جستجو در بیتفا
  • کاهش عرضه DAI
  • تأثیر کاهش عرضه DAI بر MKR
عرضه DAI به 4 میلیون کاهش یافته است - تأثیر آن بر MKR چیست؟

عرضه DAI به 4 میلیون کاهش یافته است - تأثیر آن بر MKR چیست؟

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
۲ دقیقه
۰
۳۵۶
توسط :
رومینا میرفتاحی

رمز ارز MKR توکن بومی پلتفرم میکر است و در کنار استیبل کوین DAI که یک استیبل کوین غیرمتمرکز تحت شبکه اتریوم می‌باشد، در پلتفرم میکر فعالیت می‌کند. استیبل کوین DAI از ابتدای ماه مارس شاهد کاهش عرضه بوده و اخیراً عرضه DAI به پایین ترین حد خود رسیده است. سوالی که مطرح می‌شود این است که تاثیر کاهش عرضه DAI بر MKR چیست؟

کاهش عرضه DAI

بر اساس داده های به دست امده از MakerBurn، عرضه استیبل کوین غیرمتمرکز DAI به پایین ترین حد خود رسیده است.عرضه این استیبل کوین اکنون روی 4.42 میلیون DAI قرار دارد که کمترین حد آن از آگوست 2023 تا به اکنون می‌باشد.

طبق داده‌های DefiLlama، در هشت روز گذشته، TVL بخش DeFi از 87 میلیارد دلار به 99 میلیارد دلار افزایش یافته است.

هنگامی که ارزش دارایی‌های پشتیبان DAI کاهش می‌یابد، نرخ بهره DAI در MakerDAO افزایش می‌یابد و هزینه وام گرفتن بالا می‌رود. هزینه بالای وام گرفتن، وام گیرندگان جدید را از جستجوی وام در پلتفرم منصرف می‌کند و وام گیرندگان فعلی را وادار می‌کند تا بدهی‌های خود را به سرعت بازپرداخت کنند تا از نرخ‌ بهره‌های بالاتر جلوگیری کنند.همه این‌ها در نهایت منجر به کاهش عرضه کلی DAI می‌شود. بنابراین، کاهش اخیر عرضه DAI ممکن است به دلیل کاهش عمومی علاقه به جستجوی وام استیبل کوین در MakerDao باشد. اما هنوز جواب سوالمان را نگرفتیم؛ تاثیر کاهش عرضه این استیبل کوین چه تاثیری بر توکن بومی پلتفرم میکر دارد؟

تأثیر کاهش عرضه DAI بر MKR

همانطور که پیش‌تر نیز گفتیم رمز ارز MKR در کنار استیبل کوین DAI که تحت شبکه اتریوم است، در پلتفرم میکر فعالیت می‌کند. برای بسیاری از فعالان حوزه کریپتو سوال است که تحت تاثیر کاهش عرضه DAI، چه بر سر MKR خواهد آمد. جالب است بدانید علیرغم کاهش عرضه DAI، رشد عمومی بازار منجر به رشد ارزش MKR شده است. طبق داده‌های سایت معتبر CoinMarketCap، در زمان نوشتن این مقاله در بیستم اسفند ماه، این آلت‌کوین با قیمت 2367 دلار مبادله شد که بالاترین سطح قیمت آن از آوریل 2022 است. البته ارزیابی حرکات قیمت توکن در نمودار یک روزه، احتمال عقب‌نشینی کوتاه‌مدت را نشان می‌دهد.

شاخص نوسانگر عالی AO

به تصویر بالا دقت کنید. در حالی که قیمت MKR به بالاترین حد دو سال اخیر رسیده است، شاخص نوسانگر عالی (AO) آن در هفته گذشته به نوارهای قرمز رنگ رو به بالا بازگشته است و بازگشت نوارهای قرمز به سمت بالا، نشان دهنده سیگنال نزولی است بدان معنا که روند صعودی ممکن است پایدار نباشد و به احتمال قوی به زودی شاهد عقب نشینی این رمزارز خواهیم بود.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد