جستجو در بیتفا
  • چه زمان بهترین موقع برای فروش توکن‌های ایردراپ شده است؟
چه موقع بهترین زمان برای فروش توکن‌های ایردراپ شده است؟

چه موقع بهترین زمان برای فروش توکن‌های ایردراپ شده است؟

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
۲ دقیقه
۰
۲۸۲
توسط :
علی ابراهیمی

داده‌های اخیر جمع‌آوری شده توسط وب‌سایت کوین گکو نشان می‌دهد در نیمی از موارد، هولد توکن‌های ایردراپ شده برای بیش از 14 روز فرصت کاربران برای فروش در زمان اوج قیمت را از بین می‌برد و بهترین زمان برای فروش همان دو هفته ابتدایی است.

به نقل از کوین تلگراف، از سال 2020 تعداد ایردراپ‌های ارز دیجیتال به طور قابل توجهی افزایش یافته است. ایردراپ شیوه‌ای تبلیغاتی است که پروژه‌های ارز دیجیتال با کمک آن کاربران را به خود جذب و در ازای آن بخشی از توکن‌های پروژه را بین آنها توزیع می‌کنند.

این فرآیند در طول سال‌های اخیر بسیار پرطرفدار شده و شکار ایردراپ‌های مختلف به شغل اصلی برخی از کاربران تبدیل شده است. جالب است بدانید در ایردراپ ژوپیتر که اوایل ماه فوریه انجام شد، یک سرمایه‌گذار هفده ساله ارز دیجیتال مدعی شد بیش از 1 میلیون دلار از این ایردراپ درآمد کسب کرده است.

البته باید توجه داشت محبوبیت بالای ایردراپ‌ها می‌تواند به کلاهبرداری از کاربران و خالی شدن کیف پول آنها منجر شود. در حال حاضر هرروز لینک‌های مختلفی در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان ایردراپ‌های مختلف منتشر می‌شود که برخی از آنها می‌توانند به فیشینگ کاربران منجر شوند.

چه زمان بهترین موقع برای فروش توکن‌های ایردراپ شده است؟

اما چه زمانی بهترین موقع برای فروش توکن‌های ایردراپ شده است؟ بر اساس گزارش اخیر وب‌سایت کوین گکو، در 4 سال گذشته تقریبا نیمی (46%) از 50 توکن ایردراپ شده برتر از جمله سرویس نام اتریوم، بلر و لوکس ریر در دو هفته ابتدایی به اوج قیمت خود رسیده‌اند.

بهترین زمان برای فروش ایردراپ

در این گزارش آمده است:

قیمت توکن 23 تا از 50 ایردراپ بزرگ (46%) در دو هفته اول به اوج خود رسیده است.

در میان سایر توکن‌هایی که در دو هفته اول عرضه اوج خود را ثبت کرده‌اند نام‌های معروفی از جمله مانتا نتورک، انکر پروتکل و توکن قهرمانان ماویا به چشم می‌خورد.

در حالی که قیمت توکن برخی از پروژه‌ها در عرض چند روز به اوج خود رسید، تنها یک توکن از 50 توکن ایردراپ شده برتر در چهار سال گذشته به بیش از یک سال زمان احتیاج داشت تا رکورد خود را بشکند.

بر اساس این گزارش، قیمت آپتیمیزم یک سال و هفت ماه بعد از عرضه به بالاترین سطح خود رسیده است. اما در سمت دیگر، SWEAT و WEN به ترتیب 2 و سه روز بعد از ایردراپ به اوج خود رسیدند.

با این حال توجه به این نکته ضروری است که فشار فروش قابل توجه در مدت کوتاهی پس از ایردراپ می‌تواند قیمت را به طور چشمگیری کاهش دهد. به عنوان مثال، قیمت توکن استارک نت تنها چند روز پس از عرضه بیش از 60% کاهش یافت و به زیر 2 دلار رسید. تحلیلگران معتقدند فشار فروش سرمایه‌گذاران دلیل اصلی این ریزش بوده است.

علاوه بر این، مشکلات فنی که در طول کلیم کردن (دریافت) ایردراپ‌ها ممکن است رخ دهد می‌تواند اعتماد کاربران به پروژه را از بین ببرد و آنها را به سمت فروش توکن‌ها سوق دهد.

در ماه مارس سال گذشته، در برهه‌ای تعداد توکن‌های آربیتروم منتقل شده به صرافی‌ها 150% بیشتر از توکن‌های برداشت شده بود، اتفاقی که به ریزش قابل توجه قیمت منجر شد. بسیاری از کاربران در آن زمان علت فروش خود را اختلال شبکه در زمان کلیم کردن ایردراپ عنوان کردند.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد