جستجو در بیتفا
  • نگاهی به شرایط نه چندان مطلوب اقتصاد آمریکا
  • عدم تمایل فدرال رزرو به کاهش نرخ بهره
  • ریزش بیت کوین با انتشار داده‌های تورمی آمریکا
رکود و تورم در بازار آمریکا؛ دلیل جدید برای ریزش بازار کریپتو!

رکود و تورم در بازار آمریکا؛ دلیل جدید برای ریزش بازار کریپتو!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
۴ دقیقه
۰
۱۶۵
توسط :
مبین رزمخواه

بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین مدتی است که ریزش‌های نسبتاً شدیدی را تجربه می‌کنند و دیگر روند صعودی بازار با قدرت ماه‌های اخیر ادامه ندارد. عوامل مختلفی در این اصلاح‌های قیمت نقش داشته‌اند و هر روز یک خبر و رویداد منفی باعث قرمز شدن بازار می‌شود‌. امروز انتشار داده‌های مرتبط با تورم و رکود اقتصادی در آمریکا باعث شد تا بازار ارز دیجیتال با نوسانات اصلاحی مواجه شود. در این مقاله از اخبار بیت کوین به ریزش بیت کوین با انتشار داده‌های تورمی آمریکا اشاره می‌کنیم و ابعاد مختلف آن را مرور می‌کنیم؛ تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید.

 

نگاهی به شرایط نه چندان مطلوب اقتصاد آمریکا

بر اساس گزارش منتشر شده توسط وزارت بازرگانی آمریکا، اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ رکود قابل توجهی را نسبت به پیش بینی‌ها تجربه کرد و تولید ناخالص داخلی (GDP) در بازه سالانه در محدوده ۱.۶ درصد قرار گرفت. این ضعیف ترین نرخ رشد ثبت شده برای آمریکا از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ است که باعث شد اقتصاد این کشور با مشکل مواجه شود. همچنین این نرخ اعلام شده کمتر از پیش‌بینی‌ها بود که همین مسئله فعالان اقتصادی آمریکا را نگران کرده است. در نظرسنجی FactSet اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند که این نرخ حداقل در محدوده ۲.۲ درصد قرار بگیرد که اکنون فاصله زیادی با آن ایجاد شده است.

کاهش رشد اقتصادی را می توان به عوامل متعددی از جمله افزایش شدید واردات، کاهش سرمایه گذاری بخش خصوصی و کاهش قابل توجه هزینه‌های دولت نسبت داد. مخارج مصرف کنندگان، که بخش قابل توجهی از تولید اقتصادی را تشکیل می‌دهد، در اوایل سال جاری کاهش یافت، اما در ادامه و در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ دوباره افزایش پیدا کرد. در تصویر زیر می‌توانید اطلاعات مرتبط با شاخص تولید ناخالص ملی آمریکا را مشاهده کنید:

ریزش بیت کوین به دنبال انتشار داده‌های تورمی آمریکا

با این وجود تصمیم فدرال رزرو مبنی بر کاهش نرخ بهره همچنان تغییر نکرده و این نهاد قصد ندارد این نرخ را کاهش دهد. نرخ بهره از عوامل مهم تعیین کننده در اقتصاد یک کشور است که فعالان بازارهای مالی لازم است حتماً اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشند.

 

عدم تمایل فدرال رزرو به کاهش نرخ بهره

علیرغم رکود اقتصادی، به نظر می‌رسد فدرال رزرو عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. تورم در سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته، اما سرعت کاهش آن در ماه‌های اخیر کمتر شده است. همان‌طور که می‌دانید تاثیر تورم و نرخ بهره بر بازار ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است و باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. بانک مرکزی احتمالاً زمانی که متقاعد شد که تورم تحت کنترل است و در مسیر رسیدن به هدف ۲ درصدی خود قرار دارد، کاهش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد. با این حال، اگر اقتصاد آمریکا به طور ناگهانی با چالش‌هایی مواجه شود، بانک مرکزی می‌تواند زودتر از حد انتظار نرخ بهره را کاهش دهد.

ریزش بیت کوین

انتشار نرخ تولید ناخالص ملی آمریکا و همچنین عدم برآورده شدن انتظارات از رشد آن ممکن است باعث شود تا فدرال رزرو تصمیمات خود مبنی بر تعیین نرخ بهره را تغییر دهد.

در اظهار نظری که توسط کوئینسی کراسبی (Quincy Krosby)، استراتژیست ارشد جهانی در LPL Financial اعلام شد، او پیش‌بینی می‌کند که داده‌های منتشر شده از تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه اول می‌تواند جولای را به زمان مناسبی برای شروع کاهش نرخ بهره تبدیل کند‌.

این اتفاقات در کنار سایر عوامل باعث ایجاد ریزش و اصلاح قیمت بیت کوین شد. در بخش پایانی این مقاله به این مسئله اشاره می‌کنیم.

 

ریزش بیت کوین با انتشار داده‌های تورمی آمریکا

بازار کریپتو که به تحولات کلان اقتصادی حساس است، تحت تأثیر ترس‌های جدید ناشی از رکود تورمی ایالات متحده قرار گرفته است. بیت کوین، ارز دیجیتال پیشرو از نظر ارزش بازار، در زمان انتشار این خبر در محدوده ۶۲۲۵۰ دلار معامله می‌شود. این ارز بیش از ۲.۵ درصد در ۲۴ ساعت گذشته ریزش داشته است. در تصویر زیر می‌توانید نمودار قیمت بیت کوین را در تایم فریم روزانه مشاهده می‌کنید. همان‌طور که در نمودار مشخص است، بیت کوین حمایت ۶۳ هزار دلاری خود را از دست داده و اکنون در حال حرکت به سمت محدوده‌های پایین‌تر است.

ریزش بیت کوین

اتریوم نیز با بیش از ۳ درصد کاهش به زیر ۳۲۰۰ دلار رسید و اکنون در بازه ۳۱۶۰ دلار معامله می‌شود.

به نظر می رسد بازار تهدید رکود تورمی را با عوامل صعودی بالقوه موجود در بازار، مانند تزریق نقدینگی از حساب عمومی خزانه داری (TGA) و راه اندازی ETF بیت کوین هنگ کنگ متعادل می‌کند. با این حال، اخبار مبنی بر اینکه سرمایه گذاران چینی قادر به معامله با ETF نیستند، تا حدودی روند صعودی عرضه را کاهش داده است.

در کل روند بازار همچنان رنج و خنثی است و انتظار می‌رود مدتی در چنین وضعیت قرار داشته باشیم. توصیه می‌کنیم سطوح حمایت و مقاومت بیت کوین را به خوبی بررسی کنید و با نزدیک شدن به این محدوده‌ها به تحلیل‌های موجود مراجعه کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را در بازار بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد