جستجو در بیتفا
  • پروژه التراورس سیتی (UltraVerse City) چیست؟
  • ویژگی‌ها و امکانات التراورس سیتی
  • خرید زمین در التراورس سیتی و شخصی سازی آن
  • به رسمیت شناختن دارایی‌های دیجیتال
  • قابل دسترس برای همه
  • خرید زمین در التراورس سیتی
  • معرفی بازار NFTهای التراورس سیتی
  • آیا UltraVerse City ارزش سرمایه گذاری دارد؟
التراورس سیتی چیست؟ راهنمای خرید زمین و سرمایه گذاری Ultraverse

التراورس سیتی چیست؟ راهنمای خرید زمین و سرمایه گذاری Ultraverse

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
۱۱ دقیقه
۲
۸۷۴
توسط :
مبین رزمخواه

دنیای نوپای متاورس در سال‌های گذشته توانسته پیشرفت‌های قابل توجهی را به ثبت برساند. پلتفرم‌های مختلفی در این حوزه با اهداف متنوع راه اندازی شدند و توانستند اتفاقات جالب توجهی رقم بزنند. یکی از آن پلتفرم‌های جذاب التراورس سیتی (UltraVerse city) است که قصد دارد یک شهر مجازی را در فضای متاورس پیاده سازی کند. اگر که می‌خواهید بدانید التراورس سیتی چیست، در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی این پلتفرم جذاب بپردازیم و نگاهی به فعالیت‌های مختلف مانند خرید زمین و سرمایه‌گذاری در آن داشته باشیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

پروژه التراورس سیتی (UltraVerse City) چیست؟

پروژه متاورسی التراورس سیتی (UltraVerse City) یک دنیای ساخته شده در متاورس به صورت سه بعدی و بر بستر بلاکچین بی ان بی (BNB) است. در این بستر یک شهر مجازی ایجاد شده است که می‌توان فعالیت‌های مختلفی را در آن انجام داد.

در شهر التراورس علاوه بر فراهم شدن امکاناتی مانند سرگرمی‌های مختلف می‌توانید به خرید و فروش، ساخت و ساز و انجام فعالیت‌های متنوع دیگر مشغول شوید. توکن بومی مورد استفاده در این پروژه التراکوین (ALC) نام دارد و برای خرید آیتم‌های دنیای متاورسی التراورس سیتی به آن نیاز خواهید داشت.

التراورس سیتی را می‌توان یک شهر مجازی کامل نامید که فعالیت‌های زیادی در آن ممکن شده است! برای اینکه شهروند این دنیای متاورسی باشید نیاز به تجهیزات خاصی مانند واقعیت مجازی (VR) ندارید. دروازه ورود به این شهر تنها یک لپ‌تاپ ساده است و مقداری توکن ALC!

التراورس سیتی چیست

دنیاهای متاورسی نحوه تعامل انسان‌ها با یکدیگر در فضای اینترنت را تغییر داده‌اند. این بسترها کاربردها و قابلیت‌های جذابی را برای کاربرانشان ایجاد کرده‌اند که تجربه آن‌ها می‌تواند حتی شگفت‌انگیزتر از انجام دادنشان در دنیای واقعی باشد.

در ادامه برخی از ویژگی‌ها و امکانات خاصی که در دنیای UltraVerse City وجود دارد را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

ویژگی‌ها و امکانات التراورس سیتی

دنیای التراورس برخی از ویژگی‌های منحصر به فردی را برای اولین بار در یک دنیای متاورسی پیاده سازی کرد که حرکت جسورانه و قابل توجهی بود. این ویژگی‌ها باعث شدند تا علاوه بر جذب کاربران متعدد، ارزش زیادی نیز برای UltraVerse City ایجاد شود. به برخی از ویژگی‌های برجسته این دنیای جذاب متاورسی در ادامه اشاره خواهیم کرد.

 

خرید زمین در التراورس سیتی و شخصی سازی آن

امکان خرید و فروش زمین‌های مجازی شاید مهم‌ترین ویژگی التراورس سیتی باشد. در این شهر زمین‌های مختلفی وجود دارد که بر اساس یک معیار مشخصی ارزش گذاری شده‌اند.

وجود یک برج بزرگ در مرکز نقشه این شهر کار معیاری برای تعیین ارزش زمین‌های متاورسی این دنیا به شمار می‌رود. هرچه زمین به این برج نزدیک‌تر باشد از ارزش بیشتری برخوردار خواهد بود و هر چه از این برج فاصله بگیریم قیمت زمین کاهش پیدا خواهد کرد.

التراورس سیتی چیست

در کل این دنیای متاورس تعدادی منطقه وجود دارد و در هر منطقه یک برج قرار دارد. زمین‌هایی که به این برج و یا سایر ساختمان‌های مهم نزدیک‌تر باشند با قیمت بیشتری معامله خواهند شد. همچنین می‌توانید با انجام ساخت و ساز در زمین‌های خود ارزش آن‌ها را افزایش دهید.

 

به رسمیت شناختن دارایی‌های دیجیتال

در دنیای التراورس سیتی دارایی‌های شما به صورت کامل به رسمیت شناخته می‌شود. هر فرد با استفاده از کیف پول دیجیتال خود می‌تواند مالک آیتم‌های مختلفی شود که تنها خودش می‌تواند آن‌ها را کنترل کند.

با سازوکار ایجاد شده هیچ نهاد واسطی توانایی دست بردن به دارایی‌های شما را نخواهد داشت. البته می‌توانید آیتم‌هایی که به دست آورده‌اید را مبادله کنید و یا در ازای دریافت ارز دیجیتال به فروش برسانید. ماهیت غیر متمرکز بودن این فضا باعث خواهد شد تا کاربران آزادانه بتوانند هر آیتمی که تمایل دارند را خریداری کنند و زندگی متاورسی خود را با سلیقه خود شکل دهند!

 

قابل دسترس برای همه

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، برای ورود به دنیای متاورسی UltraVerse City نیاز به تجهیزات پیچیده ندارید. تنها با یک لپتاپ و اینترنت می‌توانید نسبت به ساخت دنیای متاورسی خود اقدام کنید. همچنین تنوع فعالیت‌هایی که می‌توانید در التراورس سیتی انجام دهید نیز بسیار قابل توجه است.

التراورس سیتی چیست

فعالیت‌هایی مانند پیاده روی، خرید کردن، گشت و گذار و دیدن مناطق مختلف از جمله امکاناتی است که می‌تواند سلیقه‌های مختلفی را به خود جلب کند. همه این قابلیت‌ها و فعالیت‌ها در بستری کاملاً شفاف برای همه در دسترس است که می‌تواند تجربه کاربران از متاورس را یک پله ارتقا دهد.

شاید مهم‌ترین فعالیت و ویژگی التراورس سیتی خرید زمین در آن باشد. در ادامه فرایند خرید زمین در UltraVerse City را به صورت خلاصه مرور می‌کنیم.

 

خرید زمین در التراورس سیتی

برای خرید زمین در التراورس سیتی شما به توکن این پروژه یعنی التراکوین (ALC) نیاز دارید. همچنین لازم است که این توکن‌ها را به کیف پول‌های مورد پشتیبانی این متاورس واریز کنید. کیف پول‌هایی مانند ترزور و یا متامسک قابلیت اتصال به این دنیای متاورسی را دارند. پس لازم است که توکن‌های ALC خود را به این کیف پول‌ها انتقال دهید و ولت خود را به این پروژه متصل کنید.

در مرحله بعد لازم است که در دنیای التراورس سیتی ثبت نام کنید. با رفتن به سایت رسمی آن در این لینک می‌توانید با وارد کردن اطلاعات لازم حساب کاربری خود را ایجاد کنید. سپس از شما درخواست می‌شود که کد شناسایی کیف پول خود را در حساب کاربری وارد کنید تا بتوانید از توکن‌های موجود در ولت برای خرید زمین در این دنیا استفاده کنید.

خرید زمین در التراورس سیتی

اکنون این امکان برای شما فراهم می‌شود تا بتوانید نقشه التراورس سیتی را مشاهده کنید. در نقشه این دنیا زمین‌هایی که هنوز به فروش نرفته‌اند به همراه قیمت برای شما به نمایش گذاشته می‌شود. با انتخاب هر کدام و انجام پرداخت لازم، شما می‌توانید قطعه‌ای زمین در UltraVerse City را به نام خود بزنید! نکته جالب این است که ماجرا در این جا به پایان نمی‌رسد و شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای موجود به ساخت و ساز در زمین خود بپردازید. طبیعتاً هرچه سازه شما کاربردی‌تر باشد، ارزش بیشتری نیز پیدا خواهد کرد.

علاوه بر این زمین‌های این متاورس قابلیت رهن و اجاره دادن نیز دارند! یعنی شما می‌توانید یک زمین را خریداری کنید و سپس با اجاره دادن آن کسب درآمد کنید! مالکیت زمین‌ها به صورت انفرادی است و همه چیز به صورت غیرمتمرکز در بستر بلاکچین ثبت می‌شود.

همچنین در کنار خرید زمین در دنیای متاورسی التراورس سیتی، یک بازار انحصاری توکن‌های غیر مثلی (NFT) نیز برای آن وجود دارد. در ادامه توضیحاتی در مورد این بازار جذاب ارائه خواهیم کرد.

 

معرفی بازار NFTهای التراورس سیتی

دنیای UltraVerse City یک بازار اختصاصی خرید و فروش توکن‌های NFT نیز دارد که آیتم‌های مختلفی توسط کاربران در آنجا معامله می‌شود. در این بستر NFTهای مختلفی مانند لباس، وسایل خانه، املاک و... ارزش گذاری شده‌اند و با اتصال کیف پول خود به آن و همچنین استفاده از توکن‌های ALC می‌توانید این آیتم‌ها را خریداری کنید.

بازار NFT در التراورس سیتی با ادغام سه بلاکچین اصلی فعال در این حوزه یکی از جامع‌ترین بازارهای موجود در دنیای توکن‌های غیر مثلی را ایجاد کرده است. در این بستر شما می‌توانید از بلاکچین اتریوم، پالیگان و بی ان بی چین (BNB Chain) برای مبادله توکن‌های NFT خود استفاده کنید. همچنین این امکان وجود دارد که توکن‌های ان اف تی خود را با سایر کاربران مبادله کنید و یا در ازای فروش آن‌ها رمز ارز دریافت کنید.

التراورس سیتی چیست

سعی و تلاش توسعه دهندگان التراورس سیتی بر آن بوده تا بتوانند یک شهر مجازی با امکاناتی مشابه با آنچه که در واقعیت رخ می‌دهد را در دنیای متاورسی خود پیاده کنند. باید گفت تا اینجای کار که عملکرد موفقی داشتند! در ادامه به پاسخ این پرسش می‌پردازیم که آیا التراورس سیتی ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

 

آیا UltraVerse City ارزش سرمایه گذاری دارد؟

حدود دو سال گذشته دنیای متاورس یک هایپ عجیب و غریب و البته بدون پشتوانه‌ای را تجربه کرد. در آن زمان به دلیل نوپا بودن این صنعت و همچنین ابتدایی بودن اکثر پروژه‌های موجود، بسیاری از کاربران پس از امتحان این پلتفرم‌ها دیگر گذرشان به دنیای متاورس نیفتاد! پس از مدتی هم تب و تاب متاورس فروکش کرد و توکن‌های متاورسی با کاهش ارزش مواجه شدند.

در این میان اما پروژه‌هایی بودند که به دور از حاشیه و تبلیغات روی گسترده‌تر کردن و جذاب‌تر کردن دنیای متاورسی خود تمرکز کردند و ایمان داشتند که روزی رونق قابل توجهی کسب خواهند کرد. پروژه UltraVerse City یکی از این دنیاهای متاورسی است که توانسته با رشد مستمر امکانات و قابلیت‌های خود اعتماد کاربران زیادی را به خود جلب کند. التراورس سیتی با قابلیت‌هایی مانند خرید و فروش زمین، ارتقای زمین و ساخت و ساز در آن و همچنین بازار NFT اختصاصی یکی از آینده‌دارترین پروژه‌های موجود در دنیای متاورس به شمار می‌رود.

پس می‌توان گفت که این پروژه از ارزش سرمایه گذاری نسبتاً خوبی برخوردار است. البته توجه داشته باشید که برای سرمایه گذاری باید به نکات مختلفی مانند مدت زمان سرمایه‌گذاری، رقمی که قصد وارد کردن به این فضا دارید و سایر موارد دیگر نیز بررسی شود. توصیه می‌کنیم که در صورت تمایل به انجام این کار با متخصصان این حوزه مشورت کنید و سپس اقدام به سرمایه گذاری کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد