جستجو در بیتفا
  • تاثیر ETF اتریوم بر روند قیمتی
  • وضعیت قیمت اتریوم
  • بررسی معیار انحراف 25 درصد دلتا برای اتریوم
  • سخن پایانی
احتمال صعود اتریوم به 3000 دلار - آیا شاهد رشد تا این محدوده خواهیم بود؟

احتمال صعود اتریوم به 3000 دلار - آیا شاهد رشد تا این محدوده خواهیم بود؟

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
۴ دقیقه
۰
۲۷۸
توسط :
رومینا میرفتاحی

قیمت  اتر در ده روز گذشته روند صعودی داشته و در این مدت بین 21 تا 22 درصد افزایش یافته است. اخیراً در دنیای کریپتو  بعد از تایید SEC بر آغاز معاملات آپشن ETF بیت کوین، حرکت صعودی در ارزهای دیجیتال بیش از پیش به جریان قوی بیت کوین نقطه‌ای، نسبت داده می‌شود. برخی معامله‌گران معتقدند که اتر می‌تواند بار دیگر به 3000 دلار صعود کند، سطحی که آخرین بار در مارس سال 2022 به آن رسید. اما آیا شاهد رشد قیمت اتریوم تا محدوده 3000 دلار خواهیم بود؟

تاثیر ETF اتریوم بر روند قیمتی

اتر می‌تواند به عنوان دومین ارز دیجیتالی که ETF خود را در صرافی‌های ایالات متحده فهرست می‌کند، معرفی شود. همین امر اتریوم را از رقبایی مانند Solana و BNB Chain متمایز می‌کند. صرافی‌هایی از جمله بایننس و کوین‌بیس، همچنان با شکایت‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در رابطه با عرضه اوراق بهادار مواجه هستند. بنابراین، تایید ETF اتریوم در ایالات متحده به طور قابل توجهی موجب اطمینان خاطر سرمایه‌گذاران برای سرمایه گذاری بر روی اتریوم می‌شود. این یک نکته بسیار مهم و تاثیر گذار برای آینده اتریوم است.

از دیگر محرک‌های مثبت اتر، می‌توان به به‌روزرسانی شبکه Dencun اشاره کرد که در 13 مارس انتظار می‌رود. نام Dencun تلفیقی از نام هارد فورک‌های Deneb و Cancun است. هدف هارد فورک بهبود مقیاس پذیری، امنیت و ارتقای کاربرد شبکه اتریوم و همچنین کاهش هزینه‌های تراکنش در لایه 2 اتریوم است. این تغییرات می‌تواند به طور قابل توجهی استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را افزایش دهد و موجب افزایش سپرده‌ها در قراردادهای هوشمند شود که به نوبه خود منجر به افزایش تقاضا برای ETH می‌شود.

وضعیت قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در زمان نگارش این مقاله در 28 بهمن ماه حدود 2800 دلار است. خریداران ارز اتریوم به دلایل متعددی بر این باورند که اتر با قیمت 3000 دلار در دسترس خواهد بود و به زودی به این سطح می‌رسد. اما تاریخ نشان می‌دهد که حفظ چنین سطح قیمتی بسیار دشوار است. به عنوان مثال، سه هفته قبل از 3 آوریل 2022، اتر 42 درصد افزایش تجربه کرد و از 2520 دلار به 3580 دلار رسید. با این حال، این رالی ناپایدار بود زیرا قیمت اتر در 40 روز بعد حدود 46 درصد کاهش یافت.

اکنون این سوال برای معامله‌گران مطرح است که آیا اتر می‌تواند این بار با نتیجه مشابهی روبرو شود یا خیر. به نمودار تحلیل تکنیکال اتریوم دقت کنید.

نمودار تحلیل تکنیکال اتریوم

اولین معیاری که باید تجزیه و تحلیل شود، حق بیمه آتی اتر است که تفاوت بین قراردادهای دو ماهه و قیمت لحظه‌ای را اندازه می‌گیرد و نشان دهنده تقاضای اهرمی بین خریدارها و فروشندگان است. معامله گران حرفه‌ای قراردادهای آتی ماهانه را به دلیل عدم وجود نرخ متغییر تامین مالی ترجیح می‌دهند، اما این ابزارها تمایل دارند با 5 تا 10 درصد حق بیمه معامله کنند تا بتوانند دوره تسویه طولانی مدت خود را از این طریق جبران کنند.

داده‌ها نشان می‌دهد که حق بیمه آتی ETH در 10 فوریه به بالای آستانه 10 درصد خنثی افزایش یافته و در حال حاضر نزدیک به 15 درصد است. این سطح نشان می‌دهد که گاوها اهرم‌های بیشتری را درخواست کرده‌اند زیرا اتریوم از سطح 2300 دلار به سطح حدود دلار فعلی حرکت کرد. در مقابل، حق بیمه سالانه در اوایل آوریل سال 2022 به 5.5 درصد رسیده بود که خنثی تلقی می‌شود.

بررسی معیار انحراف 25 درصد دلتا برای اتریوم

برای تحلیل بهتر و دقیق‌تر روندها، بهتر است بازار آپشن نیز مورد بررسی قرار بگیرد. اندیکاتور انحراف 25 درصدی دلتا با مقایسه اختیار خرید (Call Options) و اختیار فروش (Put Options) مشابه به فعالان حوزه کریپتو کمک می‌کند تا تحلیل روشن‌تری از وضعیت بازار داشته باشند. زمانی که ترس بر بازار حاکم شود، این اندیکاتور مثبت می‌شود زیرا پاداش آپشن‌های فروش محافظت شده اختیار خرید (protective put options premium) از قراردادهای آپشن خرید پرخطر (risk call options) بیشتر برآورد شده است و زمانی که عکس آن رخ دهد مقدار این اندیکاتور منفی می‌شود.

هر خوانشی از نمودار که بین ناحیه حد مثبت-منفی مقدار این اندیکاتور باشد نیز خنثی تلقی می‌شود. اگر معامله‌گران انتظار کاهش قیمت اتر را داشته باشند، متریک انحراف دلتا آن به بالای 7 درصد افزایش می‌یابد، در حالی که دوره‌های هیجان معمولاً 7- درصد انحراف دارند.

نمودار بررسی معیار انحراف دلتا

معیار انحراف دلتا در 9 فوریه وارد آستانه 7- درصد برای بازارهای صعودی شد و در حال حاضر نزدیک به پایین ترین سطح خود در سه ماه گذشته است. این یافته‌ها با داده‌های آتی ETH مطابقت دارند و تا حدودی می‌توان نسبت به آن خوش‌بین بود. البته هیچ چیز قطعی نیست و وضعیت تغییر قیمت اتر نامتعادل بوده و بیشتر در حال تجربه نوسان بین گاوها و خرس‌هاست.

سخن پایانی

به نقل از خبرگذاری cointelegraph، معامله گرانی که روی افزایش قیمت بر اساس شانس تایید ETF اتریوم شرط بندی می‌کنند، ممکن است با ناامیدی مواجه شوند، به خصوص اگر از اهرم استفاده کنند. حتی اگر شانس تایید از سوی تحلیلگران ارشد ETF بلومبرگ 70 درصد باشد، آخرین مهلت برای SEC ، تاریخ 23 می است. این به این معناست که نوسان قیمت خطر بزرگی برای انحلال دارد، حتی اگر ETH قبل از رویداد از 3000 دلار عبور کند. با این حال همچنان هیچ چیز برای خریداران و گاوهای ETH مشخص نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد