جستجو در بیتفا
  • نگاهی به نوسانات بیت کوین
  • تحلیل روند بعدی بیت کوین
نگاهی به نوسانات بیت کوین؛ روند بعدی بیت کوین صعودی است یا نزولی؟

نگاهی به نوسانات بیت کوین؛ روند بعدی بیت کوین صعودی است یا نزولی؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
۳ دقیقه
۱
۱۳۹
توسط :
مبین رزمخواه

مدتی است که بیت کوین نتوانسته انتظارات موجود برای رشد قیمت را برآورده کند و پس از هر بالا رفتنی دچار اصلاحات نسبتاً شدیدی می‌شود. اولین ارز دیجیتال بازار پس از هاوینگ با چالش‌های جدیدی مواجه شده است که می‌تواند روی آینده آن اثرگذار باشد. اخبار بیت کوین در این روزها امیدواری چندانی به بازار تزریق نمی‌کند. شرایط ماینرها و درآمد آن‌ها چندان جالب نیست و داده‌های اقتصاد کلان نیز به نفع بازار کریپتو نیستند. در این مقاله قصد داریم نگاهی به نوسانات بیت کوین داشته باشیم و ببینیم که با وجود این شرایط روند بعدی بیت کوین صعودی است یا نزولی و یا اینکه باز هم شاهد روندی خنثی و رنج از این ارز خواهیم بود؛ تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید.

 

نگاهی به نوسانات بیت کوین

بیت کوین پس از هاوینگ در شرایط چندان مساعدی قرار ندارد. بسیاری تصور می‌کردند که هاوینگ بیت کوین می‌تواند قیمت این ارز را به سمت سقف‌های جدید هدایت کند اما بیت کوین اکنون نتوانسته مقاومت‌های هفتگی و ماهانه خود را از پیش رو بردارد و در هر حرکت صعودی با اصلاحات نسبتاً شدیدی مواجه می‌شود.

در تایم فریم روزانه به نظر می‌رسد بیت کوین توانسته است از حمایت ۶۳ هزار دلار برای بالا کشیدن خود استفاده کند. در ساعات گذشته برای مدتی بالای ۶۵ هزار دلار نیز رفت اما اکنون در محدوده ۶۴ هزار دلار قرار دارد. در تصویر زیر می‌توانید نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه را مشاهده کنید:

نمودار قیمت بیت کوین

بازار تحت تأثیر شاخص‌های اقتصاد کلان و عملکرد ضعیف صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) ایالات متحده قرار دارد و قیمت بیت کوین نتوانسته است از محدوده معاملاتی رنج خود خارج شود‌.

 

جریان نقدینگی صندوق‌های ETF شاهد خروجی خالص بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در روز قبل بودند که باعث شد امیدواری برای یک شروع هفته خوب را کاهش داد.

به نقل از بلومبرگ و گزارشی که توسط جیمز سیفارت، تحلیل‌گر صندوق‌های ETF منتشر شد، به جریان نقدینگی این صندوق‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: ۵ صندوق ETF در مجموع ۲۱۷ میلیون دلار خروجی خالص را ثبت کردند. شرکت مدیریت دارایی فرانکلین تنها ارائه دهنده صندوق‌های ETF با ورودی ۱.۹ میلیون دلار بود.

 

با توجه به این شرایط روند بعدی بیت کوین صعودی است یا نزولی؟ در قسمت پایانی این مقاله سعی می‌کنیم به این پرسش پاسخ دهیم.

 

تحلیل روند بعدی بیت کوین

داده‌هایی که از تحلیل آنچین بیت کوین، بررسی تکنیکال و همچنین شاخص‌های اقتصاد کلان منتشر شده است چندان به نفع بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین نیست. از طرفی شرایط و احساسات معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به نحوی نیست که شاهد ریزش‌های گسترده در بازار باشیم.

نوسانات بیت کوین

این مسئله باعث شده است تا تحلیل‌گران بازار بر این عقیده باشند که بیت کوین ممکن است تا ماه‌ها در محدوده رنج قرار داشته باشد. این شرایط شاید برای تریدرها خسته کننده به نظر برسد اما می‌توان با مدیریت سرمایه و باز کردن معاملات کنترل شده سود خوبی از بازار کسب کرد.

نکته دیگری که باید مدنظر قرار داد شاخص دامیننس بیت کوین در بازار است. دامیننس بیت کوین دو روز گذشته در محدوده 57 درصد قرار داشت و امروز با دو درصد کاهش به 55 درصد رسیده است. اگر این کاهش همچنان ادامه پیدا کند می‌توان امیدوار بود که بازار آلت کوین‌ها روند رنج خود را تغییر دهند و شاهد رشد برخی از آلت کوین‌ها و همچنین میم کوین‌های مطرح بازار باشیم.

به عقیده کارشناسان مالی، صندوق‌های ETF نتوانستند انتظارات موجود در مورد بیت کوین را برآورده کنند و آن‌ها دیگر نقش چندان پررنگی در تعیین معادلات آینده بیت کوین ندارند. اخباری مبنی بر پذیرفته نشدن این صندوق‌ها برای پوشش ریسک نیز در روز گذشته منتشر شد که بر جریان نقدینگی آن‌ها اثرگذار بود.

با این حال در صورتی که بیت کوین بتواند همچنان سطوح حمایت اصلی خود را حفظ کند، جای نگرانی چندانی وجود ندارد و می‌توانیم به رسیدن آن به اهداف بالاتر امیدوار باشیم. اما توجه داشته باشید که روند اصلی بازار روند رنج و خنثی است. بسیاری از تریدرها در این مواقع دست به باز کردن معامله نمی‌زنند و تا زمانی که روند بعدی بازار مشخص نشده باشد ترید نمی‌کنند.

توصیه می‌کنیم که نمودار قیمت بیت کوین و دارایی‌هایی که قصد دارید روی آن‌ها معامله باز کنید را روزانه چک کنید و در صورتی که با استراتژی‌های معاملاتی شما همخوانی داشت و توانستید ستاپ‌های مورد نظر را پیدا کنید وارد معامله شوید. در این شرایط باز کردن معاملات بدون استراتژی می‌تواند منجر به از دست رفتن دارایی‌های شما شود.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد