جستجو در بیتفا
  • متوقف شدن رشد بیت کوین
  • تحلیل حرکت بعدی بیت کوین کمی پیچیده است
  • قیمت بیت کوین عملکرد خود در سال ۲۰۲۰ را تکرار می‌کند
توقف رشد بیت کوین، آیا حمایت ۶۰ هزار دلاری دوباره لمس خواهد شد؟

توقف رشد بیت کوین، آیا حمایت ۶۰ هزار دلاری دوباره لمس خواهد شد؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
۴ دقیقه
۰
۲۴۳
توسط :
مبین رزمخواه

بیت کوین مدتی است که روند صعودی خود را بی وقفه ادامه داده و این مسئله اکنون کمی نگران کننده شده است. همان‌طور که می‌دانید در بازار ارز دیجیتال رشدهای ناگهانی با ریزش‌های ناگهانی نیز همراه خواهند شد. بیت کوین در زمان نگارش این مقاله بالای محدوده ۷۰ هزار دلار معامله می‌شود. اما بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند حمایت بزرگی برای پادشاه بازار کریپتو بالاتر از قیمت ۶۰ هزار دلار وجود ندارد. در این مقاله سعی می‌کنیم توقف رشد بیت کوین و همچنین حمایت‌ها و مقاومت‌هایی که در پیش رو دارد را تحلیل و بررسی کنیم؛ برای اطلاع از آخرین وضعیت بیت کوین با بیتفا همراه باشید.

 

متوقف شدن رشد بیت کوین

همزمان با رشد وال استریت، بیت کوین نیز اخیراً توانست عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد و دوباره خود را بالای محدوده ۷۰ هزار دلار برساند. اما این روند رو به رشد چندان دوام نداشت و شاهد متوقف شدن رشد بیت کوین هستیم. 
 
بیت کوین اکنون از سطح ۶۹ هزار دلار که سقف چرخه صعودی ۲۰۲۱ بود فاصله گرفته و حدود ۳.۲ درصد رشد را از این محدوده تجربه کرده است. اما رفتار قیمت بیت کوین در نمودار قیمت آن چندان با ثبات نبوده و تحلیل‌گران معتقدند پیش‌بینی حرکت بعدی بیت کوین کمی پیچیده‌تر شده است. در تصویر پایین نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم یک ساعته را مشاهده می‌کنید.

نمودار قیمت بیت کوین
 
با توجه به این موارد می‌توان گفت پیش‌بینی حرکت بعدی بیت کوین کمی دشوار است. البته دلایل موجود برای اصلاح بیشتر قیمت بیت کوین کمی بیشتر و البته منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

 

تحلیل حرکت بعدی بیت کوین کمی پیچیده است

پویایی بازار استدلال‌هایی را هم برای شکل گرفتن حرکت صعودی جدید و هم اصلاح مداوم بازار ارائه می‌دهد.

داده‌های اولیه از شرکت فراهم کننده اطلاعات کریپتویی Arkham اعلام کرد که جریان خروجی از صندوق‌های تراست Grayscale (GBTC) تنها ۱۲۰ میلیون دلار بوده که به طور قابل توجهی کمتر از میانگین هفته گذشته آن است.
 
جریان خالص صندوق‌های ETF بیت کوین دیروز شاهد یک جریان خالص جزئی در + ۱۵.۶ میلیون دلار بود. در همین زمان، نقدینگی پیشنهادی کمتر از قیمت‌های فعلی، احتمال بازگشت بیت کوین به سطوح حمایتی پایین‌تر را همچنان حفظ کرده است.
 
کیث آلن، یکی از بنیان‌گذاران منابع تجاری Material Indicators، در بخشی از آخرین تحلیل قیمت بیت کوین خود در شبکه اجتماعی X نوشت: "آنچه واضح است، این است که از نظر نقدینگی، مسیر برای حرکت بیت کوین به سطوح پایین‌تر هموارتر است."
 
نزدیک‌ترین قیمت پیشنهادی مهم برای بیت کوین هنوز در محدوده ۶۰ هزار دلار در دفتر سفارشات صرافی بایننس برای جفت ارز BTC/USDT متمرکز است. این سفارشات نشان دهنده این مسئله هستند که افراد منتظر ریزش بیشتر بیت کوین برای ورود به بازار آن هستند. در تصویر پایین این سفارشات را مشاهده می‌کنید.

سفارشات بیت کوین
 
در ادامه، آلن گفت که بسته شدن کندل هفتگی و ماهانه آینده بیت کوین اهمیت قابل توجهی خواهد داشت. او افزود: «با بسته شدن هفته گذشته در ۶۸.۹ هزار دلار و بسته شدن ماه گذشته در ۶۱.۱ هزار دلار، ما ممکن است شاهد لمس یک یا هر دوی این سطوح نسبت هنگام بسته شدن کندل‌ها در روز یکشنبه باشیم.
 
با این حال می‌توان گفت عملکرد قیمت بیت کوین مشابه چیزی است که در سال ۲۰۲۰ مشاهده شد. در قسمت بعد توضیحات بیشتری در این مورد ارائه می‌دهیم.

 

قیمت بیت کوین عملکرد خود در سال ۲۰۲۰ را تکرار می‌کند

در راستای مباحث مطرح شده پیرامون بیت کوین، معامله‌گر و تحلیلگر محبوب Rekt Capital بر اهمیت لمس حمایت ۶۹ هزار دلار برای تبدیل شدن به حمایت قطعی تأکید کرد. این اتفاق برای اینکه بیت کوین بتواند به حرکت سالم و روبه‌رشد قیمت خود ادامه دهد لازم و ضروری است.
 
به عنوان مثال، لمس حمایت ۲۰ هزار دلار در یک دوره دو هفته‌ای در سال ۲۰۲۰، اتفاقی بود که به بیت‌کوین اجازه داد در یازده ماه بعد، سقف تاریخی قیمت خود را مشاهده کند. در ادامه او روی روند ایجاد بلوک‌های جدید و همچنین رفتار قیمت بیت کوین پیش از رویداد هاوینگ اشاره کرد.
 
در حال حاضر در فاز پیش از رویداد هاوینگ هستیم. این فاز می‌تواند به زودی به فاز خرید و جمع‌آوری بیت کوین بیشتر برای آماده شدن در فاز اصلی رویداد هاوینگ بیت کوین تبدیل شود. این اتفاق می‌تواند به توقف رشد بیت کوین پایان دهد. نمودار هاوینگ بیت کوین و اتفاقاتی که برای قیمت آن پیش‌بینی می‌شود را در پایین مشاهده می‌کنید:

نمودار هاوینگ بیت کوین


 
اصلاح بیت کوین و لمس حمایت‌های پایین‌تر آن اتفاقی است مهم و به نوعی ضروری است. زیرا در این صورت روند صعودی این ارز دیجیتال سالم‌تر از گذشته و با منطق بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد. توصیه ما این است که در چنین شرایطی احتمالات موجود را پیش روی بیت کوین در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین تصمیم را در بازار بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد