جستجو در بیتفا
  • نگاهی به شرایط بیت کوین و اتریوم
  • افزایش معاملات اتریوم نسبت به بیت کوین
  • ثبت سقف جدید اپن اینترست بیت کوین
آغاز روند صعودی اتریوم با تثبیت بیت کوین در قیمت ۷۱ هزار دلار

آغاز روند صعودی اتریوم با تثبیت بیت کوین در قیمت ۷۱ هزار دلار

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
۳ دقیقه
۰
۱۷۶
توسط :
مبین رزمخواه

قیمت اتریوم حرکت رو به بالای خود را در شرایطی آغاز کرده است که بیت کوین در محدوده ۷۱ هزار دلار در حال تثبیت خود است. شرایط بازار دوباره با خبر مثبت پیروزی نسبی صرافی کوین بیس مقابل SEC و همچنین ورودی ETFها امیدوار کننده شده و برخی معتقدند بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می‌توانند حرکت صعودی خود را در این مرحله با قدرت بیشتری ادامه دهند. در این مقاله شرایط بیت کوین و اتریوم را مورد بررسی قرار می‌دهیم و سعی می‌کنیم تحلیلی از وضعیت موجود ارائه کنیم؛ تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید.

 

نگاهی به شرایط بیت کوین و اتریوم

قیمت اتریوم در ساعات اولیه روز تجاری شرق آسیا، در حالی که بیت کوین وضعیت آرامی را طی می‌کرد، با افزایش مواجه شد. قیمت اتریوم از ۳۶۰۰ دلار نیز اکنون عبور کرده و قیمت بیت کوین نیز در تلاش است تا محدوده ۷۱ هزار دلار را حفظ کند. شاخص CoinDesk 20، که معیاری برای اندازه‌گیری ۲۰ دارایی دیجیتال است، ۳.۵٪ افزایش یافت. پروتکل‌های استیکینگ نقدینگی غیرمتمرکز مانند Lido DAO و Rocket Pool ETH نیز شاهد افزایش قابل توجهی در قیمت توکن‌های خود بودند. به ترتیب ۱۰٪ و ۸٪ به ارزش هر کدام از این توکن‌ها افزوده شد. عملکرد بهتر اتریوم در این رالی جدید نسبت به بیت کوین می‌تواند به علاقه مداوم بازار به امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) اتنا (Ethena) نسبت داده شود. این پروتکل توانست ارزش کل دارایی‌های قفل شده (TVL) خود را در چند روز گذشته از مرز ۲.۲ میلیارد دلار عبور دهد. این پروتکل به تازگی سقف دو میلیارد دلاری TVL خود را در ۶ آوریل پشت سر گذاشته بود و اکنون این اتفاق می‌تواند نشان دهنده افزایش تقاضا برای آن باشد. 

برخی این رالی اخیر اتریوم را به نزدیک بودن تصویب صندوق‌های ETF آن نسبت داده‌اند و برخی معتقدند این اتفاق صرفاً بر اساس عوامل موثر بر عرضه و تقاضا رخ داده است. اخبار ETFهای اتریوم مانند روندی که ETFهای بیت کوین طی کرد در حال طولانی شدن است. تاخیرهای متعدد در اعلام نظر نهایی SEC می‌تواند اثرات تایید شدن آن را تا اندازه زیادی کاهش دهد.

شرایط اتریوم

بر اساس پیش‌بینی و تحلیل Polymarket شانس تصویب صندوق‌های ETF اتریوم اسپات در ایالات متحده تا پایان ماه می ۱۶٪ و تا پایان ماه ژوئن ۴۵٪ است. یعنی بیش از ۵۰ درصد احتمال این وجود دارد که تا دو ماه آینده نیز شاهد تایید این صندوق‌ها نباشیم. 

 

افزایش معاملات اتریوم نسبت به بیت کوین

برخی از معامله‌گران اتریوم را به بیت کوین ترجیح دادند. این معاملات باعث شد تا شاخص فاندینگ ریت در برخی صرافی‌ها با افزایش مواجه شود. این افزایش هم در معاملات اسپات و هم در معاملات فیوچرز رخ داده که نشان دهنده رشد فعالیت تریدرها است. 

با این حال بیت کوین نیز به عقیده تحلیل‌گران عملکرد خوبی از خود به ثبت رسانده و پس از چند روز روند خنثی و نزولی خود را تغییر داده است. علاوه بر این شاخص اپن اینرست بیت کوین نیز سقف تازه‌ای به ثبت رسانده که در نوع خود بسیار قابل توجه است. در قسمت بعد در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد. 

 

ثبت سقف جدید اپن اینترست بیت کوین

بیت کوین

شاخص اپن اینترست (Open Interest) به معاملات باز یک ارز در صرافی‌ها اشاره دارد. در شرایطی که این شاخص افزایش پیدا می‌کند، نشان دهنده این است که معامله‌گران برای کسب سود بیشتر معاملات خود را باز نگه داشته‌اند. در حال حاضر شاخص اپن اینترست به ۱۸.۲ میلیارو دلار رسیده که سقف جدیدی برای آن محسوب می‌شود.

حرکت رو به بالای بیت کوین می‌تواند باعث رشد بازار سایر ارزهای دیجیتال نیز شود. در این شرایط که هم داده‌های بیت کوین و اتریوم به نحو مثبتی شکل گرفته‌اند امید به ادامه داشتن روند صعودی تقویت می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد