد و فایل کوین ۳۰ درصد با افت قیمت مواجه شدند.

ریزش آلت کوین ها

رمز ارزهای حوزه هوش مصنوعی که زمانی گل سر سبد بازار کریپتو به شمار می‌رفتند، اکنون عملکرد چندان جالبی ندارند و اوضاعشان خوب نیست. ارز دیجیتال RNDR حدود ۱۳ درصد و توکن پلتفرم Fetch.AI با ریزش ۲۴ درصدی دست و پنجه نرم می‌کنند.

با این شرایط رشد دامیننس بیت کوین اتفاقی قابل پیش بینی است. پس از ثبت سقف تاریخی جدید توسط بیت کوین بسیاری امیدوار بودند تا شاهد آلت سیزن باشیم اما اکنون رشد دامیننس اوضاع را تغییر خواهد داد. در بخش بعدی سعی می‌کنیم اطلاعات بیشتری در مورد رشد دامیننس بیت کوین ارائه کنیم.

 

رشد دامیننس بیت کوین در آستانه هاوینگ

همه این مواردی که تا کنون به آن اشاره کردیم منجر به رشد دامیننس بیت کوین بر بازار کریپتو شده است. سلطه بیت کوین به معامله‌گران کمک می‌کند تا وضعیت بازار و تأثیر بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بر روند آلت‌کوین‌ها را بهتر بسنجند. سلطه بیت کوین در حال حاضر ۵۵.۱۹ درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است. این شاخص حدود ۱.۳۵ درصد نسبت به هفته گذشته و ۲.۵ درصد نسبت به ماه گذشته افزایش پیدا کرده است.

رشد دامیننس بیت کوین در آستانه هاوینگ

در همین زمان میزان جست و جوی هاوینگ بیت کوین (BTC Halving) در گوگل رکورد جدیدی به ثبت رسانده است. میزان علاقه به کسب اطلاعات در مورد این اتفاق از آنچه که قبل از هاوینگ گذشته بیت کوین در سال ۲۰۲۰ رخ داده بود بسیار بیشتر است. بر اساس اطلاعات و تحلیل داده‌های سرچ گوگل، رویداد هاوینگ بیت کوین اکنون علاقه‌مندان بیشتری نسبت به اتریوم یا سولانا پیدا کرده است. با توجه به اثرگذاری بالای رویداد هاوینگ بر بازار و همچنین درآمد ماینرها، دنبال کردن اخبار و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن کاملاً طبیعی است.

در نهایت باید به این مسئله اشاره کنیم که شرایط بازار اکنون با نوسانات بالا و بعضاً غیرقابل پیش‌بینی همراه است. توصیه ما این است که تا مشخص شدن روند بعدی بیت کوین پس از هاوینگ اقدام به باز کردن معامله نکنید و یا ریسک معاملات خود را تا حد ممکن کاهش دهید. در این مواقع مدیریت سرمایه بسیار کمک کننده است و می‌تواند نظم بسیار خوبی به مدل فعالیت شما در بازار بدهد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد