جستجو در بیتفا
  • رکورد جدید حجم معاملات یونی سواپ
  • نگاهی به تاریخچه حجم معاملات صرافی یونی سواپ
  • مقایسه حجم معاملات یونی سواپ با دیگر صرافی‌های متمرکز
ثبت رکورد تاریخی در حجم معاملات صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ

ثبت رکورد تاریخی در حجم معاملات صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
۳ دقیقه
۰
۱۲۲
توسط :
مبین رزمخواه

صرافی یونی سواپ (Uniswap) محبوب‌ترین صرافی غیر متمرکز (DEX) در فضای کریپتو است و اخیراً توانسته رکورد جدیدی را در زمینه حجم معاملات به ثبت برساند. در سال‌های اخیر فشار نهادهای نظارتی باعث شد تا معامله در دکس‌ها رونق خاصی به خود بگیرد. صرافی یونی سواپ پیشرفت بسیار زیادی در این سال‌ها به ثبت رساند و توانست با ارائه امکانات جذاب، بخش بسیار زیادی از نیازهای کاربران و معامله‌گران بازار کریپتو را فراهم کند. در این مقاله رکورد جدید حجم معاملات یونی سواپ را مورد بررسی قرار می‌دهیم و ابعاد آن را مرور خواهیم کرد. تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید.

 

رکورد جدید حجم معاملات یونی سواپ

 صرافی یونی سواپ اکنون به عنوان بزرگ‌ترین صرافی غیرمتمرکز بازار کریپتو شناخته می‌شود. در این صرافی طیف گسترده‌ای از خدمات مورد نیاز معامله‌گران در دسترس است و به سادگی می‌توانید در دنیایی غیرمتمرکز فعالیت‌های مالی خود را پیش ببرید.

حجم معاملات یونی سواپ از زمان راه اندازی، در مجموع از ۲۵۰ میلیارد دلار فراتر رفته است و این یک رکورد تاریخی و نقطه عطف مهمی برای آن محسوب می‌شود. یونی سواپ در ابتدا تنها روی شبکه اتریوم قرار داشت اما اکنون امکان خرید و فروش در شبکه‌های لایه ۲ مانند شبکه بیس (Base)، پالیگان، آپتیمیزم، آربیتروم، اولانچ و بایننس اسمارت چین (BSC) را نیز در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

حجم معاملات یونی سواپ

در سال گذشته حجم معاملات انباشته این صرافی از ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت. اکنون حجم معاملات آن در حالی به ۲۵۰ میلیارد دلار رسیده که محدوده ۲۰۰ میلیارد دلاری را در فوریه، حدود دو ماه قبل تصاحب کرده بود. این آمار نشان دهنده سرعت بالای رشد این پلتفرم است که می‌تواند در آینده افزایش بیشتری نیز تجربه کند.

در بخش بعدی نگاهی به تاریخچه حجم معاملات در صرافی یونی سواپ خواهیم داشت و روندی که تا کنون طی کرده است را مرور می‌کنیم.

 

نگاهی به تاریخچه حجم معاملات صرافی یونی سواپ

موج صعودی بازار کریپتو در سال 2021 باعث شد تا تعداد زیادی از افراد با این بازار آشنا شوند. آشنایی بیشتر افراد منجر به استفاده از ابزارهای تخصصی‌تر مانند دکس‌ها شد و یونی سواپ به عنوان بزرگ‌ترین صرافی غیر متمرکز بازار کریپتو توانست حجم زیادی از دارایی‌های معامله‌گران را به خود جذب کند. پس از آن اما این روند رو به رشد با افت مواجه شد.

بین دسامبر 2022 تا ژانویه 2023 حجم معاملات یونی سواپ به زیر 400 میلیون دلار رسید. در مقایسه با بایننس به عنوان بزرگ‌ترین صرافی متمرکز دنیای کریپتو که همیشه حجم معاملات روزانه بیش از 1 میلیارد دلاری را تجربه می‌کند، یونی سواپ در آن روزها شرایط چندان خوبی نداشت.

با انتشار اخبار مثبت در مورد صندوق‌های ETF بیت کوین و ایجاد یک روند صعودی در بازار کریپتو در سال 2023، حجم روزانه یونی سواپ تا بیش از 2 میلیارد دلار نیز افزایش یافت. سپس در مارس 2024 رشد شگفت انگیزی در بازار معاملات یونی سواپ به ثبت رسید و حجم معاملات 5 میلیاردی را تجربه کرد.

اکنون که در نیمه دوم آوریل هستیم حجم معاملات یونی سواپ با کاهش نسبتاً قابل توجهی به 1.6 میلیارد دلار رسید. با این حال این رقم بسیار بیشتر از سال گذشته است و رشد قابل توجه بازار دکس را نشان می‌دهد. در قسمت بعد نگاهی به حجم معاملات سایر پلتفرم‌های معاملاتی غیر متمرکز خواهیم داشت و آن‌ها را مقایسه می‌کنیم.

حجم معاملات یونی سواپ

 

مقایسه حجم معاملات یونی سواپ با دیگر صرافی‌های متمرکز

صرافی یونی سواپ تسلط بسیار بالایی روی بخش معاملات غیرمتمرکز در بازار ارز دیجیتال دارد. این پلتفرم به تنهایی حدود 30 درصد از کل حجم معاملات را به خود اختصاص داده است. با مبنا قرار دادن اطلاعات فعلی و بدون در نظر گرفتن تاریخچه، یونی سواپ با در اختیار داشتن 1.6 میلیارد دلار حجم معاملات، فاصله‌ای دوبرابری با صرافی رایدیوم (Raydium) دارد که حجم معاملاتش در محدوده 800 میلیون دلار است. پس از آن صرافی پنکیک سواپ (PancakeSwap) با حجم معاملات روزانه حدود 600 میلیون دلاری در رتبه سوم قرار دارد.

نکته جالب توجه این است که یونی سواپ تنها پلتفرم دکس است که حجم معاملات آن به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است. در حال حاضر تنها 6 صرافی غیرمتمرکز حجم معاملات بالای 100 میلیون در روز را تجربه می‌کنند.

فعالیت در صرافی‌های غیرمتمرکز مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. رشد بازار کریپتو و همچنین افزایش دانش استفاده از حوزه‌های مختلف آن تأثیر قابل توجهی روی افزایش استفاده از دکس‌ها داشته است. با توجه به روند صعودی فعلی به نظر می‌رسد رشد بازار دکس‌ها همچنان ادامه پیدا کند و در ادامه شاهد ثبت رکوردهای بیشتری از یونی سواپ باشیم.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد