جستجو در بیتفا
  • Otherside چیست؟
  • هدف Otherside چیست؟
  • مشارکت و عضویت
  • افزایش علاقه سبب افزایش قیمت می‌شود
  • انتظارات از Otherside
  • جمع‌بندی
آشنایی با جهان متاورسی Otherside

آشنایی با جهان متاورسی Otherside

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
۱۱ دقیقه
۹
۱,۳۴۳
توسط :
مینا بشیری

کمپانی یوگا لبز (Yoga Labs) در ماه مارس سال 2022 توییت "در آپریل شما را در Otherside ملاقات خواهیم کرد." را منتشر کرد. بیش از 1.8 میلیون بازیکن هیجان‌زده، ویدئو زمیمه شده به این توییت را که متاورس Bored Ape را نمایش می‌داد مشاهده کردند و این توئیت طوفانی به پا کرد. اما جهان متاورسی Otherside چیست؟ در ادامه به توضیح این بازی متاورسی و راه‌هایی که یوگا لبز برای استفاده از NFT ها برگزیده است خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

Otherside چیست؟

Otherside یک متاورس سه بعدی است که یک قالب برای هولدرهای NFT میمون‌های خسته را ارائه می‌دهد که با مشارکت برندهای مختلف Animoca ایجاد شده است و توسط ApeCoin پشتیبانی می‌شود.

از اعضای Bored Ape Yacht Club (BAYC) دعوت شد تا در زمان راه اندازی Otherside در آپریل در آن شرکت کنند. همین موضوع باعث جلب توجه بسیاری شد به خصوص اینکه این دعوت یک روز پس از معرفی ارز ApeCoin (APE) انجام شد که در تمام صرافی‌های بزرگ کریپتو در دسترس بود. بنابه گذارش‌های منتشر شده، ApeCoin نقش بسیار مهمی در متاورس آدرساید بازی خواهد کرد.

تریلر این بازی صحنه‌ای از یک میمون خسته را نمایش می‌دهد که با گوش دادن به آهنگ Break on Though از The Doors، در حال ماهیگیری است. او بطری را بر می‌دارد که به نظر می‌رسد روی آن نوشته شده مرا بنوش، اما درست زمانی که بطری را سر می‌کشد متن کامل آن نمایش داده می‌شود:"مراننوش". تریلر این بازی را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید

این ارجاع به آلیس در سرزمین عجایب اثر Lewis Carroll اطلاعاتی از آنچه از متاورس Bored Ape انتظار می‌رود را ارائه می‌دهد. آنچه بالا است باید پایین باشد، آنچه بزرگ است باید کوچک باشد و هر بازیکن باید در این بازی از این ویژگی‌ها نهایت بهره را ببرد تا زمینی را که خواهان آن است بسازند. اگر این سناریو برای شما جذاب است بدانید که تنها نیستید.

دقیقه بعد در ویدئو به این صورت است که اکوسیستم Bored ape به Otherside تغییر می‌کند. قهرمان سیگاری ما درگیر یک پرواز وحشانه در متاورس BAYC می‌شود. در ادامه، تریلر مجموعه کاملی از شخصیت‌های NFT از جمله Bored Ape، CryptoPunks، Mutant Apes، The Meebit، Cool Cats، CryptoToads، World of Women و Nouns را به نمایش می‌گذارد.

Otherside بخشی از کهکشان و بخش هایی از مجمع الجزایر است، با جزایری که از باتلاق بیوژنیک در قاعده امتداد دارند و به سمت بیرون به سمت وسعت بی نهایت حرکت می کنند. پنج سپرده وجود دارد که زمین ها بر روی آنها ساخته می شود: باتلاق بیولوژیک، مواد شیمیایی، اتمس رنگین کمان، درای کیهانی و وسعت بی نهایت.

koda

Otherdeed کلید اصلی ترکیب خاصی از محیط، رسوب و گنج است و در موارد بسیار کمیاب یک کودا (Koda) پرسه می‌زند. کوداها هیولاهایی با اشکال مختلف، مسلح یا غیرمسلح می‌باشند که 10 درصد محیط Otherside را در بر گرفته‌اند. کاربرد این هیولاهای عجیب و غریب هنوز مشخص نیست با این حال حدس‌های گوناگونی وجود دارد. ممکن است آنها یک مجموعه NFT باشند اما تنها زمان این موضوع را مشخص خواهد کرد. هر بخش از زمین Otherside را 4 عنصر طبیعی تشکیل داده است که کاربران می‌توانند آن را جمع آوری و روی آن کار کنند: anima (برای تحقیق)، ore (فلز)، shard (سنگ) و root (چوب).

اینها مواد اولیه خام هستند که بازیکنان می‌توانند از آن برای شکل دادن به جهان استفاده کنند. متاورس Otherside متشکل از 200,000 قطعه زمین است که از طریق خرید یا ضرب Otherdeed قابل دسترس است.

Otherdeedها، NFTهایی هستند که به عنوان اسناد برای مالکیت زمین‌ها کاربرد دارند. برای ضرب Otherdeed نیاز به خرید apeCoin داریم. برای هر Otherdeed به 305 ApeCoin نیاز است.

بنابه مطالب منتشر شده در وب سایت، پروسه ضرب Otherdeed در چند موج انجام می‌شود. قیمت تهیه هر Otherdeed ثابت خواهد ماند اما با هر کیف پول با محدودیت مواجه است. برای شروع(موج اول)، با محدودیت 2 Otherdeed در هر کیف پول مواجه هستیم. به محض اینکه گس به سطوح متوسط ​​برگشت و تعداد کیف پول‌ها کاهش پیدا کرد، موج دوم آغاز می‌شود. در طول این پروسه، کیف پول‌هایی که اهراز هویت شده‌اند می‌توانند 4 Otherdeed دیگر ضرب کنند. هر تغییر در محدودیت هر کیف پول در کانال های رسمی Otherside اطلاع رسانی خواهد شد. 

 

هدف Otherside چیست؟

پس، هدف همین است؟ یوگا لبز در نظر دارد تا متاورس Bored Ape به عنوان MMORPG (یک بازی آنلاین است که افراد بسیار زیاد به صورت همزمان می‌توانند بازی کنند)، جهان گسترده NFT را به هم متصل کند، بازیکنان کنترل این جهان را در دست دارند و NFTها می‌توانند به شخصیت‌هایی تبدیل شوند و بازیکنان بی شماری می‌توانند با یکدیگر در زمان واقعی بازی کنند به بیانی دیگر، این موضوع ممکن است یک اشاره از طرف کمپانی یوگا لبز باشد که اگر هنوز به دنیای NFT ها وارد نشده اید شاید اکنون زمان این کار باشد.

به طور رسمی چیز زیادی از Otherside در دسترس نیست. یکی از بخش‌های قطعی این است که چگونه Bored Ape قصد دارد از آن کسب درآمد کند. نه تنها ApeCoin به عنوان ارز این بازی به شمار می‌رود، بلکه آن‌ها برنامه فروش توکن زمین‌ها را نیز دارند. خبر خوب این است که زمین و NFT آواتارها با استفاده از ارز ApeCoin قابل خریداری می‌باشند.

با توجه به محیط بازی، Bored Ape نشان می‌دهد که به دنبال ساخت چیزی است که محیط BAYC را گسترش دهد، به علاوه از دارایی‌های NFT دیگر نیز دعوت به پیوستن به این برنامه می‌کند. این اقدام باعث شده طرفداران NFT بسیار هیجان زده شوند به خصوص زمانی که متوجه می‌شوید قیمت پایه پیوستن به BAYC چیزی حدود 300,000 دلار است.

otherside

 

مشارکت و عضویت

Bored Ape و Animoca احتمالاً در آینده با سندباکس مشارکت داشته باشند. اگر با سندباکس آشنایی ندارید باید بگوییم که سندباکس یک بازی موبایلی است که در ماه می سال 2012، توسط استدیو بازی موبایلی Pixowl ایجاد شد. هنگامی که Pixowl توسط Animoca در سال 2018 خریداری شد، آنها از نام سندباکس برای راه اندازی جهان باز سه بعدی مبتنی بر بلاکچین استفاده کردند.

از آن زمان به بعد، سندباکس با فروش زمین‌های مجازی به بازیکنان نام خود را بدست آورد. آنها همچنین با دادن زمین‌های مجازی به افراد مشهور نظیر Snoop Dog و Richie Haewtin، این بازی را تبلیغ کرده‌اند. تمام این موارد منجر به ایجاد متاورس سندباکس شد که در حال حاضر در سطح آلفا قرار دارد. یک بازیکن حاضر به پرداخت 449.766 دلار شد تا در همسایگی اسنوپ داگ زمین خریداری کند. (برای اطلاعات بیشتر در رابطه با سندباکس و نحوه خرید زمین در آن، پیشنهاد می‌کنم مقاله "آموزش خرید زمین در سندباکس (Sandbox)" را مطالعه کنید)

آیا اکوسیستم Bored Ape نیز همچین اقدامی را انجام خواهد داد؟ جواب به نظر مثبت است. گذشته از همه این‌ها، جاستین بیبر یک NFT در حال گریه را به قیمت 1.3 میلیون دلار خریداری کرد. از دیگر سلبریتی‌های علاقه‌مند به NFTهای Bored Ape می‌توان به Jimmy Fallon، Paris Hilton، Eminem، Mark Cuban و Shaquillie ONeal اشاره کرد. علاوه بر این شایعاتی وجود دارد که ایلان ماسک نیز برخلاف تمسخر کردن NFTها به صورت عمومی، NFT یک میمون خسته را خریداری کرده است.

 

افزایش علاقه سبب افزایش قیمت می‌شود

otherside

افراد حاضر به پرداخت چه مبلغ برای همسایگی جاستین بیبر هستند؟ تنها زمان پاسخ این سوال را مشخص می‌کند. اما مطمئناً بخشی از 356 میلیون دلاری است که یوگا لبز امیدوار است بین دو زمین مختلف در سال 2022 بدست آورد. اکوسیستم Bored Ape آماده میزبانی از تعداد بسیاری از افراد است و می‌توان متصور شد که افراد معروف نیز نقش خود را در این فرآیند ایفا می‌کنند.

حتی زمانی که متاورس BAYC معرفی شود، مجموعه NFT میمون‌های خسته بیش از 1 میلیارد دلار سرمایه جمع آوری کرد. در حال حاضر، با نزدیک شدن به انتشار متاورس Bored Ape، این توکن‌های غیر قابل معاوضه قادر به معامله با ارزش بالاتری نیز هستند.

هدف اصلی متاورس Bored Ape ساخت یک پلتفرم است که در آن پوسته‌های بازی و مینی بازی‌ها قادر به توسعه در آن باشند که این موضوع می‌تواند ارزش زیادی برای دارندگان NFT ایجاد کند، کسانی که به زودی می‌توانند هرچیزی که متاورس BAYC ارائه کرده است را تجربه کنند. اگر Bored Ape به یک دارایی اثبات شده تبدیل شود، پتانسیل تبدیل شدن به محیطی بزرگ‌تر از فضاهای مجازی مشابه را دارد.

برای مثال، متاورس Decentraland، با چالش‌های بسیاری در مسیر رشد خود مواجه بود. در سال 2021، تنها 1,600 کاربر داشت که تمام آنها نیز فعال نبودند. اگرچه Decentraland توانست در طی عرضه اولیه کوین خود در سال 2017، 26 میلیون دلار درآمد کسب کند اما متاورس سه بعدی آنها به دلیل زمان بارگذاری طولانی مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت.

اگر متاورس Bored Ape به شکست Decentraland توجه کرده باشد احتمالاً اقداماتی را برای جلوگیری از رخ دادن مجدد این اتفاق انجام داده است. تا کنون این موضوع روشن شده است که شما نمی‌توانید زمین‌ها را به سادگی در محیط مجازی قرار دهید و انتظار موفقیت آن را داشته باشید. به این معنی که متاورس BAYC باید چیزی را فراهم کند که دارای ارزش واقعی باشد تا افراد را به سیستم وارد کند.

 

انتظارات از Otherside

اگرچه هنوز مطمئن نیستیم چه نوع ارزشی قرار است ارائه شود با این حال تریلر این بازی به تنهایی ما را امیدوار می‌کند. به نظر می‌رسد اکوسیستم Bored Ape گزینه‌های متنوعی برای زمین‌های مجازی خود ارائه دهد تا زمانی که افراد قادر به پرداخت ApeCoin باشند.

همچنین خبری اعلام شده است که کمپانی Yoga Labs همکاری بزرگی با Larva Labs طراحی کرده است. همانطور که اکنون می‌دانیم، این موضوع می‌تواند به متاورس BAYC امکان دسترسی به Meebits و NFTهای کریپتو پانکس را بدهد که متعلق به کمپانی Larva Labs بوده است. زمانی که این همکاری اعلام شد، ارزش گذاری جدیدی از Bored Ape منتشر شد که ارزش آنها را به 5 میلیارد دلار رساند.

نکته دیگری که قابل ذکر است این است که Bored Ape به یک پوستر برای NFT تبدیل شده است. اهمیتی ندارد که در این مورد چه فکری می‌کنید زیرا به زودی Bored Ape در هر تصمیم گیری در مورد NFTها دخیل خواهد بود. این موضوع Bored Ape را در جایگاه ویژه‌ای قرار می‌دهد که رکورد کاربران فعال را از آن خود کند. اگر این اتفاق محقق شود، اسم Bored Ape بر سر زبان‌ها می‌افتد که البته هدف اصلی هم همین است.

اگر به Bored Ape علاقه‌مند باشید یا خیر این فرصت را در اختیار دارید که بعضی از این NFTها را خریداری کنید که در آینده ارزش آنها بیشتر می‌شود. به خاطر داشته باشید این NFTها قابل نگهداری و معامله هستند و متاورس Bored Ape در راستای بالا بردن ارزش این NFTها قدم بر می‌دارد.

برای آشنایی بیشتر با NFTها می‌توانید ویدئو NFT چیست را مشاهده کنید. 

 

جمع‌بندی

آیا متاورس Bored Ape ارزش پیوستن دارد؟ در حال حاضر پاسخ به این سوال ممکن نیست و تنها زمان این موضوع را مشخص خواهد کرد. با این حال، نسبت به چیزهایی که تاکنون از این اکوسیستم مشاهده کرده‌ایم به نظر می‌رسد رشد موفقی داشته باشد. به زودی شما می‌توانید NFTهای خود را در راه های جدید استفاده کنید از جمله ایجاد زمینی برای استفاده مجازی. اگر محصول نهایی همانند تریلر آن بی نقص باشد دلیل برای شکست آن وجود ندارد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد