جستجو در بیتفا
  • TVL سولانا
  • تاثیر احساسات بازار بر عملکرد شبکه سولانا
  • وضعیت فروش NFT
  • وضعیت قیمت سولانا
آیا اکوسیستم سولانا از شکست‌ اخیر جان سالم به در برده است؟

آیا اکوسیستم سولانا از شکست‌ اخیر جان سالم به در برده است؟

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
۳ دقیقه
۰
۲۷۷
توسط :
رومینا میرفتاحی

قطعی اخیر در اکوسیستم Solana، بین شکاکان بازار نگرانی‌هایی در مورد نحوه برخورد شبکه سولانا با این مسئله ایجاد کرد اما سولانا از این شکست نیز جان سالم به در برد. بسیاری از افراد خرابی اخیر سولانا را چالشی بزرگ می‌دیدند که گذر از آن ساده به‌نظر نمی‌رسید اما سولانا بار دیگر انعطاف پذیری فوق العاده خود را ثابت کرد و جای تردید باقی نگذاشت. با وجود رشد TVL که منعکس کننده قدرت مالی این شبکه بود و همینطور افزایش قیمت SOL، اما همچنان احساسات پیرامون این شبکه چندان مثبت نیست.

TVL سولانا

در میان تردیدهایی که متوجه سولانا بود، اکوسیستم سولانا انعطاف پذیری فوق العاده‌ای از خود نشان داده است و به نظر می‌رسد که این شبکه همواره در حال رشد است. در آخرین به‌روزرسانی‌ها، TVL (مجموع دارایی قفل شده) که در هر دو واحد USD و SOL اندازه‌گیری می‌شود، از نوامبر سال 2022 به اوج خود رسیده، داده‌های اخیر از سایت‌های معتبر نیز نشان می‌دهد که سولانا از رکورد TVL قبلی خود از اول ژانویه گذشته است. این داده‌ها نشان‌دهنده عملکرد قوی این شبکه با چالش‌های اخیر هستند.

نمودار رشد TVL

طبق نمودار DeFiLlama، افزایش TVL نه تنها منعکس کننده قدرت مالی شبکه است، بلکه آمادگی سولانا را برای توسعه و گسترشِ بیشتر نشان می‌دهد.

تاثیر احساسات بازار بر عملکرد شبکه سولانا

علیرغم رشد TVL که پیش تر به آن پرداختیم، همچنان حواشی بسیاری پیرامون شبکه سولانا در جریان است و احساسات کلی بازار نسبت به این شبکه چندان مثبت نیست. به طور کلی این احساسات منفی از جانب جامعه می‌تواند تأثیرات مخربی بر چشم انداز آینده سولانا داشته باشد و به کاهش جریان سرمایه گذاری و برداشت وجوه ‌ختم شود. علاوه بر این، شایعات منفی‌ای که اخیراً در بازار پیچیده ممکن است منجر به از بین رفتن اعتماد کاربران شده و باعث شود در مشارکت خود تجدید نظر کنند و حتی کاربران جدید را از پیوستن به اکوسیستم منصرف کند.

علاوه بر این، سولانا از ضعف سیستم پشتیبانی جامعه رنج می‌برد و عدم تمایل توسعه دهندگان به توسعه پلتفرم می‌تواند مانع از توانایی سولانا در پرورش یک اکوسیستم فعال شود.

نمودار SOL، طبق داده‌های Santiment

وضعیت فروش NFT

احساسات منفی بازار حتی بر فروش NFT در سولانا نیز تأثیر گذاشته است. کاهش علاقه به NFTها می‌تواند تأثیر منفی بیشتری بر شبکه داشته باشد و تأثیرات نامطلوبی بر قیمت سولانا بگذارد. طی ماه گذشته شاهد کاهش شدید فروش NFT  در شبکه سولانا بودیم.

وضعیت اخیر فروش NFTها در شبکه سولانا 

وضعیت قیمت سولانا

با این وجود، قیمت SOL رشد کرده است. در زمان نوشتن این نقاله در تاریخ بیست و یکم بهمن ماه، SOL با قیمت 105.09 دلار معامله می‌شود که در یک روز گذشته 2.8 درصد رشد داشته است. با این حال، حجم معاملات سولانا از 3.91 میلیارد به 1.91 میلیارد کاهش یافته است.

نمودار وضعیت قیمت سولانا


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد