جستجو در بیتفا
  • پیشینه پروژه Worldcoin
  • راه‌اندازی ابزار تبدیل متن به ویدیو توسط Sora
  • فعالیت نهنگ و افزایش قیمت WLD در پی آن
  • اپراتورهای جهانی Orb و راه اندازی WLD
  • سخن پایانی، آیا Worldcoin به 5.29 دلار می‌رسد؟
رالی قیمت ورلدکوین (WLD) و افزایش 90 درصدی آن با راه‌اندازی OpenAi Sora

رالی قیمت ورلدکوین (WLD) و افزایش 90 درصدی آن با راه‌اندازی OpenAi Sora

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
۳ دقیقه
۰
۲۹۵
توسط :
رومینا میرفتاحی

قیمت Worldcoin رالی قابل توجهی را تجربه کرده و طی هفته گذشته 90 درصد افزایش یافته است. این افزایش قیمت با راه اندازی OpenAi Sora توسط سام آلتمن نیز مصادف شد. برخی صاحب‌نظران افزایش قیمت را عمدتاً به فعالیت قوی نهنگ نسبت داده‌اند، نهنگ حجم قابل توجه 2.09 میلیون توکن خود را از صرافی بایننس بیرون کشید که این عقب‌نشینی باعث افزایش 25 درصدی قیمت ورلد کوین شد.

پیشینه پروژه Worldcoin

پروژه ورلد کوین که توسط سام آلتمن ، الکس بلانیا و ماکس نودنتستر تأسیس شده است، با توکن بومی WLD ارائه می‌شود. ورلد کوین به عنوان یک راه حل بلاکچین به منظور حفظ حریم خصوصی کاربران که با اسکن عنبیه چشم عمل می‌کند، قصد دارد در آینده نزدیک به عنوان بزرگترین شبکه مالی جهان نیز شناخته شود. توسعه اولیه پروژه Worldcoin توسط Tools for Humanity (TFH) و سایر شرکا تحقق یافت. جالب است بدانید ورلد کوین بیش از 250 میلیون دلار از بودجه خود را از طریق سرمایه گذارانی مانند A16Z ، Khosla Ventures ، Bain Capital Crypto ، Blockchain Capital و Tiger Global جمع آوری کرده است.

راه‌اندازی ابزار تبدیل متن به ویدیو توسط Sora

اخیراً شایعات بسیاری در مورد اینکه چگونه جدیدترین پروژه OpenAI، یعنی همان Sora، ممکن است بر ورلد کوین تأثیر بگذارد، وجود دارد. Sora یک فناوری پیشرفته هوش مصنوعی است که می‌تواند فیلم‌های واقعی را از طریق پیام‌های متنی بسازد. این پروژه توجه زیادی را به خود جلب کرده است؛ زیرا می‌تواند تحولی بزرگ در حوزه تولید محتوا ایجاد کند.

ورلد کوین پس از معرفی Sora، که توسط سام آلتمن توسعه یافته بود، افزایش قابل توجهی را تجربه کرد و به 4.40 دلار رسید. دخالت آلتمن، که با پروتکل هویت دیجیتال Worldcoin و شرکت مشهور هوش مصنوعی سیلیکون ولی OpenAI مرتبط است، به افزایش احساسات صعودی در میان دلالان WLD کمک کرده است. در نتیجه، حجم معاملات برای این ارز دیجیتال در یک بازه زمانی 24 ساعته بیش از 281 درصد افزایش یافت. با اینکه آلتمن، بنیانگذار Tools For Humanity، نقشی اساسی در ایجاد ورلد کوین ایفا کرده است اما شایان ذکر است که Sora به‌تنهایی و بدون در نظر گرفتن وابستگی‌اش به آلتمن، پیوند مستقیمی با ارز دیجیتال WLD ندارد.

فعالیت نهنگ و افزایش قیمت WLD در پی آن

کیف پول نهنگ، 2.09 میلیون توکن WLD را به ارزش 5.82 میلیون دلار از Binance پس گرفت. این عقب نشینی منجر به افزایش 25 درصدی قیمت WLD شد و دارایی‌های نهنگ را به 8.03 میلیون دلار افزایش داد. همین افزایش قیمت ورلد کوین (WLD) در میان حواشی پیرامون هوش مصنوعی، توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده‌است.

داده های تکنیکی مرتبط با ورلد کوین

اپراتورهای جهانی Orb و راه اندازی WLD

از زمان راه‌اندازی این پروژه در جولای 2023، این پروتکل عمدتاً به دلیل نگرانی‌های پیرامون حفظ حریم خصوصی، در برخی حوزه‌های قضایی با مخالفت‌هایی مواجه شد.

اندکی پس از راه اندازی WLD ، کنیا ثبت نام Orb را به حالت تعلیق درآورد، علیرغم اینکه در ابتدا یکی از اولین کشورهایی بود که توسط Tools For Humanity به عنوان پایگاه کاربر مورد هدف قرار گرفته بود، اما پشیمان شد. این اقدام به دلیل عدم اطمینان به امنیت راه‌اندازی شناسه‌ها روی زنجیره آلتمن بود. تنها کنیا نبود که از این بابت نگران بود، تنظیم کننده‌های فرانسوی نیز دغدغه مشابهی داشتند و شروع به تحقیق در این مورد کردند. با این حال، Worldcoin به گسترش خود در مناطق دیگر مانند شیلی در آمریکای جنوبی ادامه داد.

بنیاد ورلدکوین به اپراتورهای Orb به جای USDC توکن WLD پرداخت می‌کند. این اپراتور قبلا پرداخت‌ها را در USDC استیبل کوین Circle دریافت می‌کرد، اما با تغییراتی که در اکتبر سال گذشته اعلام شد، تمام عملیات خود را به پرداخت‌های WLD تغییر داد. سنگاپور به عنوان یک کشور آسیایی با پذیرفتن دستگاه‌های سخت‌افزاری Orb به ورلد کوین اجازه می‌دهد داده‌های شرکت‌کنندگان جدید در بازار آسیا را جمع‌آوری کند.

سخن پایانی، آیا Worldcoin به 5.29 دلار می‌رسد؟

در تحلیل ورلد کوین 29 بهمن" شاهد رشد چشمگیر قیمت ارز WLD هستیم. به نظر می‌رسد Worldcoin پس از 77 درصد افزایش پنج روزه، در آستانه دستیابی به موفقیت قرار دارد. ورلد کوین به سطح مقاومت هفتگی 4.35 دلار نزدیک می‌شود. اگر بالاتر از این سطح بسته شود، WLD ممکن است به بالاترین حد خود یعنی 5.29 دلار برسد.

صعود ناگهانی Worldcoin و حضور شخصیتی مثل سام آلتمن در ابزارهای ایجاد محتوای هوش مصنوعی محور، نشان‌دهنده پتانسیل بالای این پروژه است. بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند Worldcoin با رویکرد منحصر به فرد خود در تأیید هویت و تأثیر قابل توجهی که در فضای رمزنگاری دارد مثل انقلابی در چشم انداز ارزهای دیجیتال و فناوری است.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد