جستجو در بیتفا
  • رشد 141 درصدی بیت کوین از ابتدای سال 2023
  • اکثر هولدرهای بیت کوین در سود هستند
  • تلاش برای کسب سود از بازار بیت کوین ادامه دارد
رشد 141 درصدی بیت کوین از ابتدای سال 2023؛ ادامه مسیر بیت کوین چگونه طی خواهد شد؟

رشد 141 درصدی بیت کوین از ابتدای سال 2023؛ ادامه مسیر بیت کوین چگونه طی خواهد شد؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
۵ دقیقه
۱
۲۳۶
توسط :
مبین رزمخواه

بیت کوین از ابتدای سال 2023 تا کنون بیش از 100 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. نکته مهم اینجاست که تا این لحظه هولدرهای بیت کوین اقدام به فروش دارایی‌های خود نکرده‌اند و این مسئله نشان دهنده این است که امیدها برای افزایش بیشتر قیمت بیت کوین همچنان بالا است. ما هر روز در صفحه اختصاصی اخبار بیت کوین امروز به مهم‌ترین رویدادها و اتفاقات اولین ارز دیجیتال بازار می‌پردازیم و در این مقاله قصد داریم رشد 141 درصدی بیت کوین از ابتدای سال 2023 و ادامه مسیر آن را بررسی کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

رشد 141 درصدی بیت کوین از ابتدای سال 2023

پادشاه ارزهای دیجیتال در سال 2023 توانسته به یکی از بهترین دارایی‌ها در زمینه بازدهی برای سرمایه گذاری تبدیل شود. در میان دارایی‌های سنتی مانند طلا و یا سهام‌های مختلف، بیت کوین عملکرد بسیار بهتری را به ثبت رسانده و همین مسئله توجه بسیاری از فعالان اقتصادی دنیا را به خود جلب کرده است.

بر اساس گزارشاتی که توسط پلتفرم تجزیه تحلیل بلاکچین گلس نود (Glassnode) منتشر شده است، تا اینجای سال، بیت کوین توانسته بیش از 140 درصد افزایش قیمت را تجربه کند. در مقایسه با طلا باید گفت که این ارز دیجیتال رشدی دو برابری را به ثبت رسانده است. در تصویر پایین می‌توانید مقایسه عملکرد بیت کوین و طلا را از ژانویه تا کنون مشاهده کنید:

رشد 141 درصدی بیت کوین از ابتدای سال 2023

رشد بیت کوین باعث شده تا اکثر هولدرهای بیت کوین در سود باشند. در ادامه توضیحات بیشتری در این مورد ارائه خواهیم کرد.

 

اکثر هولدرهای بیت کوین در سود هستند

با رشد بیت کوین به سقف ۱۸ماهه خود، بر اساس اطلاعاتی که توسط گلس نود به اشتراک گذشته شده است، اکثر هولدرهای بیت کوین در سود هستند. تنها درصد بسیار کمی از خریداران بیت کوین ضرر کرده‌اند که به دلیل ورود آن‌ها به بازار بیت کوین در زمانی است که بیت کوین بالای 50 هزار دلار معامله می‌شد.

طبق برآوردهای صورت گرفته، ارزش حقیقی بیت کوین در بازار اکنون حدود 31 هزار دلار است و این ارز دیجیتال در بالای این محدوده در حال معامله شدن است. با این اوصاف بسیاری از تریدرهایی که در سال 2022 و در طول بازار نزولی دچار ضرر شده بودند، کم‌کم سرمایه‌های خود را در حال بازگشت می‌بینند و وارد سود می‌شوند.

رشد بیت کوین

با توجه به رشد اخیری که در قیمت بیت کوین ایجاد شد، هولدرهای زیادی که امیدوار بودند دارایی‌هایشان بازدهی سابق را پیدا کند دوباره امیدوار شدند. 81.6 درصد، سقف تاریخی شاخصی بود که نشان می‌داد چند درصد از هولدرهای بیت کوین اقدام به فروش دارایی‌های خود نکرده‌اند. در ابتدای سال 2023 این شاخص در محدوده 56 درصد قرار داشت و اکنون به 84 درصد رسیده که نشان می‌دهد سقف تاریخی آن را جابه‌جا کرده است.

علاوه بر این، شاخص پیش بینی میزان سود احتمالی (SOPR) برای بیت کوین اکنون به 1.46 درصد رسیده است. این یعنی به ازای هر بیت کوینی که خریداری کنید، امید این وجود دارد که حداقل 46 درصد سود نصیب شما بشود! این مسئله روی آینده بیت کوین و نگاه سرمایه‌گذاران تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

در ادامه آمار مثبت با تحلیل بیت کوین باید به این نکته نیز اشاره کنیم که در شرایط فعلی حدود 95 درصد از هولدرهای کوتاه مدت بیت کوین در سود هستند. با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت کوین تلاش افراد مختلف برای افزایش بیت کوین‌هایشان همچنان ادامه دارد. در ادامه توضیحات بیشتری در این مورد ارائه می‌کنیم.

 

تلاش برای کسب سود از بازار بیت کوین ادامه دارد

گلس نود در بخش دیگری از آمارهای خود اعلام کرده است که حجم تراکنش‌های شبکه بیت کوین در سال جاری میلادی به رقم قابل توجهی دست پیدا کرده است. اکنون بسیاری از سرمایه‌گذاران و تریدرها در تلاش هستند تا بیت کوین‌های خود را افزایش دهند و این مسئله باعث شده تا ارائه خدمات مرتبط با بیت کوین نیز رشد قابل توجهی پیدا کند.

همه افراد تلاش می‌کنند از بازار بیت کوین به کسب سود بپردازند. عده‌ای با ارائه خدمات بیت کوین و عده‌ای با استفاده کردن از این خدمات به رونق گرفتن فضای کریپتو کمک شایانی می‌کنند. در تصویر پایین می‌توانید نمودار حجم تراکنش‌های صورت گرفته در بازار بیت کوین در صرافی‌ها را مشاهده کنید.

رشد 141 درصدی بیت کوین از ابتدای سال 2023

بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که تصمیم‌گیری سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در مورد صندوق‌های قابل معامله بیت کوین (ETF) باعث شده است تا هولدرهای بیت کوین اقدام به نگهداری دارایی‌های خود کنند و حتی بیت کوین‌های خود را افزایش دهند.

پیش بینی‌های مثبتی تا کنون در بین سرمایه‌گذاران و فعالان بازار کریپتو در مورد تأیید ETFهای بیت کوین وجود دارد و به نظر می‌رسد تا مهلت اعلام شده برای این کار که ژانویه 2024 اعلام شده این جو مثبت ادامه داشته باشد. سرمایه‌گذاران نهادی نیز منتظر اقدامات SEC هستند تا به بازار بیت کوین ورود پیدا کنند.

گفته می‌شود با تأیید صندوق‌های قابل معامله بیت کوین، این امکان وجود دارد که میلیاردها دلار سرمایه جدید وارد بازار بیت کوین شود و به همین دلیل کاربران تلاش می‌کنند تا با افزایش بیت کوین‌های خود از سودی که احتمالاً حاصل خواهد شد جا نمانند. حال باید دید در ادامه مسیر چه اتفاقاتی برای بیت کوین رقم خواهد خورد و آیا این ارز دیجیتال می‌تواند مطابق پیش بینی‌ها سود خوبی به هولدرهای خود برساند یا خیر.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد