جستجو در بیتفا
  • همگرایی هوش مصنوعی و کریپتو: یک مرز جدید
  • پروژه‌های هوش مصنوعی مستعد رشد کدامند؟
رشد بالای ورلد کوین؛ کدام پروژه‌های هوش مصنوعی هنوز جای رشد دارند؟

رشد بالای ورلد کوین؛ کدام پروژه‌های هوش مصنوعی هنوز جای رشد دارند؟

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
۲ دقیقه
۱
۲۹۴
توسط :
علی ابراهیمی

شرکت اوپن‌ای‌آی (OpenAI)، خالق چت‌ جی‌پی‌تی (ChatGPT)، در تاریخ 15 فوریه از هوش مصنوعی جدید خود با نام سورا (Sora) رونمایی کرد. این نخستین مدل هوش مصنوعی شرکت اوپن‌ای‌آی برای تبدیل متن به ویدیو است که می‌تواند ویدیوهای یک دقیقه‌ای شگفت‌انگیزی را تنها با یک پیام متنی تولید کند.

به دنبال معرفی هوش مصنوعی سورا، قیمت ورلد کوین (WLD) بیش از 20% افزایش یافت. نکته جالب توجه این است که قیمت این ارز دیجیتال در یک هفته گذشته بیش از ۱۱۰% افزایش یافته و مارکت کپ آن از 550 میلیون دلار عبور کرده است، اتفاقی که نشان می‌دهد علاقه زیادی بین کاربران کریپتو به پروژه‌های مرتبط با هوش مصنوعی وجود دارد.

نمودار قیمت ورلد کوین

رشد چشمگیر قیمت توکن پروژه ورلد کوین در روزهای اخیر سود زیادی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است. بر اساس توییت شرکت اسپات آنچین، یک نهنگ موفق شده تا با استفاده از نوسانات قیمت، در عرض 2 روز 2.15 میلیون دلار از سرمایه‌گذاری خود روی ورلد کوین سود ببرد.

بر اساس این توییت، نهنگی پیش از افزایش قیمت ورلد کوین 2.09 میلیون واحد از این ارز دیجیتال با ارزشی بالغ بر 5.82 میلیون دلار را از صرافی بایننس به کیف پول شخصی خود با آدرس 0x0007 منتقل کرد. دو روز بعد به دنبال افزایش قیمت این ارز دیجیتال، ارزش دارایی‌های این نهنگ به 8.03 میلیون دلار رسید؛ اتفاقی که توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

برای اطلاع از تحلیل ارز WLD مقاله تحلیلی "تحلیل ورلد کوین 29 بهمن" را مطالعه کنید.

همگرایی هوش مصنوعی و کریپتو: یک مرز جدید

همگرایی هوش مصنوعی و صنعت کریپتو چیزی فراتر از اضافه شدن دو تکنولوژی پیشرفته به یکدیگر است. در حال حاضر پروژه‌های مختلف در تلاشند تا با ترکیب این دو فناوری، گام‌های بزرگی در تمرکززدایی بردارند و هوش مصنوعی را در از طریق تکنولوژی بلاکچین دموکتراتیزه کنند.

پروژه‌هایی از جمله بیتنسور (TAO) و فچ ای‌آی (Fetch.ai) در چند وقت اخیر به شدت مورد استقبال کاربران و سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند که نشان‌دهنده آمادگی بازار رمزارزها برای پذیرش انقلاب هوش مصنوعی است. مارکت کپ بیتنسور به تازگی از 4 میلیارد دلار فراتر رفت، اتفاقی که پتانسیل گسترده و اعتماد روبه‌رشد به پروژه‌های بلاکچینی مبتنی بر هوش مصنوعی را نشان می‌دهد.

پروژه‌های هوش مصنوعی مستعد رشد کدامند؟

پروژه‌های کریپتو مرتبط با هوش مصنوعی

پروژه‌های بیتنسور، گراف (The Graph)، فچ ای‌آی، سینگولاریتی نت (SingularityNET) و اوشن پروتکل (Ocean Protocol) از جمله پروژه‌های هوش مصنوعی مطرح بازار رمزارزها هستند و هرکدام با هدف خاصی راه‌اندازی شده‌اند.

بیتنسور قصد دارد یک شبکه ماشین لرنینگ غیرمتمرکز عرضه کند و سینگولاریتی نت، به دنبال دموکراتیزه کردن دسترسی به هوش مصنوعی از طریق بازارهای غیرمتمرکز است.

بنابراین، حتی اگر رالی اخیر ورلد کوین را از دست داده باشید، باز هم فرصت برای کسب سود وجود دارد. علاوه بر پروژه‌های مذکور، پروژه‌های دیگر از جمله PAAL AI و B-cube.ai نیز مستعد رشد هستند و در صورت تداوم بازار صعودی می‌توانند رشد خوبی را تجربه کنند.

انتظار می‌رود با پیشرفت بیشتر هوش مصنوعی و راه‌اندازی پلتفرم‌ها و فناوری‌های جدیدی مثل سورا، پروژه‌های AI بیشتری در فضای رمزارزها ظهور کنند. از آنجایی که دو فناوری هوش مصنوعی و بلاکچین به تکامل و در هم تنیدگی خود ادامه می‌دهند، انتظار می‌رود در سال‌های آتی این پروژه‌ها موفقیت خوبی را تجربه کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد