جستجو در بیتفا
  • حمایت بینگ ایکس از کاربران ایرانی
  • چالش‌های صرافی بینگ ایکس
  • نکات مهم برای ایرانی‌های فعال در صرافی بینگ ایکس
حمایت صرافی بینگ ایکس از معامله‌گران ایرانی

حمایت صرافی بینگ ایکس از معامله‌گران ایرانی

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
۴ دقیقه
۱
۱۹۵
توسط :
مبین رزمخواه

بر اساس گزارشات منتشر شده، صرافی ارز دیجیتال بینگ ایکس (BingX) اعلام کرد به پشتیبانی از کاربران ایرانی ادامه می‌دهد و برنامه‌ای برای محدود کردن فعالیت آن‌ها ندارد. این اقدام این صرافی با توجه به رتبه بالایی که بین ۲۰ صرافی بزرگ متمرکز بازار کریپتو دارد بسیار جالب توجه است. فعالیت کاربران ایرانی در اکثر صرافی‌های متمرکز به دلیل تحریم آمریکا علیه شهروندان ایرانی ممنوع است و اکنون ممکن است بینگ ایکس با این کار تحت فشارهای نظارتی قرار بگیرد. در این مقاله به حمایت بینگ ایکس از کاربران ایرانی می‌پردازیم و ابعاد مختلف آن را بررسی می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید. 

 

حمایت بینگ ایکس از کاربران ایرانی

به نقل از وبسایت خبری کوین تلگراف، صرافی بینگ ایکس با وجود تحریم‌های وضع شده آمریکا علیه ایرانی‌ها، روی ارائه خدمات به کاربران ایرانی اصرار دارد و قصد ندارد که این کار خود را متوقف کند.

صرافی بینگ ایکس بارها به عنوان بهترین پلتفرم معاملاتی که در حال حاضر ایرانی‌ها می‌توانند بدون انجام مراحل احراز هویت از آن استفاده کنند به شما معرفی شد. حتی امکان احراز هویت در صرافی بینگ ایکس با استفاده از مدارک ایرانی نیز وجود دارد که اتفاق ویژه‌ای بین صرافی‌ها است. 

اکنون این پلتفرم یک گام فراتر گذاشته و حمایت خود از کاربران ایرانی را علنی کرده است. بینگ ایکس مدتی است که بخش فارسی بسیار حرفه‌ای دارد و کانال‌ها و شبکه‌های فارسی زبان مخصوص خود را نیز راه‌اندازی کرده است. متخصصین این سایت در پاسخ به پرسش یک کاربر که پرسیده بود آیا ایرانی‌ها امکان ثبت نام در این صرافی را دارند یا خیر عنوان کرد که نباید مشکلی وجود داشته باشد و تنها لازم است که فرایند ثبت نام را به درستی طی کنند.

ادمین گروه فارسی صرافی بینگ ایکس نیز به صورت رسمی حمایت حمایت این صرافی از کاربران ایرانی را اعلام کرد. او در پیامی اعلام کرد که ایرانی‌ها حتی با استفاده از کارت ملی نیز می‌توانند فرایند احراز هویت را کامل کنند. 

بینگ ایکس حتی امکان تبدیل ریال به تتر را نیز فراهم کرده است که بر اساس قوانین وضع شده توسط ایالات متحده آمریکا (OFAC) تخلف بزرگی است. در تصویر زیر اظهارات ادمین گروه فارسی بینگ ایکس را مشاهده می‌کنید:

حمایت بینگ ایکس از ایرانی‌ها


چالش‌های صرافی بینگ ایکس

صرافی بینگ ایکس در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد و مدت‌ها فعالیت بدون سروصدایی داشت‌. حجم معاملات این صرافی تا مدت‌ها با رده‌های اول بازار فاصله زیادی داشت و همین مسئله باعث شده بود تا فعالیت بی حاشیه‌ای داشته باشد. در سال‌های اخیر اما با رونق گرفتن فعالیت در این صرافی و همچنین قراردادهای اسپانسری خاصی که با باشگاه چلسی امضا کرد، باعث مشهور شدن این پلتفرم شد. 

این شهرت باعث شد تا حجم معاملات روزانه آن اکنون به حدود ۹۷۴ میلیون دلار برسد و در بین ۲۰ صرافی برتر ارز دیجیتال از نظر سایت کوین مارکت کپ قرار بگیرد. ابن حجم معاملات باعث می‌شود تا توجهات بیشتری به آن جلب شود.

صرافی بینگ ایکس در کشور لیتوانی به ثبت رسیده و در کشورهای استرالیا و سنگاپور مجوز فعالیت دارد. برای فعالیت در این کشورها نیز باید قوانین تحریم آمریکا را رعایت کنند. 

اکنون این اخبار و اتفاقات می‌تواند روی معامله‌گران ایرانی تاثیرگذار باشد. در ادامه توضیحات بیشتری در این مورد ارائه می‌دهیم.

حمایت بینگ ایکس از ایرانی‌ها

 

نکات مهم برای ایرانی‌های فعال در صرافی بینگ ایکس

اکثر صرافی‌های بزرگ کریپتویی اکنون با فعالیت ایرانی‌ها مشکل دارند. بسیاری از آن‌ها برای فعالیت نیاز به احزار هویت اجباری دارند‌ و از مدارک ایرانی برای احراز هویت پشتیبانی نمی‌کنند. 

صرافی‌های زیادی بودند که قوانین OFAC را رعایت نکردند و در ادامه با شکایت آمریکا مواجه شدند. اکنون اقدامات صرافی بینگ ایکس نقض صریح قوانین OFAC آمریکا است و به نظر می‌رسد در آینده مشکلات زیادی را برای این پلتفرم ایجاد کند. 

این اتفاقات و اخبار باعث ایجاد حواشی پیرامون بینگ ایکس می‌شود و ممکن است نظر آن برای حمایت از کاربران ایرانی تغییر کند. صرافی‌های زیادی بودند که هنگام تحت فشار قرار گرفتن توسط نهادهای نظارتی سیاست‌های خود را تغییر دادند و آمریکا نیز در این مدت نشان داده در این مسائل بسیار سخت‌گیرانه برخورد می‌کند. آخرین مورد نیز برای بایننس رخ داد که باعث جریمه ۴.۵ میلیاردی این صرافی توسط وزارت دادگستری آمریکا شد. 

توصیه ما این است که هیچ وقت دارایی‌های زیادی را در صرافی‌های متمرکز خارجی نگهداری نکنید. تنها به اندازه‌ای که برای ترید نیاز دارید در این صرافی واریز کنید و سپس پول خود را خارج کنید. پس از اجباری شدن احراز هویت در صرافی MEXC گزینه‌های قابل استفاده برای ایرانی‌ها به بینگ ایکس محدود شده بود‌. در صورت به مشکل خوردن این پلتفرم، پیدا کردن گزینه جایگزین با کیفیتی برابر کار سختی است. 

توصیه ما این است که اخبار این صرافی را از طریق مراجع معتبر پیگیری کنید تا بتوانید اقدامات لازم را به موقع انجام دهید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد