جستجو در بیتفا
  • فعالیت بی‌سابقه ETFهای بیت کوین
  •  درخشش بیت کوین در برابر سایر دارایی‌های سنتی
  • مایکرواستراتژی باز هم بیت کوین خرید
قیمت بیت کوین به ۵۷٬۰۰۰ دلار رسید؛ آیا صعود ادامه دارد؟

قیمت بیت کوین به ۵۷٬۰۰۰ دلار رسید؛ آیا صعود ادامه دارد؟

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
۲ دقیقه
۰
۲۹۷
توسط :
علی ابراهیمی

قیمت بیت کوین در شبانه روز گذشته همه تحلیلگران را متحیر کرد و با رشد 10 درصدی برای اولین بار از نوامبر 2021 از 57000 دلار عبور کرد. بسیاری معتقدند روند فعلی می‌تواند به شکستن اوج 69000 دلاری پیش از هاوینگ بعدی بیت کوین منجر شود.

فعالیت بی‌سابقه ETFهای بیت کوین

به نقل از نیوز بی‌تی‌سی، افزایش قابل توجه قیمت بیت کوین در شبانه روز گذشته با رشد چشمگیر فعالیت ETFهای اسپات این ارز دیجیتال همراه شده و تقاضای خرید تمام ETFهای تایید شده به جز صندوق GBTC گری اسکیل به اوج خود رسیده است. بر اساس گزارشی از بلومبرگ، این ETFها روز گذشته رکورد حجم معاملات 2.4 میلیارد دلاری را به ثبت رساندند. فعالیت بی‌سابقه ETFهای بیت کوین نشان‌دهنده افزایش علاقه و مشارکت سرمایه‌گذاران سازمانی در بازار رمزارزهاست.

در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت کوین کمی کاهش یافته و به 56437 دلار رسیده است، با این حال هنوز هم در مقیاس 24 ساعته 10% بالاتر است. قیمت بیت کوین از ابتدای سال 2024 تاکنون بیش از 30% افزایش یافته و همین باعث شده تا بار دیگر توجهات به این ارز دیجیتال و آلت کوین‌هایی از جمله اتریوم و سولانا جلب شود.

نمودار بیت کوین

تقاضا برای خرید بیت کوین تنها به معاملات اسپات مربوط نیست. از ابتدای فعالیت ETFهای اسپات بیت کوین از 11 ژانویه تاکنون حدود 5.6 میلیارد دلار به این صندوق‌ها وارد شده که نشان‌دهنده جلب توجه سرمایه‌گذاران بزرگ به بازار است.

پاو هوندال (Pav Hundal)، تحلیلگر شرکت Swyftx در این رابطه می‌گوید:

همزمان با افزایش فشار خرید سرمایه‌گذاران سازمانی، میانگین حجم معاملات سرمایه‌گذاران خرد به اوج قبلی خود در نوامبر 2021 رسیده است.

به گفته هوندال، در حال حاضر ETFهای اسپات بیت کوین به تنهایی حدود یک چهارم کوین‌های استخراج شده توسط ماینرها را خریداری می‌کنند؛ تقاضای بالایی که می‌تواند تداوم روند صعودی را تضمین کند.

 درخشش بیت کوین در برابر سایر دارایی‌های سنتی

جالب است بدانید عملکرد بیت کوین در سال جاری از دارایی‌های سنتی از جمله طلا و سهام پیشی گرفته است. نسبت قیمت بیت کوین به طلا در حال حاضر به اوج دو سال گذشته رسیده که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران در شرایط کنونی طلای دیجیتال را به نسخه فیزیکی آن ترجیح می‌دهند.

مارکت کپ کلی بازار کریپتو نیز با رشد اخیر به 2.2 تریلیون دلار رسیده است. نکته قابل توجه اینجاست که این مارکت کپ در بازار نزولی سال 2022 به کف 820 میلیارد دلاری کاهش یافته بود. بازگشت رونق دوباره به بازار کریپتو حاکی از تجدید حیات و انعطاف‌پذیری این صنعت نوین و رو به رشد است.

جهش قیمت بیت کوین در حالی رقم می‌خورد که بسیاری پیش‌بینی می‌کردند با توجه به فاکتورهای نزولی، این ارز دیجیتال با اصلاح همراه شود. در حال حاضر بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا افزایش یافته و زمان کاهش نرخ بهره در سال جاری با ابهام مواجه شده است.

سین فارل (Sean Farrell)، مدیر استراتژی شرکت فاندسترت (Fundstrat) معتقد است مومنتوم صعودی بازار کریپتو در حالی که نرخ بهره هنوز در اوج 23 ساله خود قرار دارد پویایی منجصر به فرد بازار رمزارزها را نشان می‌دهد.

مایکرواستراتژی باز هم بیت کوین خرید

یکی از دلایل اصلی جهش بیت کوین، خرید بیت کوین توسط شرکت مایکرواستراتژی است. مایکرواستراتژی روز گذشته پس از ماجرای هک شدن حساب توییتری‌اش اعلام کرد در این ماه 3000 واحد بیت کوین دیگر خریداری کرده و مجموع بیت کوین‌های خزانه خود را به 193 هزار واحد رسانده است.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد