جستجو در بیتفا
  • پروپوزال حاکمیتی جدید یونی سواپ
  • زیردامنه‌های ENS برای یونی سواپ
پروپوزال حاکمیتی جدید یونی سواپ منتشر شد؛ رشد 70 درصدی قیمت UNI

پروپوزال حاکمیتی جدید یونی سواپ منتشر شد؛ رشد 70 درصدی قیمت UNI

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
۱ دقیقه
۲
۳۵۴
توسط :
علی ابراهیمی

بنیاد یونی سواپ شب گذشته پروپوزال حاکمیتی جدیدی را به اشتراک گذاشت که بر اساس آن، کارمزد این پروتکل بین هولدرهای UNI که توکن‌های خود را استیک یا دلیگیت (Delegate) کرده‌اند، توزیع می‌شود. به دنبال این خبر، قیمت توکن UNI بیش از ۷۰٪ افزایش یافت و به اوج ۲ ساله خود رسید.

پروپوزال حاکمیتی جدید یونی سواپ

به نقل از کریپتو نیوز، ارین کوئن (Erin Koen)، سرپرست بنیاد یونی سواپ اوایل روز گذشته خاطرنشان کرد رای‌گیری اسنپ شات برای این پروپوزال در تاریخ ۱ مارس ۲۰۲۴ (۱۱ اسفند) انجام خواهد شد و رای‌گیری آنچین ۷ روز بعد در تاریخ ۸ مارس (۱۸ اسفند) انجام خواهد گرفت.

کوئن در این رابطه می‌گوید:

ما معتقدیم هولدرهای UNI تشویق خواهند شد تا نمایندگانی را انتخاب کنند که رای آنها و تعاملشان با این پروتکل، منجر به رشد و موفقیت یونی سواپ می‌شود.

واکنش توکن UNI به این خبر بسیار مثبت بود و بلافاصله ۱۵٪ افزایش یافت. اما صعود اینجا متوقف نشد و در ادامه قیمت یونی سواپ با بیش از ۷۰٪ افزایش به ۱۲.۷۳ دلار رسید که بالاترین قیمت از ژانویه ۲۰۲۲ است.

نمودار یونی سواپ

پروپوزال حاکمیتی اخیر برای تقویت و بهبود ساختار حاکمیتی صرافی یونی سواپ طراحی شده است و در صورت تایید، اتفاق کلیدی برای این صرافی غیرمتمرکز خواهد بود.

یونی سواپ قبلا هم پیشنهادی برای توزیع کارمزدها ارائه کرده بود. بر اساس پروپوزالی که در ماه ژوئن سال گذشته ارائه شد، یونی سواپ قرار بود کارمزدها را برای تعدادی از استخرهای نقدینیگ خود فعال کند و بخشی از این درآمد را به هولدرهای توکن UNI اختصاص دهد. با این حال این پروپوزال توسط جامعه حاکمیتی یونی سواپ رد شد. این صرافی همچنین در ماه اکتبر کارمزد 0.15 درصدی را برای تراکنش‌های مربوط به ارزهایی از جمله اتریوم و USDC اعمال کرد.

در صورتی که جامعه حاکمیتی یونی سواپ به پروپوزال جدید رای مثبت دهد، جمع‌آوری خودکار و بی‌محدودیت کارمزدهای این صرافی غیرمتمرکز تسهیل خواهد شد و به دنبال آن رقم جمع‌آوری شده بین هولدرهای UNI که توکن خود را استیک یا دلگیت کرده‌اند توزیع خواهد شد.

زیردامنه‌های ENS برای یونی سواپ

پروپوزال جدید حاکمیتی یونی سواپ در حالی مطرح می‌شود که این صرافی به تازگی با استفاده از سرویس نام اتریوم (ENS)، زیر دامنه‌های «Uni.eth» را برای کاربران خود عرضه کرده است. با استفاده از این زیردامنه‌ها، کاربران می‌توانند به جای آدرس‌های هگزادسیمال پیچیده اتریوم، از اسامی ساده و قابل فهم برای دریافت ارزهای دیجیتال و ساخت پروفایل وب 3 استفاده کنند. در حال حاضر کاربران می‌توانند دامنه Uni.eth خود را به صورت رایگان از طریق اپلیکیشن موبایل یونی سواپ دریافت نمایند.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد